Poskupeli letnji aranžmani - evo i za koliko tačno: Seničić otkrio koji faktor je najviše uticao
Aleksandar Seničić o aranžmanima za leto, Foto: Tamara Trajković, Ap/andrew matthews

spremite više novca

Poskupeli letnji aranžmani - evo i za koliko tačno: Seničić otkrio koji faktor je najviše uticao

Seničić otkriva šta je uticalo na poskupljenje aranžmana

Objavljeno:

Sa dolaskom proleća mnogi počinju da razmišljaju o godišnjem odmoru i destinaciji na kojoj će letovati. Svakog leta, deluje nam da su cene sve više, a ove godine za letnje aranžmane, cena je veća za 20 do 25 odsto u odnosu na prethodnu godinu, što je potvrdio za N1 i direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija Srbije Aleksandar Seničić.

Seničić objašnjava da su destinacije na koje se putuje avionom poskupele - jer je cena ove godine veća za avio-prevoz.

- Moja pretpostavka je da je povećanje cena vezano za gorivo, ali vama avio-kompanija da određenu cenu i tu nema razgovora, vi to ili prihvatite ili ne. Konstatovali smo da su cene avio-prevoza veće za 10 do 15 odsto - objasnio je.

Aleksandar Seničić o aranžmanima za leto
Aleksandar Seničić o aranžmanima za letofoto: Profimedia, Printscreen/RTS

Agencije ne formiraju cene letovanja, već one dobiju ponudu iz hotela, a hotel formira cenu na osnovu situacije na tržištu, navodi Seničić.

- Na nekim tržištima možda i nema objektivnih razloga za poskupljenje, ali imate veliku konkurenciju u evropskim zemljama koje imaju povećane zahteve za smeštaje. Čim je velika navala, hotelijeri to zloupotrebljavaju i dižu cene - naveo je Seničić.

To se, kako kaže, dešava sa italijanskim destinacijama, ostrvima u Grčkoj, kao i hotelima u toj zemlji.

- Slična je situacija i u hotelima visoke kategorije u Turskoj. Njima je rusko tržište koje vodi par miliona putnika godišnje, za razliku od naših dvesta hiljada putnika. Mi smo tu smešno, malo tržište - ocenio je on.

Letovanje
Letovanjefoto: Tamara Trajković

Još jedan od razloga poskupljenja jeste taj što naše agencije ne mogu da uzimaju hotele u zakup, kao agencije zapadnih zemalja, objašnjava.

- Zapadne agencije formiraju svoje cene tako što prvo imaju upite prema hotelima na mnogo duži period sezone - od kraja aprila do kraja oktobra. Naši putnici nemaju naviku da putuju tako rano. Mi se vezujemo za ta dva i po meseca, od polovine juna do početka septembra. Hotelijerima je u interesu da im hotel bude što duže popunjen, tako da prioritet imaju ta tržišta koja mogu da popune hotel duže. Mi onda dobijamo ono što ostane na tržištu, a to su veće cene nego što dobijaju Nemci koji hotel zakupe na šest meseci - dodaje.

Nema destinacije koja nije poskupela

Istakao je da ne postoji nijedna destinacija za koju su cene ostale identične kao prošle godine.

- Najmanje poskupljenje čini se da je za privatan smeštaj u Grčkoj, Crnoj Gori, Bugarskoj. Tu poskupljenje ide do 10 posto. S obzirom na to da su to najjeftiniji aranžmani, onda se tu najmanje vidi. Najviše su poskupeli hoteli - kazao je.

Letovanje u Turskoj/Ilustracija
Letovanje u Turskoj/Ilustracijafoto: EPA TOLGA BOZOGLU, EPA ERDEM SAHIN, EPA STR

Cena autobuskog prevoza takođe je nešto veća nego prethodne godine.

- Karta za sever Grčke je bila oko 60 evra, sad je 65, 70 evra. Tih 10 evra ne pravi veliku razliku ljudima, ali kad imate avio-kartu koja je bila 200 evra, a sad je 240, to pravi razliku - ocenio je.

Navodi da su cene i za predstojeće prvomajske praznike takođe nešto više u odnosu na prethodne godine.

- Osnovni razlog koji nam navode naši partneri iz inostranstva, a na koje se baziramo kada formirano cene - jeste inflacija koja je evidentna u svetu, a koja je verovatno vezana i za ova dva rata koja se dešavaju - zaključio je Seničić za portal N1.

Bonus video:

07:29

ALEKSANDAR SENIČIĆ O LETOVANJU SRBA I NAJATRAKTIVNIJIM DESTINACIJAMA ZA LETOVANJE

(Espreso/BlicBiznis/Prenela: N.J)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.