Potrošači, pažnja!
Nemojte da vas lažu: Ako nemate račun - ipak moze reklamacija!
Pravo na reklamaciju proizvoda kupci mogu ostvariti i bez fiskalnog računa je Zakon o zaštiti potrošača kaže da kao dokaz o kupovini mogu poslužiti i slip, kopija računa, izvod iz banke ili bar-kod.
Za korak ispred svih: Lansirana Espreso aplikacija! Overite je odmah!
Ipak, prava potrošača u Srbiji izgleda su samo mrtvo slovo na papiru, o kojem se, i pored mnogo priče, malo zna. Tako je jedna od najčešćih obmana građana tvrdnja trgovaca da je bez fiskalnog računa nemoguće izvršiti zamenu robe.
- Pre 15 dana sam kupila haljinu, ali sam fiskalni račun bacila zajedno s kesom. S obzirom na to da je postava na haljini bila pocepana i da sam to primetila tek sad sam haljinu htela da obučem, odlučila sam da odem u prodavnicu i pokušam da je zamenim. Međutim, prodavačica nije htela ni da čuje da mi zameni haljinu bez računa – priča Marija Petrović iz Niša.
Da je reč o jednom u nizu grubih kršenja prava potrošača potvrđuju u Ministarstvu trgovine, telekomunikacija i turizma.
- Zakon o zaštiti potrošača ne uslovljava reklamaciju posedovanjem računa, ali radi sigurnijeg ostvarivanja prava potrebno je da postoji neki dokaz da je kupovina obavljena kod tog trgovca. Dokaz o kupovini može biti kopija računa, slip ukoliko je plaćeno karticom, odštampan izvod s tekućeg računa na kojem se vidi da je izvršena trasankcija ili bar kod s kutije – objasnili su iz ministarstva.
(Espreso.co.rs / Kurir)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!