OVO JE PERIOD GODINE KADA PEŠACI NAJVIŠE STRADAJU: Koordinator Uprave saobraćajne policije nam otkrio ŠTA JE RAZLOG
Foto: Printscreen, Vladimir Sporčić

ozbiljan problem

OVO JE PERIOD GODINE KADA PEŠACI NAJVIŠE STRADAJU: Koordinator Uprave saobraćajne policije nam otkrio ŠTA JE RAZLOG

U poslednjih nekoliko dana dogodio se veliki broj saobraćajnih nezgoda u kojima su pešaci stradali na pešačkim prelazima, dakle na mestima na kojima treba da budu najbezbedniji

Objavljeno:

Poslednjih dana povećan je broj saobraćajnih nesreća u našoj zemlji, a samo u proteklih 24 časa dogodilo se 97 nesreća od čega su dve sa poginulima.

Sve je veći broj nesreća u kojima stradaju pešaci, a prema zvaničnim podacima koje smo dobili od Vladimira Vida, glavnog koordinatora Uprave saobraćajne policije, od početka 2022. godine na srpskim putevima stradalo je 117 pešaka, dok je 2.400 povređenih.

"Iako su ovo veliki brojevi, treba napomenuti da je prošle godine stradalo 16 pešaka više, tako da i pored zaista velikog broja stradalih pešaka imamo smanjenje, prema statističkim podacima", kazao je Vida za portal Espreso.

Vladimir Vida
Vladimir Vidafoto: Kurir TV

Kako tvrdi naš sagovornik, kada se postavi pitanje ko je kriv za saobraćajnu nesreću pešak ili vozač, mnogi u startu okrive one za volanom, ali podaci govore drugačije.

"Prema evidentiranim podacima saobraćajne policije na terenu, u podjednakom proseku su krivi i vozači i pešaci. Konkretno, u 47 slučajeva utvrđeno je da je uticajni faktor bila neprilagođena brzina vozača, u 24 slučaja su pešaci izazvali nesreću nepropisnim kretanjem, a u preostalom broju slučaja faktor u izazivanju saobraćajne nesreće bila je tamna odeća pešaka koji su se kretali po magli i lošim vremenskim uslovima. Mi obično krivimo vozače za saobraćajne nezgode, ali često su krivci i pešaci", rekao je Vladimir Vida.

Prema rečima našeg sagovornika, pešaci najviše stradaju u ovom periodu godine.

"Ovo je upravo period godine kada pešaci najviše stradaju zbog kraće obdanice i česte smanjene vidljivosti, pogotovo onih koji se kreću van naselja i to noću. Inače je zakonom regulisano da pešak mora da bude osvetljen reflektujućim prsluukom ili da ima neki fluroscentni detalj na odeći kako bi ga vozači na vreme uočili. U praksi gotovo da niko od pešaka ne poštuje ovo pravilo", rekao je sagovornik.

Međutim, u poslednjih nekoliko dana dogodio se veliki broj saobraćajnih nezgoda u kojima su pešaci stradali na pešačkim prelazima, dakle na mestima na kojima treba da budu najbezbedniji.

Podsetimo, teška saobraćajna nesreća dogodila se u sredu uveče u Bulevaru kralja Aleksandra u Beogradu. U nesreći je život izgubio Mihajlo Lečić (26), student iz Čačka koji je sa devojkom Viktorijom L. (23) prelazio ulicu na obeleženom pešačkom prelazu. Devojka je tom prilikom hospitalizovana sa povredama nogu, dok Mihajlu nažalost nije bilo spasa.

Nesreća u kojoj je stradao Mihajlo
Nesreća u kojoj je stradao Mihajlofoto: Moj Beograd / Telegram / Printscreen, Facebook

Do nesreće je, prema rečima očevidaca koji su dali svoje izjave, došlo je tako što je vozač "audija" Matija N. (23) preticao drugi auto.

"Mi smo naložili da se maksimalno pojača kontrola merenja brzine u zonama pešačkih prelaza i sankcionisanje pešaka koji ne poštuju saobraćajne propise", kazao je Vida.

Iako mnogi misle da saobraćajna policija ne kažnjava pešake, tokom protekle 2021. godine sankcionisano je čak 23.000 pešaka. Prema istraživanju Agencije za bezbednost saobraćaja utvrđeno je da 16,5 procenata pešaka prelazi ulicu na crveno, a čak 30 posto van pešačkog prelaza.

Pešački prelaz, MUP
foto: Espreso

"Najčešći je prekršaj prelazak ulice na crveno svetlo na semaforu i prelazak van pešačkog za šta je zaprećena novčana kazna od 5.000 dinara. S druge strane, kazne su dosta oštrije za pešake koji ulicu na nepropisan način prelaze sa decom do 12 godina, pa se oni sankcionišu novčanom kaznom od 20.000 pa do 40.000 dinara", istakao je naš sagovornik.

- Krvičnim zakonikom Republike Srbije je propisano da ukoliko vozač izazove saobraćajnu nesreću može biti kažnjen zatvorom u trajanju od 2 do 12 godine.

- Ukoliko se utvrdi da je vozač iz nehata izazvao saobraćajnu nesreću kazna je od 1 do 8 godina zatvora.

"Kada kažemo iz nehata, to znači da vozač nije grubo kršio saobraćajne propise odnosno da nije bio pod uticajem alkohola, psihoaktivnih supstanci, da ima važeću vozačku dozvolu, da nije u pitanju nasilnička vožnja, itd.", pojasnio je sagovornik.

Koordinator Uprave saobraćajne policije Vladimir Vida apelovao je na pešake da poštuju propise i budu obazrivi, da se uvere kada prelaze ulicu i da nikako ne prelaze ispred ili iza autobusa na stajalištu. Takođe apelovao je i da pešaci koji se kreću kolovozom obavezno ponesu fluroscentni prsluk.

S druge strane, vozačima je apelovao da obrate pažnju na neosvetljene delova puta i pešačke prelaze kao i da smanje brzinu kretanja zbog vremenskih uslova.

(Espreso/Dijana Spasov)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.