i posle pričamo o budućnosti?
PORAZ SRBIJE: Na 134.mestu smo od 137 zemalja kada je u pitanju ZADRŽAVANJE TALENATA!
Sramna statistika!
Srbija je 134. od137 zemalja po kapacitetu da zadrži kvalitetne kadrove, ali i na nezavidnom 132. mestu da privuče talente, rekla je profesorka Ekonomskog fakulteta u Beogradu Biljana Jovanović Gavrilović na konferenciji o obrazovnim promenama u Srbiji.
Ovo su podaci koje u okviru Indeksa ljudskog kapitala objavljuje Svetski ekonomski forum.
Srbija se po rezultatu na planu obrazovanja i zapošljavanja u 2016. nalazila na 57. mestu, ali po kvalitetu obrazovnog sistema zauzima tek 99. mesto, saopšteno je na konferenciji.
- Dobra stvar je da Srbija zauzima visoko 16. mesto po diversifikaciji znanja visokoobrazovanih - kazala je profesorka Biljana Jovanović Gavrilović.
Učenici koji planiraju odlazak na studije nedovoljno poznaju visoko obrazovanje, što je zabrinjavajuće, a evropski sistem prenosa bodova, kao i prava i obaveze studenata potpuna nepoznanica budućim studentima, ukazala je profesorka Zorana Lužanin sa Prirodno-matematičkog fakulteta Univerziteta u Novom Sadu, koja je bila pomoćnik ministra prosvete.
Rezultati analize koju su uradili Nemanja Vuksanović i Dragan Aleksić sa Ekonomskog fakulteta Univerziteta u Beogradu sugerišu da, što je u određenoj zemlji veća prosečna godišnja zarada nastavnika u osnovnom obrazovanju, to učenici ostvaruju bolje rezultate na PISA testiranju u sva 3 posmatrana domena pismenosti - matematičke, čitalačke i naučne pismenosti.
Štaviše, analiza pokazuje da je uticaj zarade nastavnika na obrazovna postignuća učenika veći od uticaja bruto domaćeg proizvoda po glavi stanovnika i ukupnih izdvajanja za obrazovanje po učeniku, što ukazuje na posebnu važnost zarade nastavnog osoblja kao faktora unapređivanja kvaliteta obrazovanja u određenoj zemlji.
Kad je reč o celoživotnom učenju istraživanja pokazuju da oko 59% zaposlenih u Srbiji na svom glavnom plaćenom poslu gotovo nikad ne koristi računar, kao i da je procenat zaposlenih koji su učestvovali u obukama vezanim za osposobljavanje na poslu približno na polovini proseka EU (28), predstavili su profesori Ekonomskog fakulteta Univerziteta u Beogradu Đorđe Mitrović i Maja Jandrić i Vesna Fabian iz Ministarstva prosvete.
Rezultati istraživanja sprovedenog među nastavnicima osnovnih, srednjih škola i gimnazija pokazuju da se stručno usavršavanje može unaprediti, između ostalog, njegovim prilagođavanjem nastavnoj praksi, boljom organizacijom, obezbeđivanjem različitih vidova podrške i većom autonomijom škole i nastavnika u planiranju stručnog usavršavanja, navedeno je u radu Sonje Banjac sa Filozofskog fakulteta i Tanje Šijaković iz Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja.
(Espreso.co.rs / Blic)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!