E-TRGOVINA DUPLIRANA ZA VREME KORONE
KORONA JE TOTALNO PROMENILA NAVIKE SRPSKIH KUPACA! Mnogo njih se navadilo na ONLAJN TRGOVINU
Elektronska trgovina u Srbiji duplirana je tokom pandemije korona virusa, a najviše su se kupovale namirnice, mali kućni aparati, računari i računarska oprema, odeća i obuća
Elektronska trgovina u Srbiji duplirana je tokom pandemije korona virusa, a najviše su se kupovale namirnice, mali kućni aparati, računari i računarska oprema, odeća i obuća.
Prodaja sredstava za dezinfekciju i za zaštitu od virusa porasla je osam puta, saopštila je digitalna agencija Namics.
Očekuje se dalji razvoj e-trgovine pošto je korona virus počeo da menja navike potrošača.
Stručnjaci digitalne agencije Namics za e-komerc objašnjavaju da ovakva situacija prati dešavanja na svetskom nivou i dodaju da je, prema statistici sajta Ecommerce News Europe, kupovina putem interneta u Evropi porasla za 57 odsto.
Na odluku potrošača da odaberu elektronsku umesto obične trgovine uticala je činjenica da su ljudi više vremena provodili kod kuće, a samim tim i više koristili internet.
Kupci su u obzir uzimali izmenjeno radno vreme prodavnica, a želeli su i da izbegavaju gužve.
"Korona je nesumnjivo promenila navike potrošača, pa su mnogi kupci prvi put koristili usluge elektronske trgovine, a drugi su samo učvrstili ovaj obrazac ponašanja. Zbog toga je pretpostavka da će e-komerc tek prosperirati. Na primer, istraživanje našeg partnera, platforme Salesforce, pokazuje da 36 odsto potrošača ne planira da se vrati u tradicionalne prodavnice, sve dok ne bude dostupna vakcina protiv korone", navodi Filip Gort iz Namicsa.
Gort podseća da se slična situacija desila 2003. godine tokom epidemije SARS-a, ali ističe da su veća dostupnost interneta i razmere raširenosti korona virusa uticali na to da prelazak na elektronsku trgovinu bude još veći.
"Pandemija se najviše odrazila na prodaju dezinfekcionih sredstava i sredstava za zaštitu protiv virusa. Ovaj segment je porastao čak osam puta, dok je kupovina toalet papira putem interneta skočila za dva puta. Onlajn putem se mnogo trgovalo i konzerviranom hranom".
Sa druge strane, izostala je kupovina kofera, pa se ovaj segment smanjio za 77 odsto.
"U martu i aprilu mesecu potrošači nisu kupovali ni opremu za organizaciju venčanja, momačkih i devojačkih večeri?, analizira Gort podatke Digitalnog ekonomskog indeksa.
Gort napominje da elektronska trgovina već dugi niz godina oblikuje tržište, a da će COVID-19 samo utvrditi koliki su njeni dometi: "Počevši od toga da potrošači upoređuju cene proizvoda na sajtovima i u prodavnicama, pa do toga da prijateljima i porodici preporučuju određene sajtove, elektronska trgovina postala je deo naše svakodnevice. Ipak, koliki su dometi e-trgovine, sa sigurnošću ćemo saznati tek kad se potrebe i navike korisnika vrate u regularne tokove", zaključuje Gort.
Softverski stručnjaci agencije Namics razvijali su e-komerc projekte za poznate kompanije na nemačkom govornom području kao što su Victorinox, Migros, Bucherer i Kaufland.
Digitalna agencija Namics se više od 20 godina bavi digitalnom transformacijom poslovanja, a od 2014. godine prisutna je i na tržištu Srbije.
Namics zapošljava oko 500 profesionalaca u Sent Galenu, Cirihu, Frankfurtu, Minhenu, Hamburgu i Beogradu, a ima timove za Java, .NET, PHP i Frontend programske jezike, Salesforce timove, kao i timove za dizajn i QA.
Bonus video:
( Espreso.co.rs / Tanjug )
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!