MILOŠ RADI OD KUĆE I ZARAĐUJE DVE PROSEČNE SRPSKE PLATE: Živim na selu, a prodajem robu na svetskom tržištu! Isto možete i vi, potrebna je samo JEDNA STVAR (FOTO)
Foto: Privatna arhiva

posao budućnosti

MILOŠ RADI OD KUĆE I ZARAĐUJE DVE PROSEČNE SRPSKE PLATE: Živim na selu, a prodajem robu na svetskom tržištu! Isto možete i vi, potrebna je samo JEDNA STVAR (FOTO)

Jedna od najboljih stvari u svemu ovome je to što je ceo svet vaše tržište

Objavljeno:
Milica Božinović

Ljudi su obično skeptični kada se govori o zaradi putem interneta. Međutim, da je ovakva vrsta posla zaista isplativa i da ovakav način zarade nije isključivo sinonim za prevaru, svedoči primer Miloša Vasića (28) iz Blaca, malog mesta na jugu Srbije. Naime, Vasić se bavi jednom vrstom prodaje preko interneta, odnosno dropšipingom (dropshipping).

Dropšiping je nov način trgovine preko interneta i sve češće se pominje kao mogućnost dobre zarade, a u Srbiji je u poslednje vreme postao veoma popularan.

Miloš je uspešan dropšiper i u razgovoru za naš portal otkrio da zahvaljujući internetu čitav svet može biti vaš prostor za biznis.

- Bavim se dropšipingom, vrstom trgovine na internetu gde nije nužno da fizički posedujete proizvod koji prodajete. Jednostavno, dropšiperi imaju svoje online prodavnice, nemaju nikakav lager niti ikada dodirnu robu koju prodaju, bave se isključivo digitalnim marketingom.

Ukratko, dropšiping biznis model je sledeći:

* Imate svoj online shop na kojem prodajete razne stvari, ili čak jednu jedinu stvar.

* Vi niste proizvođač robe, niti imate bilo šta od te robe na lageru. Vi nikada fizički ne dodirnete robu koju prodajete.

* Vi se bavite isključivo marketingom – dovođenjem ljudi na sajt, optimizacijom konverzija, Fejsbuk pikselom, i generalno prodajnim marketngom.

* Robu i lager ima neko drugi (najčešće u Kini, ali može biti i lokalno).

Proizvođač se bavi proizvodnjom i dobija od vas određeni broj porudžbina dnevno, koje pakuje i šalje ljudima koji su poručili od vas.

Šta je potrebno da bi se neko bavio dropšipingom?

- Potrebna je pre svega volja i razumevanje prodaje preko interneta. Takođe, potrebno je poznavanje engleskog jezika i naravno osnovno poznavanje interneta. Sve ostalo može da se nauči, naravno ukoliko neko želi.

Na pitanje po čemu je ova vrsta tgovine drugačija od drugih, Vasić navodi da ima nekoliko specifičnosti.

Miloš Vasić
Miloš Vasić foto: Privatna arhiva

- Specifična je po tome što vi ne morate da ulažete u lager proizvoda, ne morate da skladištite sam proizvod i naravno, nemate veliki rizik. Jednostavno, na vama je da radite marketing i da osluškujete šta je to što tržište traži. Ispitivanjem tržišta vi dolazite do ideja koje ćete proizvode prodavati. Rizik u ovoj vrsti poslovanja sveden je na minimum.

Jedna od najboljih stvari u svemu ovome je to što je ceo svet vaše tržište. Ja konkretno živim u mestu koje ima 5000 stanovnika, a tržište na koje prodajem broji se u stotinama miliona…

Naš sagovornik objašnjava kako je došao na ideju da počne sa dropšipingom i naglašava da svoj "stari posao" nije napustio.

- Bavio sam se i dalje se bavim ugostiteljstvom. To je moj prvi biznis, koji sam pokrenuo sa 20 godina i koji i dalje uspešno posluje. Nisam imao nekih dodirnih tačaka sa internet poslovanjem pre svega ovoga, zato I kažem da

skoro svako može da nauči kako da posluje preko interneta i kako da pokrene svoj dropšiping biznis.

