NOVI UDAR NA KUPCE POLOVNJAKA: Cene skaču za nekoliko hiljda evra, sve po pravilima EU, evo šta kaže Asocijacija!
Polovni automobili, Foto: Nemanja Pančić

u nebesa

NOVI UDAR NA KUPCE POLOVNJAKA: Cene skaču za nekoliko hiljda evra, sve po pravilima EU, evo šta kaže Asocijacija!

Veće cene i udar na potrošače i industriju

Objavljeno:

Gotovo tri godine tržište, i polovnih i novih automobila se ne "smiruje". Polovnjaci su već poskupeli za oko 25 odsto u proseku, pojedini modeli i mnogo više, poskupeli su i novi automobili čija proizvodnja je u momentima bila i u ozbiljnom zastoju, a sada nova evropska pravila donose i nove cene.

Sada je sa novim informacijama izašla i Asocijacija proizvođača automobila Evrope (ACEA), gde tvrde da će nove, veće cene i udar na potrošače i industriju, doneti nova regulativa EU protiv zagađenja okoline, koja fokus stavlja na supstance koje su štetne za ljudsko zdravlje, a ne emisija ugljen-dioksida.

Kako preciziraju, sve to će izazvati povećanje cena proizvodnje automobila, ali i autobusa i kamiona. Asocijacija je izašla i sa jasnom računicom, koja govori da poskupljenje neće biti bezazleno. U studiji je konkretno navedeno da će cena proizvodnje automobila porasti za 2.000 evra u proseku, a za autobuse i kamione čak 12.000 evra.

- Ova inicijativa će verovatno imati ekstremno nizak povoljni efekat na okolinu, dok će cena biti izuzetno visoka. to će se odraziti na potrošače kojima će doneti veće cene, rekla je Sigrid de Fris, generalna direktorka ACEA. Studiju su podržali i prošizvođači govoreći da su nova pravila previše skupa za industriju i da bi bilo bolje da se novac usmeri na veću proizvodnju električnih vozila.

Polovni automobili
foto: Zorana jevtić / Profimedia

Predlog je javnosti predstavljen u novembru prošle godine, a suština je u smanjenju zagađenja životne sredine. Kako se navodi u studiji, najniže vrednosti emisije zagađenja pod prethodnim standardom biće obavezne za automobile i kombije, dok će za autobuse i kamione biti postavljene odvojene granice.

S druge strane, Evropska komisija je iznela nešto blažu računicu. Kako je ocenila, automobili će poskupeti za 180 do 450 evra , a za 2.800 evra nova cena biće veća za kamione i autobuse.

EU je za rok odredila jul 2025. godine, a u aprilu je nemački "Folksvagen" tražio da se taj datum pomeri za jesen 2026. godine.

Šta kupuju Srbi

Vlasnici auto-placeva kažu da polovni automobili trenutno poskupljuju zato što je i dalje nedovoljna proizvodnja novih vozila, ali da sada polovnjake kupuje samo ko mora. Mnogi se kažu zbog cena ne odlučuju na promenu.

U Srbiji su polovnjaci poskupeli više od 25 odsto. Stabilizacija na tržištu polovih vozila se očekuje tek 2024. . U Srbiji se najviše kupuju polovna vozila koja su proizvedena između 2005. i 2010. godine, a 80 odsto prodatih korišćenih vozila je starije od deset godina.

Zbog velikog poskupljenja, često se kaže da su oni postali luksuz. Cene automobila su u stalnom porastu u poslednje dve godine, jer nedostatak delova, posebno kompjuterskih čipova, ima ograničenu ponudu zbog velike potražnje potrošača. Na globalnom nivou, te više cene bile su glavni faktor u ukupnim inflatornim pritiscima budući da otprilike 40 odsto američkih domaćinstava kupuje automobil svake godine.

02:46

POLOVNJACI NIKAD SKUPLJI, A ZBOG ODRŽAVANJA BOLI GLAVA! Ovo su cene malih i velikih servisa i šta je presudno za ODRŽAVANJE KOLA

(Espreso/Blic Biznis)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.