VEĆINA VOZAČA IMA MUKU SA KRUŽNIM TOKOM: Okanović objasnio kako se pravilno prolazi i koje se greške prave
Damir Okanović, Foto: RTS/Printscreen

obratite pažnju

VEĆINA VOZAČA IMA MUKU SA KRUŽNIM TOKOM: Okanović objasnio kako se pravilno prolazi i koje se greške prave

Damir Okanović ističe da postoje tri važne stvari kod korišćenja kružnog toka – uključenje, kretanje i isključenje

Objavljeno:

Kretanje kroz kružni tok je nešto što kod priličnog broja vozača u stvara nelagodu i problem. Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja objasnio je za RTS koje su to ključne stvari koje morate znati kada vozite kružnim tokom.

Damir Okanović ističe da postoje tri važne stvari kod korišćenja kružnog toka – uključenje, kretanje i isključenje.

"Prvo, imamo problem sa kružnim tokovima zato što vozači ne razumeju baš najbolje pravila kretanja unutar samog toka. Posebno je problematično kada vozilo iz srednje trake treba da se isključi iz kružnog toka", objašnjava Okanović.

1 / 3 Foto: Printscreen/Twitter

Kretanje na većini kružnih tokova, odvija se po iscrtanim saobraćajnim trakama koje su kružnog oblika – prstenovima. Vozač ne može da seče trake, tačnije ne može ići iz krajnjeg levog u krajnji desni prsten, jer će tako ometati druga vozila.

Prelazak iz trake u traku je dozvoljen, ali ne sme da ometa druge učesnike u saobraćaju.

"Vi ne smete da prelazite iz prstena u prsten, odnosno iz trake u traku na način da ometate kretanje vozila koja se već nalaze u traci, odnosno prstenu. Dakle, pravilo saobraćaja glasi – ukoliko želite da se isključite iz kružnog toka, a ne nalazite se u spoljnom prstenu, ne smete da ometate vozila koja se kreću, već morate da ih propustite, i kada se stvore uslovi, smete da se isključite", objašnjava Okanović.

Veoma je važno, dodaje Okanović, kad god se isključujemo iz kružnog toka da uključimo desni žmigavac, odnosno desni prikazivač pravca kako bismo vrlo jasno stavili svima do znanja koja nam je namera.

Po čemu je kružni tok na Novom Beogradu specifičan

Na pitanje zašto na kružnom toku na Novom Beogradu ima mnogo saobraćajnih nezgoda, odgovara da je taj kružni tok specifičan.

"Saobraćajni inženjeri iz Komiteta kažu da kružni tok kod Opštine Novi Beograd nije dobro izgrađen, odnosno nije dobro projektovan. Njegov sam oblik odnosno geometrija ne ispunjava uslove koje treba da ispuni svaki kružni tok, a to je pre svega da vas natera da usporite", objašnjava Okanović.

Ako dolazite iz Bulevara Mihajla Pupina, dodaje Okanović, možete praktično bez pomeranja volana da produžite kroz kružni tok, a svaki kružni tok bi trebalo da vas natera da malo usporite, pa da imate neko lučno kretanje i tek onda da se isključite.

"Kritična tačka ovog kružnog toka je mesto gde se vozila iz kružnog toka isključuju u ulicu Pariske komune, a gde se vozila iz Bulevara Mihajla Pupina uključuju u kružni tok. Dakle, u ovom delu ne prođe dan da se ne dogodi saobraćajna nezgoda. Sreća je da su uglavnom nesreće sa materijalnom štetom, ali količina saobraćajnih nezgoda je zaista tolika da saobraćajna policija komotno može da otvori punkt i dežura", ocenjuje Okanović.

Savetuje vozačima da dok se kreću kružnim tokom uključe levi žmigavac, a kad žele da se isključe koriste desni žmigavac.

"I nemojte da ometate one koji se nalaze u susednim trakama. A što se tiče kružnog toka kod opštine Novi Beograd mislim da bi tu Grad Beograd zaista trebao da izvrši jednu rekonstrukciju tog kružnog toka kako bi on omogućio bezbedno kretanje svim vozilima koja tuda idu", zaključio je Okanović.

(Espreso / RTS)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.