apel vozačima
U SRBIJI TRENUTNO VLADA EPIDEMIJA NASILNIČKE VOŽNJE: Stručnjak nam je otkrio kako i zbog čega VOZAČI POSTANU BAHATI
Pitali smo stručnjaka šta se podrazumeva pod pojmom vozačke agresije i čime je najčešće ona uslovljena.
Koliko puta ste u poslednjih godinu dana pročitali da je mlada osoba izgubila život zbog nečije bahate vožnje? Ili da je neko vozio u pijanom stanju, snimao se tokom vožnje i sve to obelodanio na društvenim mrežama?
Samo jedan u nizu je slučaj malog Stefana sa Karaburme, koga je bahati vozač udario na pešačkom prelazu.
Zbog sve učestalijih saobraćajnih nesreća izazvanim pijanim stanjem vozača, ili pod dejstvom opojnih droga, kao i nepoštovanja saobraćajnih propisa, razgovarali smo sa profesorom Visoke škole socijalnog rada, Dr Sašom Stepanović. Pitali smo stručnjaka šta se podrazumeva pod pojmom vozačke agresije i čime je najčešće ona uslovljena.
- Vozačka agresija je oblik ponašanja sa kojim se svako od nas susreće svakodnevno, bilo kao učesnik u saobraćaju, ili posmatrač odvijanja saobraćaja, objašnjava za Espreso.
Fizički sukob, svađa, psovanje, prekomerna upotreba sirene, škripa guma, nepristojne gestikulacije - sve su ovo društveno neprihvatljiva ponašanja putem kojih se vozačka agresija ispoljava.
- Bahati vozač bi bio neko ko apsolutno ne uzima u obzir druge učesnike u saobraćaju. Kod njega nema empatije, niti razumevanja da pored njega u saobraćaju postoje i drugi učesnici.
- Najčešći uzrok bahatosti i nasilničke vožnje kod mladih u poslednje vreme jeste želja za dokazivanjem i javnim plasiranjem sadržaja na društvenim mrežama, kako bi stekli popularnost - kaže Saša i dodaje:
- Posledice svakako leže u porodičnom vaspitanju i sredini u kojoj dete odrasta. Propusti koji se dese u tom uzrastu obično se nikad ne nadoknade. Kako dete raste i formira se kao ličnost, veoma je teško ugasiti loše navike, odnosno, mnogo je teže prevaspitavati decu, nego od samog početka raditi ispravno sa njima.
Bazirajući se na statistici, u Srbiji je u poslednjih godinu dana u saobraćajnim nesrećama stradalo preko 430 ljudi, što vozača, što pešaka.
Podsetimo na neke skorašnje bahatosti vozača, a na prvom mestu je svakako vožnja po trotoaru kod Hale "Pionir".
Nije retkost da strani državljani divljaju na našim putevima, pa je tako na auto-putu Šid-Beograd kod Sremske Mitrovice hrvatski državljanin upravlјao automobilom „porše makan“ brzinom od 232,7 kilometara na čas, na delu puta gde je ograničenje 130 kilometara na čas.
Sve su češće pojave da vozači voze trotoarom pokušavajući da izbegnu saobraćajnu gužvu, pa tako imamo još jedan primer takve bahatosti. Osim što je protivzakonit, ovakav potez je izuzetno opasan, kako za vozače tako i za pešake.
Divljanje na auto-putu je česta pojava, ali je sada postalo još opasnije jer omladina svoje bahaćenje snima i postavlja na društvene mreže.
Mladić je na auto-putu vozio daleko, daleko iznad limita, a u jednom trenutku se na skali vidi 344 km/h, uz sve to je još i snimao kako bi stekao neku vrstu popularnosti.
Najčešća pojava je da ljudi voze pod dejstvom alkohola i opojnih droga, policija je skoro isključila iz saobraćaja tridesetdevetogodišnjeg vozača koji je automobilom marke „opel“ upravljao sa 2,89 promila alkohola u organizmu.
Apelujemo na sve vozače da voze razumno, poštuju saobraćajne propise i vode računa o sebi, a samim tim i o drugim učesnicima u saobraćaju. Posebnu pažnju posvetite mlađim učesnicima saobraćaja i usporite pored škola.
(Espreso/Ana Gajičić)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!