pomoć roditeljima
ZVALI HALO BEBU DA PITAJU ZA LETOVANJE! Danas je 20 godina rada ovog servisa, a bilo je svakakvih pitanja
Rukovodilac službe sestra Inga Mijailović kaže da su za ovih 20 godina imali mnogo neobičnih situacija
Već 20 godina Halo beba odgovara na pitanja roditelja iz cele Srbije. Svakog dana telefoni zazvone po 400 puta, a broj saveta koje medicinske sestre daju je i veći od toga. U dve decenije stala su najrazličitija pitanja - od toga kako da detetu obore visoku temperaturu do toga da li su izabrali dobru destinaciju za letovanje s bebom.
Sezonska pitanja
Među najčešćim dilemama zbog kojih roditelji zovu Halo bebu su pitanja u vezi sa dojenjem, ishranom odojčadi, negom i higijenom, akutnim respiratornim oboljenjima, stimulacijom razvoja. Postoje, međutim, i tipična sezonska pitanja.
Tako leti roditelji zovu jer ne znaju šta treba da imaju u putnoj apoteci, ali i da provere da li su izabrali dobru destinaciju za odlazak na letovanje s bebom. Često zovu i kada stignu na svoju destinaciju zbog sunčanice i osipa.
Zimi najčešće zovu zbog zapušenog nosa, koje otežava i disanje i hranjenje deteta, ali i da provere da li da izvedu dete napolje i kako da ga obuku. Odgovor je - da, dete treba da se izvodi u park i zimi, u centralnom delu dana, kada je zagađenje najmanje i kada je najtoplije.
Neobične situacije
Rukovodilac službe sestra Inga Mijailović kaže da su za ovih 20 godina imali mnogo neobičnih situacija.
Tako ih je zvao deka koji je pitao gde bi mogao da dopuni bus plus karticu - zvao je njih jer njegova ćerka kaže da Halo beba uvek ima odgovore na sva pitanja.
Desilo se i da je pred njihove prostorije u Bulevaru despota Stefana stigla majka sa detetom i tražila od sestara da pogledaju njen osip, kako bi znala da li da ide kod lekara. Srećom pa je Zavod za kožne bolesti iza ugla, te je bilo lako uputiti ih na pravu adresu.
"Jedna mama nam je rekla: Vi znate odgovor, a nećete da mi kažete", priča sestra Inga i objašnjava da medicinske sestre ne mogu da daju dijagnozu na osnovu telefonskog razgovora, već da to mora da učini lekar u domu zdravlja.
Zadatak Halo bebe je da pomogne roditeljima u nezi bebe - nakon što lekar prepiše terapiju, ili da im pomogne kada imaju dilemu da li da idu kod lekara.
Tate sve češće zovu
Za dvadeset godina mnogo toga se promenilo, pa su tako danas tate mnogo više uključene u negu bebe, pa češće i zovu Halo bebu.
Oni su spremni da aktivno učestvuju u nezi bebe, da pomognu mami kada ima problema sa dojenjem, kada su potrebne masaže, ili izmlazanje.
Dešava se i da majke uhvati panika kada detetu nije dobro, pa je tata smireniji i poseže za telefonom, a nisu retki ni slučajevi da je tata sam s bebom, jer mama zbog nekih komplikacija nije izašla iz bolnice.
Dve medicinske sestre u smeni
Telefonsko savetovalište Halo beba radi neprestano, 24 sata dnevno, 365 dana u godini. U svakoj od tri smene su samo dve sestre, što znači da svaka odgovori na najmanje 50 pitanja.
Rukovodilac službe, sestra Inga Mijailović kaže da u savetovalištu radi 36 iskusnih sestara. Međutim, pored rada u Halo bebi, imaju smene i u domovima zdravlja.
U svakoj poslepodnevnoj smeni jedna sestra organizuje dolazak patronaže u dom novorođenčeta, po izlasku iz porodilišta (za teritoriju grada Beograda). Budući da se 50-70 beba svaki dan rodi u prestonici, jasno je da imaju pune ruke posla.
Ne ume svako da savetuje preko telefona
Sestra Inga kaže da za rad u Halo bebi nije dovoljno da sestra ima iskustva i znanja, jer potrebna je posebna veština komuniciranja. Da bi to savladale, moraju da prođu kroz dugu obuku.
Neke sestre koje su isprva želele da im se pridruže su odustajale kada bi shvatile u šta su se upustile: Roditelji zovu i kada dete doživi fras, kada se guši, kada se dete ozbiljno povredi, jer ne znaju da Halo beba nije adresa kojoj treba da se obrate, ali i njima treba pomoći - smiriti ih i uputiti na dežurnu bolnicu ili hitnu pomoć.
Pomoć i preko aplikacije
Pomoć Halo bebe možete dobiti i preko imejla halobeba@zdravlje.org.rs. Mnogo korisnih saveta nalazi se i na njihovom sajtu, ali i aplikacijama "Halo beba o dojenju", "Halo beba - vaš saputnik u roditeljstvu" i "Flasterko".
Iako se očekivalo da će se broj poziva smanjiti vremenom, između ostalog i zahvaljujući aplikaciji, to se nije desilo.
Roditelji, s razlogom, žele čuju savet za svoje, jedinstveno dete i zbog toga nikakva tehnologija ne može zameniti medicinske sestre koje se javljaju na broj 011/7158-444.
(Espreso/RTS)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!