SRPSKI TOP GAN! Vlada i Marko su mladi vojni piloti, pričaju kako je LETETI U OBLAKE! (FOTO)
Vlada i Marko, Foto: Ministarstvo odbrane

SRPSKI TOP GAN! Vlada i Marko su mladi vojni piloti, pričaju kako je LETETI U OBLAKE! (FOTO)

Motivaciju za dalje usavršavanje kapetan Stefanović nalazi u ovladavanju novim tehnikama pilotiranja koje su specifične za svaki vazduhoplov.

Objavljeno:

Vladimir Jovanović, kadet pete godine Vojnog vazduhoplovstva na Vojnoj akademiji, sa nastavnikom kapetanom Aleksandrom Živakom imao je svoj prvi informativni let na avionu G-4.

– Prvi utisci su da je to veoma ozbiljan avion, ali osećam samo zadovoljstvo i radujem se novim letovima i nadam se da će ih biti mnogo – kaže kadet Jovanović.

Put do prvog leta na vazduhoplovu Super Galeb G-4 pun je izazova, a počinje selekcijom kandidata za upis na Vojnu akademiju za smer Vojno vazduhoplovstvo. Proces selekcije traje tri meseca. Najpre se rade lekarski pregledi na Vojnomedicinskoj akademiji, koji traju šest dana, a sedmog dana radi se centrifuga na aerodromu u Batajnici. Tog poslednjeg dana utvrđuje se da li je kandidat podoban za smer Vojnog vazduhoplovstva.

1 / 4 Foto: Ministarstvo odbrane

Po završetku tih provera odlazi se na selektivno letenje i padobransku obuku, koja se sastoji iz dva skoka. Selektivna obuka obuhvata i nalete u trajanju od 10 časova, pri čemu instruktori ocenjuju da li se kandidati snalaze u prostoru, kakva im je orijentacija. Na kraju se rezultati svih provera sabiraju i odlučuje se ko nastavlja školovanje za pilota.

Kadetima Vojne akademije na smeru Vojno vazduhoplovstvo, treća i četvrta godina studija rezervisane su za letove na školskim avionima Lasta-95.

- Na Vojnoj akademiji smo imali priliku da se bavimo vojno-mašinskim inženjerstvom. Stekli smo znanja o aerodinamici i performansama leta aviona što nam je dalo dobru osnovu za razvijanje praktičnih znanja, odnosno upravljanje avionom – ističe Marko Stojančević, pilot kadet na Lasti-95. Na avionu tipa Lasta realizuje se početna i osnovna obuka, a sam vazduhoplov svojom savremenom digitalnom avionikom i uređajima obezbeđuje obuku u osnovnom, navigacijskom, figurnom, instrumentalnom i noćnom letenju. Time se stiču svi uslovi da kadeti imaju odličnu pripremu da na završnoj, petoj godini školovanja sednu za komande aviona Super Galeb G-4.

Kadeti koji završe obuku na avionu Super Galeb G-4 postaju pripadnici eskadrila u sastavu 204. i 98. vazduhoplovne brigade. Kao mladi potporučnici, pred sobom imaju veliki broj ciljeva, među kojima je sigurno i težnja da postanu piloti na avionu MiG-29, što predstavlja privilegiju i čast, ali i obavezu za stalnim usavršavanjem i napredovanjem.

Posle teoretskih priprema i velikog broja sati provedenih na simulatoru, mladi piloti stiču uslov da uđu u kabinu aviona MiG-29 i otpočnu obuku za pilota jednog od najcenjenijih aviona u svetu.

Potporučnik Žarko Žarković je 2020. godine iz 252. školsko-trenažno-avijacijske ekadrile prešao u 101. lovačku eskadrilu, čime je, kako kaže, ostvario svoj životni san.

- Još kao mali gledao sam avione koji nadleću moje rodno mesto, nedaleko od batajničkog aerodroma, pa su se ta želja i ljubav u meni javile kada sam bio četvrti razred osnovne škole i već tada sam odlučio da upišem Vojnu gimnaziju, a kasnije i Vojnu akademiju, smer Vazduhoplovstvo. Ljubav prema letenju i ljubav prema otadžbini odvele su me na pravi put, na mesto gde se ove dve ljubavi spajaju – objašnjava potporučnik Žarković.

