Ako imate ove "lepotane" u garaži, možete dobro da zaradite! Klasici iz Istočnog bloka koštaju kao suvo zlato!
Trabant 601 Universal, Foto: Printscreen/Youtube/LCR ? Luxury Car Report

vrednost

Ako imate ove "lepotane" u garaži, možete dobro da zaradite! Klasici iz Istočnog bloka koštaju kao suvo zlato!

Stare kao vino, a i podsećanju na neka davno prošla vremena

Objavljeno:

Automobili koji su pre dve ili tri decenije bili nepoželjni u bivšim komunističkim državama, sada postaju pravi klasici. Mnogi od njih su bili izuzetno popularni u bivšoj Jugoslaviji, preplavljivali su naše ulice, da bi tokom devedesetih nestali gotovo bez traga. Međutim, oni koji su uspeli da sačuvaju svoje "istočne klasike" u garažama, danas mogu da profitiraju zbog rasta interesa za ovim automobilima, naročito na zapadu.

Dovoljno je pogledati primer Wartburga 353, jednog od automobila koji je bio vrlo prisutan na našim cestama, prepoznatljiv po svom dvotaktnom motoru, neobičnom dizajnu i prostranosti. Pre šest godina, model u dobrom stanju u Nemačkoj koštao je oko 5.500 evra, dok je sada njegova cena porasla na gotovo 10.000 evra. Stručnjaci iz nemačke kompanije Classic Data analizirali su tržište klasičnih automobila iz bivšeg Istočnog bloka i izdvojili one čija cena najviše raste.

1. Tatra 613

TATRA 613
TATRA 613foto: Printscreen/Youtube/KOUZLO VETERÁNA

Proizvodnja: 1974.-1996., 3495 cm3, 165 KS

Tatra 613 je luksuzni model iz Češke, koji je predstavljao vrh ponude u Istočnom bloku. Proizveden je u 20.000 primeraka i bio je poznat po svom 3,5-litarskom V8 motoru smeštenom straga. Ovaj model se proizvodio čak i nakon raspada Čehoslovačke. Sa dužinom od preko 5 metara, pružao je obilje prostora, a sada se cena povećala za 82%.

Vrednost 2019.: 14.900 evra

Vrednost 2024.: 25.100 evra

2. Wartburg 353

Proizvodnja: 1966.-1988., 992 cm3, 45 KS

Wartburg 353 je bio prestižniji automobil u odnosu na Trabanta, sa vodom hlađenim trocilindričnim dvotaktnim motorom. S obzirom na duži međuosovinski razmak, bio je često viđen na našim cestama. S obzirom na povećanje interesovanja za ove automobile, cena ovog modela porasla je za 75%.

Vrednost 2019.: 5.500 evra

Vrednost 2024.: 9.600 evra

Povećanje vrednosti: 75%

3. Trabant 601 Universal

Trabant 601
Trabant 601foto: Printscreen/Youtube/LCR ? Luxury Car Report

Proizvodnja: 1974.-1990., 594 cm3, 26 KS

Trabant 601 Universal, sa trojim vratima, bio je prepoznatljiv po svom karakterističnom zvuku dvotaktnog motora. Ovaj model je danas kultni automobil u Nemačkoj, a njegov karavan oblik čini ga još popularnijim.

Vrednost 2019.: 4.500 evra

Vrednost 2024.: 7.700 evra

4. Trabant 601

Proizvodnja: 1974.-1990., 594 cm3, 26 KS

Trabant 601 je bio najpoznatiji model ovog automobila, dok je njegova karavanska verzija bila ređa. Iako je tokom 90-ih godina bio gotovo besplatan, danas se cena ovog modela značajno povećala za 68%.

Vrednost 2019.: 4.100 evra

Vrednost 2024.: 6.900 evra

Povećanje vrednosti: 68%

5. Wartburg 353 Tourist

Proizvodnja: 1968.-1988., 992 cm3, 45 KS

Wartburg 353 Tourist je bio duži od standardnog modela Wartburg 353 i nudio je izuzetnu prostranost, sa prtljažnikom kapaciteta do 1.800 litara. Iako mu cena raste sporije nego drugim modelima, pokazuje značajan porast vrednosti.

Vrednost 2019.: 6.600 evra

Vrednost 2024.: 10.100 evra

Povećanje vrednosti: 53%

6. Tatra 2-603

Tatra 2 603
Tatra 2 603foto: Printscreen/Youtube/Zdenda Novak

Proizvodnja: 1962.-1975., 2472 cm3, 105 KS

Tatra 2-603 je bio luksuzni model sa zrakom hlađenim V8 motorom, poznat po svojim ručno proizvedenim primercima. Od 1956. do 1975. godine proizvedeno je 20.422 automobila ovog modela, a cena je porasla za 29% u poslednjih 5 godina.

Vrednost 2019.: 31.200 evra

Vrednost 2024.: 40.200 evra

Povećanje vrednosti: 29%

7. Moskvič 412

Proizvodnja: 1967.-1975., 1478 cm3, 75 KS

Moskvič 412 je bio popularan za vožnju na lošim cestama, a uz napredni 1,5-litreni motor, dostizao je brzine do 150 km/h. Cena ovog modela je porasla za 27% u poslednjih nekoliko godina.

Vrednost 2019.: 6.200 evra

Vrednost 2024.: 7.900 evra

Povećanje vrednosti: 27%

8. Lada 1200

Proizvodnja: 1970.-1988., 1.189 cm3, 60 KS

Lada 1200 (VAZ-2101, poznata i kao Žiguli) bila je zasnovana na Fiat 124 i bila je vrlo česta na našim cestama. S obzirom na veliki broj proizvedenih primeraka, cena ovog automobila porasla je za 23%.

Vrednost 2019.: 6.000 evra

Vrednost 2024.: 7.400 evra

Povećanje vrednosti: 23%

9. Škoda Felicia Cabrio

Proizvodnja: 1959.-1964., 1089 cm3, 50 KS

Škoda Felicia Cabrio je bio lepa mala šarmantna limuzina koja je bila veoma retka. Proizvedeno je samo 14.863 primerka, a njegova cena je porasla za 18%.

Vrednost 2019.: 18.800 evra

Vrednost 2024.: 22.100 evra

Povećanje vrednosti: 18%

10. Škoda 120

Proizvodnja: 1983.-1990., 1174 cm3, 50 KS

Škoda 120 je bila popularna zbog svog četvorocilindričnog motora i straga postavljenog pogona, a njena cena je porasla za 17%.

Vrednost 2019.: 4.000 evra

Vrednost 2024.: 4.700 evra

Povećanje vrednosti: 17%

Ovi automobili, koji su nekada bili potcenjeni, sada se sve više vrednuju na tržištu klasičnih vozila. Bivši "istočni klasici" koji su bili u zapećku, sada postaju pravi investicioni biseri.

Bonus video:

26:01

AUTO-EP77

(Espreso/Blic/Stevica Rajčetić/Preneo D.M.)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.