BIROKRATSKO OLAKŠANJE: Registar menja šalter, a to podrazumeva BRŽU, LAKŠU I JEFTINIJU PROCEDURU!
BIROKRATSKO OLAKŠANJE, Foto: Beta

NEMA VIŠE ČEKANJA

BIROKRATSKO OLAKŠANJE: Registar menja šalter, a to podrazumeva BRŽU, LAKŠU I JEFTINIJU PROCEDURU!

Stvaranjem centralnog registra stanovništva napraviće se sveobuhvatna evidencija sa svim podacima o građanima!

Objavljeno:

Spajanjem svih podataka u jednu elektronsku bazu, ovlašćeni službenici će moći po službenoj dužnosti da pribave podatke za usluge građanima i da tako brže, lakše i jeftinije završe ceo postupak. Najveći broj zahteva građana obavezno sadrži i proveru nekih podataka koje već svi znamo da su nužni - JMBG, izvod iz matične knjige, prebivalište, podaci iz ličnih dokumenata ili pasoša, osiguranje, poreska evidencija.

Kako je objasnio Branko Ružić, ministar državne uprave i lokalne samouprave, stvaranjem centralnog registra stanovništva napraviće se sveobuhvatna evidencija sa svim podacima o građanima, koji se sada nalaze na 11 različitih mesta, odnosno registara.

- Ukoliko dođe do bilo kakve promene u nekoj od 11 evidencija, one će biti automatski ažurirane u registru - rekao je ministar. - Novi zakon je kruna svega što smo uradili u oblasti digitalizacije registara, a što smo započeli donošenjem Zakona o opštem upravnom postupku 2016. godine. Tada smo uveli obavezu razmene dokumenata između službi uprave, umesto da nam ih donose građani. Taj zakon bio je svojevrsno obećanje građanima Srbije da ćemo svakim danom ići dalje od one uprave koja je bila prepoznata po dugim redovima, papirima, nelogičnim troškovima.

Stvaranjem jedne ovakve sveobuhvatne evidencije, smatra Ružić, obezbediće se drastičan pomak u efikasnosti rada uprave i njenih službi i važan je korak ka ujednačavanju postupanja službenika.

- Prvi put se 11 evidencija iz pet institucija (MUP, Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave, Centralni registar obaveznog socijalnog osiguranja, Republički geodetski zavod i Lokalna poreska administracija) smešta u jedinstveni registar i to predstavlja u softverskom smislu poseban izazov - kaže Ružić.

PRIMENA POČINjE DOGODINE

Plan je da do kraja godine ovaj zakon bude usvojen u parlamentu, kako bismo počeli da ga primenjujemo u narednoj. Za uspostavljanje registra, Kancelarija za IT i e-upravu je već obezbedila neophodnu hardversku infrastrukturu (savremeni Državni klaud sistem u Državnom data centru), a softverska infrastruktura će biti uspostavljena i testirana tokom 2019. godine.

Bonus video:

(Espreso.co.rs / Večernje novosti)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.