BABIĆEV VOZAČ JE DOBIO 4 I PO GODINE ZA NESREĆU U KOJOJ JE PREMINULA ŽENA! Advokat nam je otkrio kolike su KAZNE
Zoran Babić, Foto: Nebojša Mandić, Kurir, Printscreen

stigla presuda

BABIĆEV VOZAČ JE DOBIO 4 I PO GODINE ZA NESREĆU U KOJOJ JE PREMINULA ŽENA! Advokat nam je otkrio kolike su KAZNE

Povodom ove kobne nesreće, ali i drugih koje su se dešavale poslednjih meseci u kojima je bilo smrtnih slučajeva, ekipa Espresa razgovarala je sa advokatom

Objavljeno:

Apelacioni sud u Nišu osudio je Beograđanina Dejana Stanojevića (37) na četiri i po godine zatvora jer je izazvao nesreću na naplatnoj rampi Doljevac u kojoj je poginula jedna, a povređene su četiri osobe među kojima i tadašnji direktor “Koridora Srbije” Zoran Babić.

Izrečena mu je i mera bezbednosti zabrane upravljanja motornim vozilom “B” kategorije u trajanju od četiri godine.

Zoran Babić
foto: Damir Dervišagić, Privatna arhiva

Povodom ove kobne nesreće, ali i drugih koje su se dešavale poslednjih meseci u kojima je bilo smrtnih slučajeva, ekipa Espresa razgovarala je sa advokatom Ivanom Simićem o tome kakve su kazne propisane u Srbiji za vozače koji su učestvovali u takvim nesrećama.

Za krivično delo teška dela protiv bezbednosti javnog saobraćaja iz člana 297 KZ-a prilikom kojeg je nastupila smrt jednog ili više lica zaprećena je različita kazna zatvora, u zavisnosti od okolnosti pod kojim je samo delo i učinjeno, pre svega da li je krivično delo učinjeno iz nehata kada se kazna kreće u rasponu od jedne (1) do osam (8) godina zatvora ili se u odnosu na same konkretne okonosti pod kojima je delo izvršeno isključuje nehatni oblik postupanja, a kada se izrečena kazna može kretati u rasponu i od dve (2) pa i do dvanaest (12) godina zatvora, kada se uzima da je učinilac krivičnog dela postupao sa umišljajem", rekao je Simić.

Kako nam je rekao advokat, kazne same po sebi apsolutno nisu nisko propisane, jer poređenja radi kada govorimo o samom krivičnom delu ubistva iz člana 113. KZRS kazna se kreće u rasponu od pet (5) do petnaest (15) godina.

"Ono što se mora jasno naglasiti jeste da saobraćajna nezgoda sa smrtnim ishodom, apsolutno nije ubistvo u saobraćaju kako jedan deo nazovi stručne javnosti, a u želji podilaženja laičkoj javnosti bukvalno banalizuje ovu temu. Da budemo jasni, nije nemoguće da neko izazove saobraćajnu nezgodu sa namerom da drugog liši života, kao što je naprimer to bio slučaj na Ibarskoj Magistrali 1999. godine kada su smrtno stradala 4 funkcinera SPO. Tada je lice koje je upravljalo kamionom kojim je izazvana saobraćajna nezgoda, kako je Okružni sud tada i našao osuđeno za izvršenje krivičnog dela četvorostrukog Ubistva", objasnio je Simić.

Zoran Babić
foto: Printscreen, Printscreen Twitter

Izuzetno su retke situacije da je neko imao nameru da izazove saobraćajnu nezgodu, pa još i sa smrtnom posledicom. Upravo smrt nekog lica kao najteža posledica ovog krivičnog dela može za rezultat imati osudu u visini kazne skoro, pa kao i za samo ubistvo.

Dakle u slučaju da se utvrdi da je okrivljeni u konkretnoj saobraćajnoj situaciji postupao neoprezno i nedovoljno pažljivo (nehat), i usled toga je nastupila smrt jednog ili više lica, zaprećena kazna zatvora je od 1 do 8 godina. Međutim u slučaju da se utvrdi da je okrivljeni bio svestan da očigledno grubo krši zakonske propise, pa je na to i pristao odnosno u vrlom retkim slučajevima eventualno je to i hteo, a usled toga je nastupila smrt jednog ili više lica (umišljaj) zaprećena je kazna zatvora od 2 do 12 godina. U praksi je redak drugi slučaj, jer su retke životne situacije da neko sa namerom želi da izazove saobraćajnu nezgodu, naročito što u istoj i sam može stradati, pirča naš izvor.

Pored kazne koja se izriče za izvršeno krivično delo teška dela protiv bezbednosti javnog saobraćaja, obavezno izriče i mera bezbednosti zabrana upravljanja motornim vozilom.

Dakle, pored kazne zatvora, obavezno mora se izreći i mera bezbednosti zabrane upravljanja motornim vozilom koja se može izreći u trajanju od minimalnih 3 meseca do maksimalnih 5 godina, u zavisnosti od težine pričinjenog dela, okolnostima pod kojima je samo delo učinjeno, ili ako ranije kršenje saobraćajnih propisa od strane okrivljenog pokazuje da je opasno da takvo lice uopšte upravlja motornim vozilom.

1 / 4 Foto: Printscreen / Youtube

SLUČAJ KOJI JE ZGROZIO SRBIJU

Nikola Mihailović osuđen je na četiri godine zatvora zbog saobraćajne nesreće na Ibarskoj magistrali u avgustu prošle godine, kada su poginuli Katarina Ivanković, Aleksandar Savatić, Đorđe Belušević i Đorđe Subotić. On je u stanju teške alkoholisanosti vozio brže od 117 kilometara na čas i tako izazvao opasnu situaciju. Deo krivice snosi i vozač dačije jer se bez zastajanja uključio na Ibarsku i nije video da dolazi BMV.

(Espreso)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.