KAKO NA VREME DA PROVERITE STANJE AKUMULATORA? Na jednostav način OTKRIĆETE problem
Automobili, Foto: Ilustracija, EPA-EFE7Sandor Ujvari

nije teško

KAKO NA VREME DA PROVERITE STANJE AKUMULATORA? Na jednostav način OTKRIĆETE problem

Naravno, akumulator uvek možete proveriti i voltmetrom, ali on nije čest deo alata i uređaja u prosečnom domaćinstvu

Objavljeno: 19:38h

Ciklusi punjenja i pražnjenja, starost akumulatora… na kraju sve to rezultuje kvarovima. Kako proveriti stanje akumulatora?

To možete da učinite jednostavnim testom. Parkirajte automobil u mraku ispred nekog zida, a zatim isključite motor i uključite kratka svetla. Ako svetlo nakon kratkog vremena počne da tamni, to je pokazatelj da akumulator slabi.

Naravno, akumulator uvek možete proveriti i voltmetrom, ali on nije čest deo alata i uređaja u prosečnom domaćinstvu.

Posebno treba pripaziti prilikom zaključavanja vozila da vam ne ostane uključeno svetlo u unutrašnjosti vozila, piše "automobili.ba".

Akumulatori manjeg kapaciteta kod, na primer, benzinskih motora ako prenoće sa uključenim osvetljenjem putničkog prostora mogu da se isprazne do nivoa da sutradan više nije moguće pokrenuti motor, što je zapravo i najčešći problem.

Najčešće se ovo dešava kod akumulatora koji su stariji od dve godine - zbog većeg broja ciklusa punjenja i pražnjenja smanjen im je kapacitet.

Starija vozila su najčešće opremljena samo jednom sijalicom putničkog prostora od 5W, ali novija ponekad imaju i do tri sekcije osvetljenja u raznim delovima putničkog prostora, što znatno povećava broj sijalica, odnosno potrošača, pa ih umesto jedne često bude pet, što može starijem akumulatoru predstavljati ozbiljan problem.

Problemi sa startovanjem motora mogu da nastupe pri povratku u vozilo već nakon petog sata rada ovih sijalica u stanju mirovanja automobila.

Ostaće nešto struje u vozilu za manje potrošače, ali to je nedovoljno da "upalimo" motor. Ovaj tip problema se najčešće događa vozačima ako se vrata vozila u potpunosti ne zatvore nakon izlaska ili vozač uključi unutrašnju rasvetu preko prekidača po završetku vožnje kako bi nešto pročitao, pa posle toga napusti vozilo, a prekidač ne vrati u položaj za automatsko isključivanje.

Zatim izađe iz vozila, očekujući da će se unutrašnja rasveta sama isključiti.

Ukoliko je svetlo bilo uključeno predveče, sledeći kontakt sa vozilom obično bude tek narednog dana ujutru. U tom slučaju, već se možemo naći zatečeni jer vozilo ne reaguje na daljinski, što je znak da se akumulatori ispraznio.

Mnoga vozila, kad se zaključaju, imaju funkciju "soft" gašenja unutrašnje rasvete od dve do deset sekundi nakon zaključavanja vozila.

Kad zaključavamo vozilo već po automatizmu očekujemo da će se to svetlo ugasiti. Međutim, ako ne zatvorimo vrata dovoljno, ona će ostati uključena na nekim modelima.

Srećom, na ovaj problem nova vozila uglavnom su imuna jer čak i u slučaju otvorenih vrata sledi gašenje svetala za desetak minuta.

Ako imate stariji model, nije loše pričekati nakon zatvaranja vozila da se svetla ugase. Pre toga, svakako prekontrolišite da li ste isključili sve potrošače struje u vozilu, od spoljnih do unutrašnjih svetala, kao i potrošače koje ste eventualno povezali na priključak od 12V.

(Espreso / 24sedam)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.