sve na jednom mestu
Datum prijave, mesto podnošenja: Ovako izgleda kompletna procedura za legalizaciju objekta
Pojednostavljen i brz postupak legalizacije objekata
Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Aleksandra Sofronijević istakla je da novi Zakon o legalizaciji predstavlja "civilizacijski iskorak" i veliki pomak za državu. - Za naše građane to je neposredan benefit. Dajemo mogućnost da u brzom, efikasnom, digitalizovanom postupku ostvare pravo svojine. Za građane je benefit pravna sigurnost, ali i za državu, za privredu. Zakon je jako veliki pomak za Republiku - kazala je ministarka. Prijave za legalizaciju počinju 8. decembra, a za podnošenje su građanima potrebna samo dva dokumenta:
Osnov sticanja nepokretnosti (kupoprodajni ugovor, ostavinsko rešenje i slično). Važeća lična karta.
Digitalizacija i širenje mreže prijavljivanja Građani koji su registrovani kao "e-građani" mogu sami da podnesu prijavu i prilože dokumenta u elektronskom obliku
Za oko dva miliona građana koji to nisu, omogućena su dva mesta za podnošenje dokumenata:
Opštine i gradovi. Pošte – U ovom trenutku prijavljivanje će biti omogućeno u 547 pošta, a direktor Pošte obećao je da će do kraja godine ta mreža biti proširena za još 150 mesta.
- Ako niste e-građanin, odlazite u svoju opštinu, odlazite u poštu. Nosite važeću ličnu kartu i osnov sticanja na toj nepokretnosti. Službenik pošte će vaš papir koji donesete pretvoriti u elektronski dokument i pridružiti ga prijavi - objasnila je ministarka Sofronijević u izjavi za domaće medije. Pojednostavljen i brz postupak Ministarstvo je digitalnu platformu već distribuiralo svim opštinama i gradovima, uz precizna uputstva od 60 strana. Prvi korak na lokalnim samoupravama je da sačine digitalne "zoning planove" i odrede zone za visinu doprinosa.
Svi digitalni zoning planovi biće dostupni 8. decembra. - Građani kada 8. decembra dođu u svoju opštinu ili poštu, imaće jedan monitor. Pokazaće prstom svoju nepokretnost, identifikovati je i nastaviti sa prijavljivanjem. Ceo postupak je zamišljen da se obavi na jednom mestu, jednim dolaskom. Sva dalja komunikacija je svedena na minimum – agencija će proveriti podatke, ukrstiti ih iz baze, a građanin na kraju dobija samo obaveštenje da je upisano pravo svojine na tom objektu. Trudili smo se da postupak bude jednostavan i da ne opterećuje - zaključila je ministarka.
Bonus video:
(Espreso/Kamatica/Prenela: N.J)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!




