ISTINA O OGLASIMA KOJI SU PREPLAVILI SRBIJU: Radio sam u kol centru, a otkaz sam dao JUREĆI KA VRATIMA!
Rad u kol centru ume da bude iscrpljujuć, Foto: Printscreen

prava slika

ISTINA O OGLASIMA KOJI SU PREPLAVILI SRBIJU: Radio sam u kol centru, a otkaz sam dao JUREĆI KA VRATIMA!

"Zato se naježim kada vidim gomilu ovih oglasa, koji su lažna slika dobre prilike za zaposlenje"

Objavljeno:

Vidim da i dalje na sajtovima sa oglašavanje radnih pozicija u Srbiji najviše dominara prodaja putem call centara. I to bi baš bilo bajno i sjajno, i šansa za "lep, kancelarijski" posao, da stvarnost nije sasvim drugačija. Znam, jer sam u dva navrata sedeo u tim "foteljama", i preko slušalice cvrkutao ljudima kako bi im izmamio koji dinar.

foto: Printscreen

Evo kako to izgleda u suštoj realnosti.

Ako je firma ozbiljnija, proći ćete obuku, gde ćete učiti trikove da sa nekim započnete, ali i održite telefonsku vezu, da pitate "prava pitanja", "koristite prave reči", ubeđeni u to da njemu treba baš ono što vi prodajete.

Tu obuku predstaviće vam kao svojevrsno ulaganje u vas, koje dobijate "besplatno", koje će vam mnogo značiti u svakom poslu itd, itd...Simulacije razgovora, upoznavanje sa uslugama i proizvodima koje ćete prodavati, gde će i vas ubeđivati da je to savršen izbor "za samo toliko i toliko dinara, ili evra".

Na kraju, iako ni sami nećete verovati u korisnost proizvoda koji "valjate", krećete u zvanje, jer - morate! Manje više, svaki poslodavac očekuje da ne stajete sa pozivima, da se brojke samo okreću, da se non stop čuje vaš razgovor i slično, jer, za to ste plaćeni.

Malo je verovatno da će vas razumeti da 8 sati aktivno ne možete telefonirati ni sa prijateljima, a kamoli strancima kojima planirate da uzmete lovu.

Pozivi se ređaju, neki vam spuštaju slušalice, neki vas slušaju iz pristojnosti, a neki upute i neku reč koja ne prija. A šef sluša i procenjuje koliko ste aktivni pozivalac. Ako ste neko ko nije nametljiv, ili ne daj Bože neosetljiv, ovaj posao može da vam utiče na psihu, i te kako. Ma sve do pojave anksioznosti.

Ali sve bi to bilo lepo, da na kraju dođe dobra zarada. Ali, ne lezi vraže. Zarada je gotovo uvek na procenat, a fiksna zarada, čak i delom je retkost. No, čak iako progutate to da ćete zaraditi, "koliko se budete trudili", uvek će neke cake smanjiti vaš ulov.

- Dobijate 11 posto od prodaje, ali ako je stari korisnik onda samo šest - saopštava vam menadžer tek posle par dana vašeg sedenja za "vrućim telefonom".

Sve u svemu, na mom primeru se videlo da sam kao početnik prodao preko 1.200 evra u vrednosti proizvoda, a da su mi obračunali tek nešto preko 90 evra.

Samo toliko!

Na kraju ih nisam ni dobio, jer sam posao napustio, a oni su nastavili da objavljuju isti oglas godinama kasnije. I izgleda da im se isplati da radnike menjaju kao na traci, ne plate ih, a "obučavaju" besplatno. I tako u krug.

Zato se naježim kada vidim gomilu ovih oglasa, koji su lažna slika dobre prilike za zaposlenje.

Ograđujem se od onih call centara koji za cilj imaju da pruže podršku korisnicima, neki od njih, na stranom jeziku, su čak i dobro plaćeni.

Ali kod onih u kojima ćete biti "telefonski prodavci" otvorite četvoro očiju.

Zahvalićete mi kasnije.

Bonus video:

ESPRESO EKSPERIMENT: Tražila sam posao kao Romkinja

(S.R.)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.