Ako i dalje vozite sa zimskim gumama, ne piše vam se dobro! Evo šta sve može da se desi, sve gore od goreg...
Zimske gume, Foto: RINA

OPREZ

Ako i dalje vozite sa zimskim gumama, ne piše vam se dobro! Evo šta sve može da se desi, sve gore od goreg...

Prednosti zimskih guma u zimskom periodu su i ozbiljne mane tokom letnjih meseci

Objavljeno:

Vožnja sa zimskim gumama leti je veoma loša ideja, prvenstveno jer je opasno, ali i finansijski neisplativo. Razlika između zimskih i letnjih guma nije samo u dubini i vrsti šare, već i u materijalu od kojeg su napravljene.

Zimske gume su napravljene od mekše smeše, koja zadržava dobre karakteristike i kada temperatura ode daleko ispod nule, pri čemu karakteristična duboka šara pomaže da „kopaju“ kroz sneg i bolje „grebu“ po ledu.

Međutim, upravo te prednosti zimskih guma u zimskom periodu postaju veoma ozbiljne mane kada temperature odu visoko u plus.

guma
foto: Dragan Gojić

Zimske gume se brže troše

Zimske gume su napravljene od mekše smeše, koja se pri visokim temperaturama znatno brže troši, naročito pri oštrom kočenju, skretanju i ubrzavanju. Dakle, brže će "oćelaviti“, pa ćete ranije morati da kupite nove.

"Ispeku“ se

Visoke temperature trajno menjaju karakteristike materijala od kojeg su napravljene zimske gume. Kada dođe zima, one više neće imati odgovarajuće karakteristike. Dakle, dvostruka šteta – potrošiće se šara, a ono što ostane od nje, na zimu neće "raditi“ onako kako bi trebalo.

Veća potrošnja goriva

Vulkanizer, Gume
foto: RINA/Ustupljene fotografije

Zimske gume generalno imaju veći otpor kotrljanju, a kada se leti „razmekšaju“, to još više dolazi do izražaja i dolazi do veće potrošnje goriva.

Lošije koče

Ozbiljno produžavaju put kočenja, što čak i pri nižim brzinama može da dovede do udesa koji biste mogli da izbegnete da ste imali letnje gume.

Lošije ponašanje u krivinama

Isto kao kod kočenja, zbog materijala koji suviše omekša pri visokim temperaturama, zimske gume ne mogu da „drže“ asfalt kao što to mogu letnje. Zbog toga je takođe veća mogućnost da dođe do udesa ili da izletite s puta.

Gde je temperaturna granica?

Zimske gume, Gume
foto: RINA

Stručnjaci kažu da je 7° C temperatura koja bi trebalo da posluži kao odrednica kada treba menjati zimske i letnje gume. Naravno, ovo nije strogo pravilo već samo generalna preporuka, pošto u toku noći i rano ujutro temperatura može da bude 1° C, a da posle podne skoči do 15°, pa uveče opet krene naniže...

Zaključak

Ako već hoćete da uštedite vozeći na istim gumama cele godine, onda kupite all season gume - gume za sve sezone.

Zimske gume, Gume
foto: RINA

To je racionalnija opcija s obzirom na blage (tople) zime bez snega i užasavajuće vrela leta kada vozite po asfaltu toliko vrelom da topi đonove patika. All season gume postaju sve popularnije i kod nas i širom Evrope. To pokazuje i rast prodaje, kao i sve veći izbor guma – tu su gume brojnih proizvođača, u sve većem broju dimenzija i u širokom cenovnom rangu.

Bonus video:

00:14

Erol Kadić, poslednji aplauz

(Espreso/Polovni automobili)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.