SLIKE BILJANE VILIMON I VLADE VELIČKOVIĆA SKLONJENE NA JEDAN DAN: Bura oko izložbe u kulturnom centru u Parizu
Nataša Pejin, koordinator za odnose sa medijima KIC-a, Foto: Zoran Jovanovic Jus / Facebook

SAMO DA OFICIRIMA NATO NE BUDE NEPRIJATNO

SLIKE BILJANE VILIMON I VLADE VELIČKOVIĆA SKLONJENE NA JEDAN DAN: Bura oko izložbe u kulturnom centru u Parizu

Pred početak konferencije jedan momak iz organizacije došao je u kancelariju i doneo sve kataloge izložbe koji su bili u galeriji, s pitanjem gde to da skloni

Objavljeno: 13:29h

Izložba Istorijskog muzeja Srbije, koja je otvorena u Kulturnom centru Srbije u Parizu 23. marta ”Srbija 1999. – 20 godina posle - Dok su padale bombe”, Biljane Vilimon i Vlade Veličkovića je iznenada sklonjena.

Kako kaže Nataša Pejin, koordinator za odnose s medijima KIC-a, razlog iznenadnog i potpunog uklanjanja kompletne izložbe je konferencija koja je u prostoru KC Srbije u Parizu organizovao vojni ataše pri ambasadi Srbije u Parizu. Posle samo dva dana od otvaranja izložbe Istorijskog muzeja Srbije u ovom prostoru platna Biljane Vilimon su urolovana, dokumentarne fotografije koje su deo izložbe takođe, slika Vlade Veličkovića je ostala u prizemlju galerije.

Izložba Istorijskog muzeja Srbije
Izložba Istorijskog muzeja Srbije foto: Privatna arhiva

Bila je konferencija povodom 20 godina od bombardovanja Srbije, koju je organizovao vojni ataše pri ambasadi Srbije u Parizu i odabrali su da to bude u Kulturnom centru Srbije u Parizu. To je bila konferencija zatvorenog tipa. Sinoć, 25. marta su slike skinute, a danas u 18 časova je održana ta konferencija. Na posao sam došla u 11:30 i zatekla zidove galerije Kulturnog centra Srbije u Parizu prazne. U momentu dok sam gledala i čudila se naišao je direktor Kulturnog centra Srbije, Radoslav Lale Pavlović i rekao da danas imamo prijem zvanica u 18 časova i da je iz ambasade dobio nalog da se slike skinu kako, citiram, oficirima NATO-a ne bi bilo neprijatno. Veče pre, sinoć, sve je bilo uklonjeno sa zidova. Zvanice, vojni atašei zemalja, između ostalih i onih, koje su bombardovale Srbiju 1999. Ne znam precizan naziv konferencije. Direktor je nastavio da mi objašnjava da će biti koktel, šta ja treba da radim, navodi Nataša Pejin.

Izložba Istorijskog muzeja Srbije
Izložba Istorijskog muzeja Srbije foto: Privatna arhiva

- Rekla sam mu: Vi Lale Pavloviću učestvujete u strašnoj sramoti i poniženju Srbije i srpskih žrtava i treba da vas je sramota. Odbijam da učestvujem u ovome, a što se koktela tiče, u ovakvim uslovima, ni čašu hladne vode neću izneti nikome. Otišao je bez reči, kaže Nataša Pejin, koja je zvanično najavila da od 31. marta neće više raditi u KC Srbije u Parizu.

Izložba Istorijskog muzeja Srbije
Izložba Istorijskog muzeja Srbije foto: Privatna arhiva

Nataša dodaje da je pred početak konferencije jedan momak iz organizacije došao u kancelariju i doneo sve kataloge izložbe koji su bili u galeriji, sa pitanjem gde to da skloni?

Izložba Istorijskog muzeja Srbije
Izložba Istorijskog muzeja Srbije foto: Privatna arhiva

Na njeno pitanje zašto to radi dobila je odgovor da ne sme ništa od toga da se vidi u sali. Potom je došao i direktor i rekao joj da donese mikrofone i uradi tonsku probu.

Izložba Istorijskog muzeja Srbije
Izložba Istorijskog muzeja Srbije foto: Privatna arhiva

Nataša je to odbila, jer kako kaže nije želela da na bilo koji način "učestvuje u toj sramoti u Srpskom kulturnom centru gde se ponižava Srbija, umetnici koji izlažu i žrtve bombardovanja 1999., a da kao vrhunac poniženja to sami Srbi organiziju!"

Podsećamo, izlog Kulturno-informativnog centra Srbije (KIC) u Parizu više od deset dana krasila je skulptura Diznijevih junaka Mikija Mausa i Paje Patka postavljenih u položaj koji asocira na seksualni čin. Neprimerene figure bile su postavljene ispod velike fotografije Belog anđela iz manastira Mileševa koja je i svojevrsni zaštitni znak ove ustanove.

Na fotografiji iz Pariza bile su prikazane velike plastične statue “diznijevaca” postavljene na centralno mesto izloga Kulturnog centra.

- Neprimereno je da je ovakav sadržaj izložen u ustanovi koja bi trebalo da promoviše našu kulturu u Evropi. Ne ulazeći u umetničku slobodu, ne smatramo da je seksualni čin Paje Patka i Mikija Mausa pravi domet srpske umetnosti - naveli su tada Srbi iz Pariza.

Kako je objašnjeno u KIC-u u Parizu, sporna skulptura bila je delo umetnika Milorada Stajačića, i ona je sastavni deo izložbe “Kraj i početak” otvorene 9. avgusta. Iza ove postavke stoji petoro autora iz Srbije okupljenih u umetničku grupu “Dimenzija”

Direktor ove ustanove dramski pisac Radoslav Lale Pavlović sporne figure u izlogu objašnjavao je umetničkom slobodom.

Bonsus video:

(Espreso.co.rs)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.