STRUČNJACI OTKRILI REŠENJE VEČITE DILEME: Da li zdraviji oguljeni ili neoguljeni krompir?
Krompir, Foto: Printscreen

OTRKIĆE

STRUČNJACI OTKRILI REŠENJE VEČITE DILEME: Da li zdraviji oguljeni ili neoguljeni krompir?

Krumpir je bogat raznim važnim nutrijentima, a u sebi sadrži i brojne hranjive stvari, vlakna i proteine.

Objavljeno:
  • 14

Vrlo je česta zabluda da se sve hranjive stvari nalaze u kori krumpira, ali to zapravo ne može biti dalje od istine, kako kaženutricionistinja Constance Brown-Riggs.

- Više od polovice hranjivih sastojaka nalazi se unutar samog krompira, objašnjava Brown-Riggs.

Prema Brown-Riggs, jedina hranjiva stvar na koju se utiče skidanjem kože su vlakna, ali i to je samo jedan gram.

foto: Printscreen Youtube / Foody Tube

- Neoguljeni krompir srednje veličine sadrži 2 grama vlakna, dok oguljeni sadrži 1 gram vlakna. Iako u kori ima kalija i vitamina C, guljenjem se gubi zanemariva količina ovih sastojaka. Neoguljeni krompir srednji veličine sadrži 620 miligrama kalija i 27 miligrama vitamina C, a guljenje kože smanjuje to za oko 150 miligrama kalija i 405 miligrama vitamina C, objašnjava.

Sadržaj vrednih sastojaka razlikuju se zavisno od sorti krompira, ali ovo je namirnica koja zaslužuje više pozornosti nego što dobija. Većina ljudi ne zna da je krumpir visokokvalitetno povrće puno ugljenihhidrata i hranjivih stvari. Prema podacima istraživanja objavljenog u časopisu Journal of The Academy of Nutrition and Dietetics, krompir daje više hranjivih sastojaka, uključujući kalijum, vlakna, belančevine, vitamine E i C, gvožđe i magnezijum, nego većina drugog povrća.

Nego ostaje pitanje da li je zdraviji oguljeni ili neoguljeni krompir? Oguljeni krompir je odličan, ali neoguljeni krompir je samo mrvicu bolji. Najvažnije je zapravo paziti na način pripreme krumpira jer ona menja zdravstvene posledice namirnica. Brown-Riggs preporučuje pečenje u pećnici i roštilju ili kuhanje. Ako volite hrskave krumpiriće, umesto da ih pečete na ulju, probajte ih peći u fritezi. Kuvanje krompire možete dodati zelenoj salati ili dodati u vegetarijanski sendvič.

Bonus video:

(Espreso.co.rs/Mediji)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
Inicijalizacija u toku...
counterImg

Espreso.co.rs


Adria media