VOZILI SMO SE U DŽIPU SISTEMA "OKO SOKOLOVO"! Pričali smo sa policajcima, 1 promena na ulicama Beograda je VIDLJIVA
Ilustracija, Foto: Emilija Jovanović, Zorana Jevtić

oko soklovo u beogradu

VOZILI SMO SE U DŽIPU SISTEMA "OKO SOKOLOVO"! Pričali smo sa policajcima, 1 promena na ulicama Beograda je VIDLJIVA

Radulović nam je otkrio da se sistem Oko Sokolovo pokazao uspešnim i da je najveći problem u prestonici Srbije što se tiče nepropisnog parkiranja rešen na zadovoljavajućem nivou

Objavljeno:

Sistem "Oko sokolovo" funkcioniše u Beogradu od avgusta meseca prošle godine, kada se na ulicama pojavilo 13 džipova opremljenih nasavremenijom opremom za "hvatanje" nepropisno parkiranih vozila, ali i naplatu parkinga.

Novi sistem elektronske kontrole parkiranih vozila, uveden je najpre zbog nezadovoljstva građana kojima je zbog bahatih vozača put često bio neprohodan. Dešavalo se (dešava se još uvek, ali u znatno manjoj meri) da vozač upali sva četiri svetla na tramvajskim šinama i "časkom" svrati do pošte ili prodavnice, a to "časkom" trajalo je duže nego što je trajalo strpljenje putnika i vozača u tramvaju. Osim toga, zbog sve veće gužve i zauzetih parking mesta u prestonici, vozači svoje automobile ostavljaju i na pešačkim prelazima i tako onemogućavaju bezbedan prelazak pešacima preko ulice: jer ko će da traži parking, ipak je moj posao važniji od života pešaka.

Sokolovo oko
foto: Zorana Jevtić

Da bismo razjasnili sve nesuglasice u vezi sa sistemom Oko sokolovo, ekipa Espreso provela je jedan dan na terenu sa komunalnim policajcima koji upravljaju džipom dok on fotografiše nepropisno parkirane automobile, ali i one koji su parkirani propisano- da li su isti i platili.

Prvo što smo primetili jeste ogromno strpljenje i fokus policajca u toku vožnje. Ako ste mislili da su vam komunalni policajci smrtni neprijatelji na putu, a Oko sokolovo samo sistem koji "udara po džepu", varate se!

sokolovo oko
foto: Emilija Jovanović

Komunalni policajci za volanom su apsolutno ravnopravni učesnici u saobraćaju kao i svi ostali! Strpljenje im je na zavidnom nivou, koncentracija takođe! Oni su ljudi koji provode sate za volanom i imaju tačno utvrđene rute kojima toga dana treba da prođu, a da pri tome ne dovedu sebe i druge učesnike u saobraćaju u nezgodnu situaciju.

"Nažalosti, ima neprijatnih situacija u saobraćaju, znate da je gužva ljudi su nervozni uvek žure, sigurno da dolazi do konflikta kako u saobraćaju tako i zbog nekog njihovog nezadovoljstva prema službi ili tom vozilu, ali nije toliko često što je ja mislim dobro", rekao je za portal Espreso šef odseka za analizu i obradu podataka Kostantino Radulović.

sokolovo oko
foto: Emilija Jovanović

Kao nam je Radulović rekao, definitivno treba zadržati koncentraciju u vožnji, treba da se izbegnu bilo kakve konfliktne situacije i da ako se desi da bude manje posledica.

"Komunalni milicioner ima sva ovlašćenja koja sme da koristi, s tim što treba da proceni situaciju", ističe Radulović.

Šef odseka za analizu i obradu podataka Kostantino Radulović ispričao je za portal Espreso i koliko "Oko sokolovo" danas pokriva ulica, ali i sa kakvim izgovorima se susreću od strane vozača.

- Mi smo krenuli od avgusta prošle godine, postepeno smo povećavali broj vozila, verovatno će se povećavati još ukoliko bude potrebe, ali o tome rukovodstvo odlučuje, mi smo ovde operativa. Sistem funkcioniše time što imamo 13 džipova u popodnevnoj i prepodnevnoj smeni i imamo pokrivenost u noćnoj smeni. Džip fotografiše kako nepropisno parkiranje, tako fotografiše i regularna parking mesta tj očitavanje registarskih tablica i te podatke koristi parking servis za naplaćivanje karata tokom dana. Sve te elektronske fotografije će doći ovde, kolega će da pogleda da li je sve u redu i on će ih obraditi. Zatim se kreira prekršajni nalog i šalje se dalje u Mekenzijevu 31, objasnio nam je Radulović.

Sokolovo oko
foto: Zorana Jevtić

Kako nam je Radulović rekao broj ulica se od avgusta do danas povećavao, a svako vozilo ima svoj sektor.

"Broj ulica se povećavao, sada je 249 ulice pokriveno. Vozila su podeljena tako da obuhvataju neki svoj sektor, sve te ulice su obuhvaćene sektorima i obilaze se u nekom određenom vremenskom periodu, kroz te ulice se prolazi više puta da to bude što efikasinije i da ima smisla", rekao nam je Radulović.

Oko sokolovo, Mapa
foto: Beoinfo

U praksi se pokazalo da ljudi često imaju razne izgovore kada Oko soklovo uslika njihov automobil u trenutku kada su pored njega, međutim, zbog sistema kao takvog mesta za gledanje kroz prste nema.

- U praksi mogu da kažem da stvarno imamo situacija, gde je ljudima zaista neophodno da se zaustave iz opravdanih razloga i gde govore apsolutnu istinu ,a sa druge strane ima i ljudi koji koriste izgovore kako bi zloupotrebili to stajanje. Sistem tako funkcioniše da fotografiše istog trenutka da kada vozilo prođe pored vozila koje je u prekršaju on ga fotografiše i tu nema mogućnosti za gledanje kroz prste i te sitne detalje, kaže šef odseka za analizu i obradu podataka.

Radulović nam je otkrio da se sistem Okos Sokolovo pokazao uspešnim i da je najveći problem u prestonici Srbije što se tiče nepropisnog parkiranja delimično rešen.

"Sistem se pokazao uspešnim u preventivnom smislu, ono što je bio problem zaustavljanje vozila na kratko na dva, tri, pet minuta usred špica to je značajno smanjeno u nekim glavnim ulicama u gradu, to je nešto što je vidljivo i kada prođete ulicom, sada je to smanjeno na neku meru, naravno uvek može bolje, ali ajde da kažemo da smo zadovoljni kakva je situacija. Ljudi već sad što se tiče nepropisnog parkiranja znaju koja su pravila uvedena u gradu i većina se ponaša u skladu sa tim pravilima to je poboljšanje i nešto što se promenilo od kada je uveden sistem Oko sokolovo", zaključio je Kostantino Radulović.

(Espreso)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
Inicijalizacija u toku...
counterImg

Espreso.co.rs


Adria media