ZBOG PANDEMIJE TRPI I TRŽIŠTE POLOVNJAKA IZ UVOZA: "Skuplji su, teže se nabavljaju", prodavac za Espreso OTKRIVA!
Polovni automobili, Foto: Zorana jevtić / Profimedia

OD NOVE GODINE I NOVA PRAVILA

ZBOG PANDEMIJE TRPI I TRŽIŠTE POLOVNJAKA IZ UVOZA: "Skuplji su, teže se nabavljaju", prodavac za Espreso OTKRIVA!

Pandemija nije zaobišla ni tržište automobila, a prema rečima prodavaca najveći izazov je manja ponuda i viša cena polovnjaka. Prognoza je i da se očekuje sporije dostizanje ravnoteže potražnje i ponude

Objavljeno:
Marina Letić

U Srbiju se svakodnevno uveze veliki broj automobila. Njihova potražnja je stalna, jer ih najčešće karakteriše niska cena i dobar kvalitet.

Najveći broj polovnih vozila uglavnom stiže iz Nemačke i Francuske. Zemlja iz koje je vozilo uvezeno diktira i cenu koja zavisi, između ostalog, i od kvaliteta puteva u državi iz koje je automobil uvezen.

Prema podacima Srpske Asocijacije uvoznika vozila i delova, prodaja novih vozila u našoj zemlji čini oko 15 odsto ukupne prodaje, odnosno prvih registracija, a čak 85 odsto čine polovna vozila. Pritom je skoro 80 odsto polovnih vozila starije od 10 godina, što nas dovodi do poražavajuće statistike prosečne starosti voznog parka u Srbiji, koja iznosi oko 17 godina, prenosi Blic.

automobil
foto: Profimedia

"Simptomi" pandemije i na automobilskom tržištu

Pandemija nije zaobišla ni tržište automobila, a prema rečima prodavaca najveći izazov je manja ponuda i viša cena polovnjaka.

Prognoza je i da se očekuje sporije dostizanje ravnoteže potražnje i ponude.

U Srbiju se sada uvozi manji broj polovnih vozila. U poslednjih šest meseci srednja klasa ovih automobila je poskupela u proseku od 800 do 2.000 evra. Oni koji poznaju prilike na automobilskom tržištu kažu da će se trend rasta cena nastaviti i sledeće godine. Sve to se odrazilo i na prodajne rezultate koji nisu tako povoljni.

Kada je skok cena, kako polovnih, tako i novih automobila u pitanju i globalno tržište se suočava sa istim problemima što se odražava i na domaći teren.

- U poslednje vreme polovni automobili koji se uvoze skuplje se plaćaju i teže nabavljaju. Na našem auto placu najjeftinije polovno vozilo iz uvoza je Fiat grande punto koji košta 2.800 evra. Najskuplji polovni automobil iz uvoza kod nas je trenutno Volkswagen Touareg čija je cena 15.400 evra, kaže za Espreso Alen Gleđa prodavac automobila.

Auto
foto: RINA

Prema rečima prodavaca ako se ovakav trend nastavi kupcima koji su u mogućnosti izdvojiti više novca za automobil više će se isplatiti uzeti novo vozilo.

Kako se navodi na sajtu polovniautomobili.com više se kupuju polovni dizelaši, a najprodavaniji brend polovnjaka je Volkswagen. Nije novina da se najveći broj kupaca polovnih automobila odlučuje za one sa dizel motorom. Stoga, u periodu tekuće godine, 68% prodatih polovnih automobila činila su vozila sa dizel motorom, a svega 29% na benzin.

Nepobedivi lider na listi najprodavanijih polovnjaka je i ove godine Volkswagen, dok ga redom slede: Opel, Peugeot, Audi i Renault. Kada je reč o modelima polovnih automobila, najviše su se prodavali Volkswagen Golf, Volkswagen Passat, Fiat Punto, Volkswagen Polo, Opel Corsa, Opel Astra, Audi A4, Renault Clio, Citroen C3 i BMW serije 3, navode polovniautomobili.com.

Nova pravila od Nove godine

Od 1. januara 2022. automobili će prilikom registracije biti oporezovani prema godini proizvodnje, umesto po kubikaži kako je to bila praksa do sada.

Registracija
foto: MUP Promo

Od 31. marta 2022. godine trebalo bi da ni kupac ni prodavac polovnih vozila ne čeka više po mesec dana kako bi platili porez na prenos vlasništa, bez čega ne može da se završi kompletna kupoprodajna procedura.

Ovo će biti omogućeno usvajanjem izmena "Zakona o porezima na imovinu", a odnosi se na kupoprodaju između dva fizička lica. Izmene se, između ostalog, odnose i na drugačiji način plaćanja i obračuna poreza na prenos.

Usvojena je i formula po kojoj će svako moći da izračuna visinu poreza na prenos apsolutnih prava.

Auto plac
foto: Profimedia

Jedna od promena je i prebacivanje obaveze plaćanja poreza na kupca. Trenutno prodavac mora da plati porez na prenos, ali u praksi skoro uvek novac daje kupac.

Ovo je pozitivna promena koja će mnogim prodavcima olakšati čitavu proceduru prodaje automobila.

Promene se tiču samo fizičkih lica. Zato nema nikakvih izmena kada je reč o kupovini na auto placevima ili o kupovini od pravnih lica.

(Espreso)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.