DA LI ZNATE U ČEMU GREŠITE DOK VOZITE? Svi ponavljaju 1 GREŠKU!
Automobil, Foto: Profimedia

vodite računa

DA LI ZNATE U ČEMU GREŠITE DOK VOZITE? Svi ponavljaju 1 GREŠKU!

Pravila tehnike vožnje menjala su se s godinama. Da biste to saznali, dovoljno je samo malo vožnje sa starim vozačem

Objavljeno: 17:18h
  • 7

Mnogo je vozača koji umesto da nogu stave na naslon za noge, drže je direktno iznad papučice kvačila. Noga je uvek spremna za promenu stepena prenosa? Da, ali je i automobil spreman za oštećenje kvačila.

Pravila tehnike vožnje menjala su se s godinama. Da biste to saznali, dovoljno je samo malo vožnje sa starim vozačem.

Najčešće greške koje vozači prave, i to iz pogrešnih uverenja:

Ubrzavanje automobila i njegovo stavljanje u neutralni položaj – jer motor manje troši u praznom hodu.

Menjanje brzina pri najnižim obrtajima – jer se potrošnja goriva opet smanjuje pri niskim obrtajima.

I na kraju, držeći nogu direktno iznad papučice kvačila umesto na osloncu za noge koji se nalazi odmah tu, sa leve strane – jer je tada vozač spreman za brzu promenu stepena prenosa.

Noga iznad kvačila je oštećeno kvačilo

Držanje noge iznad papučice kvačila je veoma štetno za automobil. Vozač nikad ne zna koliko njegova noga levitira preko pedale i koliko je nežno pritiska. Vrlo blagi pritisak može naterati kvačilo u rad – učinak sličan vožnji na tzv. pola kvačila. Posledice je lako predvideti.

Rad gasa zajedno s malo pritisnutim kvačilom znači oštećenje kvačila. Sistem razdvajanja ne može trajati duže od 10.000 ili 20.000. km – sve zavisi od toga koliko je agresivan stil vožnje.

Kad vozač drži nogu iznad papučice kvačila umesto naslona za noge i na taj način oštećuje kvačilo može sa sigurnošću pretpostaviti da ima izuzetno skupu naviku, jer popravka može da košta stotine evra. Komplet kvačila košta od 50 do 400 evra. Međutim, taj iznos često uključuje zamajac sa dvostrukom masom (plivajući zamajac), a na to dodajte i cenu rada mehaničara, što znači da račun neumoljivo raste.

Korisni saveti

Kvačilo treba da bude ispravno podešeno, a čim papučica popusti za jedan centimetar, posetite svog mehaničara.

Prilikom svakog menjanja stepena prenosa papučicu kvačila pritisnite do kraja.

Tokom vožnje nemojte nogu držati na papučici kvačila, jer povećavate proklizavanje i trošenje lamele.

Ne krećite s velikim gasom, jer nepotrebno povećavate trošenje lamele.

Papučicu kvačila puštajte po osećaju – i prebrzo i presporo puštanje papučice povećava trošenje lamele.

Kvačilo nije kočnica. Nakon vožnje u rikverc najpre zakočite, a tek potom krenite napred.

Ako se zaustavite na veoma velikoj uzbrdici, vratite se do ravnog dela i onda krenite.

Izbegavajte sportsku vožnju i polazak uz škripu guma, jer u samo nekoliko vožnji možete uništiti lamelu.

Bonus video:

ANKETA KURIR TV! Šta Beograđani misle o BAHATIM vozčima: Psuju, svađaju se i podstiču tuču
02:09

ANKETA KURIR TV! Šta Beograđani misle o BAHATIM vozčima: Psuju, svađaju se i podstiču tuču

(Espreso / 24 sedam)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
Inicijalizacija u toku...
counterImg

Espreso.co.rs


Adria media