Koliki su početni troškovi ulaganja?

- O tome je nezahvalno pričati, jer je to individualna stvar. Zavisi od mnogo faktora, od toga koje proizvode prodajete i kom tržištu se predstavljate. Ono što je takođe dobro u dropšipingu, vi nemate ulaganje odjednom, već “dozirate” ulaganja. Takoreći jedino ulaganje je u marketing i onda vi na osnovu vaših marketing pokazatelja ulažete više ili manje. Jedno je sigurno, a to je da u dropšipingu odnos uloženog I zarađenog može da bude ogroman, naravno u korsit zarađenog.

Kako dolazite do kupaca, odnosno kako prepoznajete prave kupce?

- Preko velikih online lanaca prodaje i naravno preko društvenih mreža pratim koji su proizvodi aktuelni i onda na osnovu toga formiram ciljnu grupu. Nakon toga, krećem u reklamiranje proizvoda. Reklamiranje uglavnom radim preko Facebook-a i na taj način dolazim do kupaca.

Kako odabrati pravi proizvod?

- Istraživanjem tržišta. To je najbtnija stvar u celom procesu. Morate da istražujete tržište, da vidite šta je aktuelno, šta se prodaje, šta ljudi žele. Generalno, iz mog iskustva, najviše se prodaju proizvodi koji ljudima rešavaju neki problem ili skraćuju vreme izrade nekog svakodnevnog zadatka. Recimo, kuhinjski alati, baštenski alati, proizvodi za kućne ljubimce i tako dalje.

Kako doći do dobavljača?

- Na Aliexpress-u. Jednostavno, Aliexpress je jedan od najboljih načina da dođete do dobavljača. I zbog cene, ali I zbog toga što su prodavci tamo već navikli na dropšipere I onda ceo proces ide veoma lako. Naravno, kasnije kada posao krene u dobrom pravcu onda idete na direktan konktat sa dobavljačem gde možete da dobijete i povoljniju cenu, ali možete čak i da brendirate svoj proizvod tako što će dobavljač na tom proizvodu štampati recimo vaš logo, tako gradite brend I postajete sve prepoznatljiviji.

Ono što mnoge zbunjuje jeste pitanje - ko formira cenu?

- Cenu formirate vi, ondosno dropšiperi. Tu se dolazi do umeća prodaje I umeća u marketingu. Vi realno možete neki proizvod prodati I do 15 puta skuplje nego što ga nabavite, naravno uz dobre marketinške poteze. Savet za početnike: u samom startu krenite sa jeftinijim proizvodima, nađite popularne proizvode na aliexpress-u koji su 3 - 4$ I onda njih prodajete za 17 - 19$

Da li je zarada "zagarantovana"?

- Ne može se reći da je zagarantovana. Ali sa ozbiljnim pristupom može se zaraditi veoma dobro. Poenta je da ovo nije niti laka lova niti MLM šema niti bilo šta slično. Ovo je ozbiljan posao kome se treba ozbiljno i posvetiti…

Ko sve može da se bavi dropšipingom?

- Manje - više svako. Opet kažem, svako ko je spreman da uči, ima neka osnovna znanja o prodaji i dobro poznavanje engleskog jezika može da sve ostalo nauči i da krene u ceo proces.

Uprkos svim pozitivnim stvarima, Vasić naglašava da uvek postoji rizik.

- Rizik je to što nemate kontrolu nad proizvodom. Samim tim što nikada i ne dodirnete proizvod koji prodajete vi isto tako ne znate koliko je kvalitetan. Zato treba pratiti ocene prodavaca na Aliexpress-u koje mogu biti dobar pokazatelj da li je prodavac od poverenja i naravno da li je proizvod stvarno takav kakvim se predstavlja. Takođe treba izbegavati elektroniku i lako lomljive proizvode kako bi smanjili rizike.

Kada se ostvaruje prva zrada?

- Prva zarada može realno da se ostvari nakon par dana, naravno uz dosta sreće ali i umeća. Realno je očekivati nakon par nedelja da se vidi rezultat rada, ali uz dosta odricanja, učenja i primenjivanja pravih marketinških poteza.

Da li postoji neka "formula" za uspeh?