Najmlađi pilot 101. lovačke eskadrile, jedan je od trojice pilota koji su prešli iz 252. školsko-trenažne eskadrile i koji prolaze kroz proces preobuke za MiG-29. Preobuka se sastoji od tehničke učionice u trajanju od pet nedelja, gde se obrađuje kontrukcija aviona, sistemi koje avion poseduje i njihovi načini primene, nakon čega sledi zemaljska priprema, u trajanju od dve nedelje, gde će učiti tehniku pilotiranja avionom MiG-29. Posle sedam nedelja teoretske nastave, slede ispiti, kako usmeni, tako i pismeni. Kruna preobuke je letačka obuka na vazduhoplovu MiG-29.

Neki piloti imali su priliku da svoju obuku završe u Ruskoj Federaciji gde su stekli potrebna znanja za upravljanje ovim vazduhoplovom. Kapetan Petar Stefanović, pilot 101. lovačko-avijacijske eskadrile je posle završetka Vojne gimnazije imao priliku da studira u Kolorado Springsu, u Vazduhoplovnoj akademiji oružanih snaga Sjedinjenih Američkih Država. Neobičan put obrazovanja ga je nakon letačkih obuka koje je imao u Srbiji na vazduhoplovima V-53 Utva i Super Galeb G-4, odveo u Rusiju na preobuku za MiG-29.

- U Ruskoj Federaciji imao sam priliku da ovladam veštinama osnovne i borbene obuke, i da tamo još jednom idem na naprednu letačku obuku. Oni imaju velike vazduhoplovne centre i u skladu sa tim obuka je bila kvalitetno struktuirana i odlikovala se velikim intenzitetom letenja – ističe kapetan Petar Stefanović.

Motivaciju za dalje usavršavanje kapetan Stefanović nalazi u ovladavanju novim tehnikama pilotiranja koje su specifične za svaki vazduhoplov.

- Osećaj kada ovladate novom tehnikom pilotiranja je nešto što se ne može osetiti nigde drugde, što je vid motivacije za dalje napredovanje i takmičenje sa sobom – naglašava kapetan Stefanović i dodaje da je poziv vojnog pilota za visokomotivisane osobe, koje žele da se konstantno takmiče sa sobom i koje žele da ovladaju veštinom koja nije nimalo laka i sve to uz saradnju sa divnim ljudima i sticanjem prijateljstava za ceo život.

Vojno vazduhoplovstvo – ljubav i izazov

Vladimir Jovanović, kadet pete godine Vojnog vazduhoplovstva na Vojnoj akademiji, sa nastavnikom kapetanom Aleksandrom Živakom imao je svoj prvi informativni let na avionu G-4.

– Prvi utisci su da je to veoma ozbiljan avion, ali osećam samo zadovoljstvo i radujem se novim letovima i nadam se da će ih biti mnogo – kaže kadet Jovanović.

Put do prvog leta na vazduhoplovu Super Galeb G-4 pun je izazova, a počinje selekcijom kandidata za upis na Vojnu akademiju za smer Vojno vazduhoplovstvo. Proces selekcije traje tri meseca. Najpre se rade lekarski pregledi na Vojnomedicinskoj akademiji, koji traju šest dana, a sedmog dana radi se centrifuga na aerodromu u Batajnici. Tog poslednjeg dana utvrđuje se da li je kandidat podoban za smer Vojnog vazduhoplovstva.

Po završetku tih provera odlazi se na selektivno letenje i padobransku obuku, koja se sastoji iz dva skoka. Selektivna obuka obuhvata i nalete u trajanju od 10 časova, pri čemu instruktori ocenjuju da li se kandidati snalaze u prostoru, kakva im je orijentacija. Na kraju se rezultati svih provera sabiraju i odlučuje se ko nastavlja školovanje za pilota.

Kadetima Vojne akademije na smeru Vojno vazduhoplovstvo, treća i četvrta godina studija rezervisane su za letove na školskim avionima Lasta-95.

- Na Vojnoj akademiji smo imali priliku da se bavimo vojno-mašinskim inženjerstvom. Stekli smo znanja o aerodinamici i performansama leta aviona što nam je dalo dobru osnovu za razvijanje praktičnih znanja, odnosno upravljanje avionom – ističe Marko Stojančević, pilot kadet na Lasti-95.

