DELUJE NEDOSTIŽNO, ALI POSTOJE POPUSTI I SUBVENCIJE: Ko kupuje NOVE AUTOMOBILE u Srbiji?
Ilustracija, Foto: Profimedia

2021. godine u Srbiji je prodato 30.460 novih vozila

DELUJE NEDOSTIŽNO, ALI POSTOJE POPUSTI I SUBVENCIJE: Ko kupuje NOVE AUTOMOBILE u Srbiji?

I dalje je aktuelan problem sa transportom automobila iz fabrika, pa samim tim budući vlasnici su ti koji ispaštaju

Objavljeno:

Kao jedan od glavnih razloga za kupovinu novog automobila, kupci navode da nema potrebe za dodatnim ulaganjem u kupljeni četvorotočkaš, kao i to da nema razloga za brigu da li je automobil pretpreo neku štetu kod prethodnog vlasnika. Takođe, automobil koji je kupljen u auto kući ima fabričku garanciju.

Mnogo je lakša prodaja, kada dođe do nje, novog automobila, nego polovnog. A Bizportal istražuje ko najčešće u Srbiji kupuje nove automobile.

2021. godine u Srbiji je prodato 30.460 novih vozila (putničkih i lakih komercijalnih). Najviše putničkih automobila prodala Škoda, zatim Fiat, Toyota, Renault, Kia i Hyundai. Prema statistici Asocijacije uvoznika vozila i delova za 2021. pokazuje rast prodaje od 16,4 odsto u odnosu na 2020.

Pema rečima predstavnika auto-centra ABC test iz Valjeva, saznajem da postoji nekoliko različitih grupa kupaca, a to su razne firme, kao i rent a car preduzeća kojima su potrebna nova vozila kao osnovno sredstvo za rad, ali najčešće su taksisti ti koji potpisuju ugovor o kupovini novih automobila.

– Kod nas su najčešći kupci taksisti, i oni koriste subvencije koje daje država. Koliko znam Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture će i sledeće godine dati podsticaje za taksiste. Subvencije su u iznosu od 8.000 evra, a mi smo imali iskustva da ostatak novca ispaćuju uglavnom preko lizinga – rekao je sagovornik.

Subvencije države za taksiste

Država je ove godine subencionisala 6.000 taksi prevoznika sa po 8.000 evra kako bi kupili putničko vozilo, a zahtevi se podnose Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture. Pre same isplate subvencije, taksi prevoznik je dužan da isplati bar 15 odsto kupoprodajne cene novog putničkog vozila davaocu finansijskog lizinga, a ukoliko se pak odluče za keš, tek kada se isplati novac u celosti i dostavi dokaz o istoj, subvencije će biti isplaćene.

Taksi
foto: Profimedia

Subvencionisano vozilo mora imati vrednost veću od 13.000 evra, i ne sme se prodati bar naredne tri godine. A subvencija može biti odobrena ukoliko nova vozila imaju potpuno električni, hibridni ili pogon na komprimovani prirodni gas, ili zadovoljavaju najmanje euro 6 standard u pogledu emisije izduvnih gasova, navodi se u Uredbi Ministarstva.

Prema rečima našeg sagovornika, kada je reč o drugim kupcima, nakon podizanja kamatne stope, koja je ranije bila 3,5 odsto, a sada se kreće od pet do sedam odsto, fizička lica se sve ređe odlučuju za kupovinu novih automobila. Kako smo saznali, ranije su firme imale popust za komercijalni program do čak 19 odsto, a sada je to 10 do 11 odsto, a kada je reč o putničkim automobilima, fabrika daje popust od dva do tri odsto u zavisnosti od modela.

– Ranije smo vršili zamenu automobila, to je bila povlastica za firme. Sada pomenuti popusti koje dajemo imaju samo jedan uslov, a to je da kupac, to jest firma, ima flotu od pet do deset vozila, koja ne moraju biti kupljena kod nas – rekao je predstavnik auto kuće i dodao da se firme svakodnevno vraćaju i obnavljaju ugovore sa njima, kao i da mnogi dolaze po preporuci.

Posledice problema isporuke automobila

I dalje je aktuelan problem sa transportom automobila iz fabrika, pa samim tim budući vlasnici su ti koji ispaštaju. Kupci nekada čekaju i do godinu dana na izabrani četvorotočkaš. A kako smo saznali od našeg sagovornika, oni imaju najavu da se situacija neće menjati sigurno do polovine sledeće godine.

– Prvi problemi su počeli sa pandemijom, tada je krenula i nestašica čipova, pa sad ova situacija u Ukrajini, sve i dalje ostavlja velike posledice na ovu industriju. Na primer, fabrika koja proizvodi automobile koje mi prodajemo imala je problem sa nestašicom podizača stakala, te su novi automobili stajali u fabričkom krugu i čekali na poslednju stavku kako bi bili kompletni – objasnili su nam iz auto kuće.

Bizportal takođe saznaje da je došlo i do velikih promena u samoj ponudi fabrike, baš zbog problema nestašice koja se dešava u samoj proizvodnji novih automobila.

Proizvođaći smanjuju krug modela kao i nivo dodatne opreme. Neki modeli četvorotočkaša nisu dostupni, baš zbog određenih nestašica u automobilskoj industriji. A kada govorimo o paketima opreme, ranije bi imali i po četiri, pet paketa, u zavisnosti od modela, a sada je ponuda spala na jedan ili dva paketa dodatne opreme po modelu – zaključio je sagovornik.

Tojota, Tojota Motor, Automobili, Automobil, Vozilo, Vozila
foto: Profimedia

Fizičko lice kao kupac novog automobila

Čitateljka BizPortala Ljiljana podelila je svoje iskustvo o kupovini novog automobila, saznali smo da je njen sin kupio nov četvorotočkaš još 2012. godine, kad su mnoge firme imale popust u vidu reciklaže starog automobila.

– Mislim da je velika prednost biti prvi vozač bilo kog vozila. Odlučili smo se da kupimo nov automobil zato što u naše vreme moj muž i ja nismo imali sredstava za to, a sada smo dali 4.000 evra u kešu, ostatak smo otplatili preko kredita na sedam godina, a rata je bila oko 7.000 dinara – priseća se Liljana, potvrdivši da su još uvek vlasnici istog automobila, piše BizPortal.

(Espreso)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.