- Ne, ne postoji. Jednostavno morate da prođete sami kroz ceo proces kako bi videli kako sve funkcioniše. Morate sami da prođete kroz sve da bi na osnovu svog iskustva prvo videli da li ste uopšte za taj posao, a onda i da vidite šta najbolje funkcioniše i šta se najbolje prodaje u vašoj online prodavnici.

Šta se trenutno najviše prodaje?

- Najviše se prodaju proizvodi koji rešavaju neki problem, proizvodi koji olakšavaju rad. Tih proizvoda ima u mnogim oblastima i u kuhinjskim i u putničkim i kod ljubitelja automobila, zatim za šminkanje, za slikanje... Širok je spektar takvih proizvoda, na vama je da nađete ciljnu grupu i da na najbolji mogući način predstavite taj proizvod.

Da li ljude u Srbiji privlači dropšiping?

- Da. Ne samo u Srbiji, već i na Balkanu generalno. Svako ko želi više da sazna o dropšipingu može naći odgovore u Facebook grupi "Dropshipping Balkan", gde ima mnogo iskusnih dropšipera i gde je dosta pitanja pokriveno - objašnjava Miloš.

Kako navodi naš sagovornik, pre izvesnog vremena pokrenuo je Mentor program, program gde su ljudi zainteresovani za dropšiping imali mesečno mentorstvo sa njegove strane.

- U tom programu radio sam individualno sa svakim polaznikom. Nakon četiri grupe polaznika, velikog uspeha, rešio sam da ceo proces podignem na viši nivo. To sam uradio tako što sam napravio "Dropšiping Akademiju", odnosno svojevrstan kurs o dropšipingu, specijalizovan za ljude sa Balkana.

Miloš Vasić i Dropšiping akademija
Miloš Vasić i Dropšiping akademija foto: Privatna arhiva

Miloš objašnjava da je koncept kursa takav da ljudima pruža sve što im treba kako bi mogli samostalno da se bave dropšipingom. Napravljen je korak po korak, od nule pa do prve prodaje.

- Moduli i lekcije koncepirani su tako da postepenim koracima vode od osnova dropšipinga, preko postavljanja shop-a i reklamiranja pa do konstantnih prodaja.

- Kroz sve ove lekcije radim uživo na postavljanju novog shop-a, koji podešavam, sređujem i dizajniram, korak po korak. Nakon toga prelazim na odabir proizvoda koji su profitabilni, ubacujem u shop i radim reklamiranje. Uvodim ljude postepeno u proces reklamiranja na Facebook - u i uživo dolazim do prvih prodaja nakon 24 sata. Kompletan proces je snimljen i podeljen u lekcije i to na više od 15 sati materijala!

Za kraj, Miloš je poručio da je izlazak na svetsko tržište moguće i da su mogućnosti za dobro poslovanje ovim putem neograničene.

- NIje bitno da li živite u Beogradu, centru Srbije ili malom mestu na koje niko ne obraća pažnju. Internet poslovanje je vaš izlazak u svet i na svetsko tržište, a izlaskom na svetsko tržište vase mogućnosti za dobro poslovanje su neograničene.

S obzirom da ste uspešan dropšiper, koji je Vaš savet čitaocima koji žele da krenu Vašim topama?

- Dobro upoznajte ceo proces. Informišite se valjano i naoružajte se pravim informacijama. Onda krenite u avanturu, najbolje ćete upoznati celo poslovanje kada i sami budete u njemu. Pratite savete i postepeno ulazite u sve to. Sa dobrom strategijom postoje ogromne šanse da uspete. I da, usudite se da probate. Ne samo ovo, nego bilo koji biznis, probajte i uvek se zapitajte "šta ako uspem?"

Vasić naglašava da je njegov cilj da pokaže ljudima, naročito mladima, da i oni mogu da budu uspešni, bez obzira gde žive i bez obzira na ekonomsku situaciju.

- Voleo bih da što više mladih svate potencijal interneta i da počnu na internet da gledaju kao mogućnost zarade, a ne samo kao mesto gde se postavljaju slike i statusi.

BONUS VIDEO:

Espreso intervju - Miloš Jovanović


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.