Na avionu tipa Lasta realizuje se početna i osnovna obuka, a sam vazduhoplov svojom savremenom digitalnom avionikom i uređajima obezbeđuje obuku u osnovnom, navigacijskom, figurnom, instrumentalnom i noćnom letenju. Time se stiču svi uslovi da kadeti imaju odličnu pripremu da na završnoj, petoj godini školovanja sednu za komande aviona Super Galeb G-4.

Kadeti koji završe obuku na avionu Super Galeb G-4 postaju pripadnici eskadrila u sastavu 204. i 98. vazduhoplovne brigade. Kao mladi potporučnici, pred sobom imaju veliki broj ciljeva, među kojima je sigurno i težnja da postanu piloti na avionu MiG-29, što predstavlja privilegiju i čast, ali i obavezu za stalnim usavršavanjem i napredovanjem.

Posle teoretskih priprema i velikog broja sati provedenih na simulatoru, mladi piloti stiču uslov da uđu u kabinu aviona MiG-29 i otpočnu obuku za pilota jednog od najcenjenijih aviona u svetu.

Potporučnik Žarko Žarković je 2020. godine iz 252. školsko-trenažno-avijacijske ekadrile prešao u 101. lovačku eskadrilu, čime je, kako kaže, ostvario svoj životni san.

- Još kao mali gledao sam avione koji nadleću moje rodno mesto, nedaleko od batajničkog aerodroma, pa su se ta želja i ljubav u meni javile kada sam bio četvrti razred osnovne škole i već tada sam odlučio da upišem Vojnu gimnaziju, a kasnije i Vojnu akademiju, smer Vazduhoplovstvo. Ljubav prema letenju i ljubav prema otadžbini odvele su me na pravi put, na mesto gde se ove dve ljubavi spajaju – objašnjava potporučnik Žarković.

Najmlađi pilot 101. lovačke eskadrile, jedan je od trojice pilota koji su prešli iz 252. školsko-trenažne eskadrile i koji prolaze kroz proces preobuke za MiG-29. Preobuka se sastoji od tehničke učionice u trajanju od pet nedelja, gde se obrađuje kontrukcija aviona, sistemi koje avion poseduje i njihovi načini primene, nakon čega sledi zemaljska priprema, u trajanju od dve nedelje, gde će učiti tehniku pilotiranja avionom MiG-29. Posle sedam nedelja teoretske nastave, slede ispiti, kako usmeni, tako i pismeni. Kruna preobuke je letačka obuka na vazduhoplovu MiG-29.

Neki piloti imali su priliku da svoju obuku završe u Ruskoj Federaciji gde su stekli potrebna znanja za upravljanje ovim vazduhoplovom. Kapetan Petar Stefanović, pilot 101. lovačko-avijacijske eskadrile je posle završetka Vojne gimnazije imao priliku da studira u Kolorado Springsu, u Vazduhoplovnoj akademiji oružanih snaga Sjedinjenih Američkih Država. Neobičan put obrazovanja ga je nakon letačkih obuka koje je imao u Srbiji na vazduhoplovima V-53 Utva i Super Galeb G-4, odveo u Rusiju na preobuku za MiG-29.

- U Ruskoj Federaciji imao sam priliku da ovladam veštinama osnovne i borbene obuke, i da tamo još jednom idem na naprednu letačku obuku. Oni imaju velike vazduhoplovne centre i u skladu sa tim obuka je bila kvalitetno struktuirana i odlikovala se velikim intenzitetom letenja – ističe kapetan Petar Stefanović.

Motivaciju za dalje usavršavanje kapetan Stefanović nalazi u ovladavanju novim tehnikama pilotiranja koje su specifične za svaki vazduhoplov.

- Osećaj kada ovladate novom tehnikom pilotiranja je nešto što se ne može osetiti nigde drugde, što je vid motivacije za dalje napredovanje i takmičenje sa sobom – naglašava kapetan Stefanović i dodaje da je poziv vojnog pilota za visokomotivisane osobe, koje žele da se konstantno takmiče sa sobom i koje žele da ovladaju veštinom koja nije nimalo laka i sve to uz saradnju sa divnim ljudima i sticanjem prijateljstava za ceo život.

(Espreso)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.