Nemojte da vas lažu: Ako nemate račun - ipak moze reklamacija!
Foto: Thinkstock

Potrošači, pažnja!

Nemojte da vas lažu: Ako nemate račun - ipak moze reklamacija!

Prava potrošača u Srbiji izgleda su samo mrtvo slovo na papiru, o kojem se, i pored mnogo priče, malo zna. Tako je jedna od najčešćih obmana građana tvrdnja trgovaca da je bez fiskalnog računa nemoguće izvršiti zamenu robe
Objavljeno: 10:25h

Pravo na reklamaciju proizvoda kupci mogu ostvariti i bez fiskalnog računa je Zakon o zaštiti potrošača kaže da kao dokaz o kupovini mogu poslužiti i slip, kopija računa, izvod iz banke ili bar-kod.

Za korak ispred svih: Lansirana Espreso aplikacija! Overite je odmah!

Ipak, prava potrošača u Srbiji izgleda su samo mrtvo slovo na papiru, o kojem se, i pored mnogo priče, malo zna. Tako je jedna od najčešćih obmana građana tvrdnja trgovaca da je bez fiskalnog računa nemoguće izvršiti zamenu robe.

- Pre 15 dana sam kupila haljinu, ali sam fiskalni račun bacila zajedno s kesom. S obzirom na to da je postava na haljini bila pocepana i da sam to primetila tek sad sam haljinu htela da obučem, odlučila sam da odem u prodavnicu i pokušam da je zamenim. Međutim, prodavačica nije htela ni da čuje da mi zameni haljinu bez računa – priča Marija Petrović iz Niša.

Da je reč o jednom u nizu grubih kršenja prava potrošača potvrđuju u Ministarstvu trgovine, telekomunikacija i turizma.

- Zakon o zaštiti potrošača ne uslovljava reklamaciju posedovanjem računa, ali radi sigurnijeg ostvarivanja prava potrebno je da postoji neki dokaz da je kupovina obavljena kod tog trgovca. Dokaz o kupovini može biti kopija računa, slip ukoliko je plaćeno karticom, odštampan izvod s tekućeg računa na kojem se vidi da je izvršena trasankcija ili bar kod s kutije – objasnili su iz ministarstva.

(Espreso.co.rs / Kurir)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.