saobraćajna statistika
Broj poginulih mladih u saobraćajnim nesrećama uvećan za 40 odsto u odnosu na prošlu godinu: Alarmantni podaci
Predlog novih mera je da se ograniči snaga motora za sve vozače do 25 godina, bez obizira koliko dugo imaju vozačku dozvolu
U poslednje vreme, saobraćajna statistika u Srbiji pokazuje alarmantne podatke o rastu broja tragičnih nesreća koje pogađaju mlade ljude.
Prema najnovijim izveštajima, broj poginulih mladih u saobraćaju je drastično porastao - čak 40 procenata više u odnosu na isti period prošle godine.
Ovi zabrinjavajući podaci dovode do pitanja o efikasnosti trenutnih preventivnih mera i sistemskih aktivnosti usmerenih na bezbednost mladih vozača. U emisiji "Uranak" na televiziji K1, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja, Damir Okanović i Slobodan Milošević, instruktor i vlasnik auto škole razmatraju ovu problematiku i ističu potrebu za ozbiljnijim pristupom u obrazovanju i prevenciji.
"Broj mladih poginulih u saobraćaju je u drastičnom povećanju. Oko 40 procenata je više poginulih mladih u saobraćaju u odnosu na isti period prošle godine. Očigledno da nam je prevencija zakazala. Imamo te neke sporadične aktivnosti, ali nemamo sistemske. Kada je reč generalno o mladim vozačima, postavlja se pitanje često, zbog čega mladi ginu? Zato što nemaju znanje. Olako shvataju posledice svoga ponašanja, a onda se zapitamo gde su mogli da nauče gde su zapravo posledice," rekao je Okanović, dodajući da Komitet već 15 godina vodi predavanja srednjoškolcima kako bi postala sistemska aktivnost u svim srednjim i osnovnim školama.
"Vodeći uzrok smrti populacije između 15 i 29 godina u Srbiji nisu suicidi, droga, kancer ili korona, već saobraćaj. Čovek najviše šansi ima da okonča svoj život u saobraćaju. Koja nam je to aktivnost bitnija u sistemu obrazovanja i vaspitanja Republike Srbije od toga da deca nauče kako da ne stradaju i prerano završe život u saobraćaju? Kada dete izađe iz osnovne škole, drastično se povećava rizik da će poginuti u saobraćaju," dodaje Okanović.
"Godišnje pogine 105 mladih. Mi smo saobraćajno neobrazovana nacija," zaključuje.
Najčešće greške koje se mladima pokušavaju da isprave u Auto školi
"Dosta je stvari. U suštini mi imamo problem da mladi stradaju u saobraćaju i samo to ograničenje vozila je pitanje koliko će da doprinese bezbednosti u saobraćaju. Mi trebamo zajedno da razmislimo i donesemo mere koje će zaista doneti poboljšanje. Dolaze sa malim znanjem, neki sa nikakvim", rekao je Milošević i objašnjava od čega zavisi kvalitet mladog vozača:
"Potrebno je njihovo interesovanje. Kada dođe, da onda i sluša i uđe u tu materiju koja se predaje. Najviše treba delovati na svest vozača, još dok nisu došli u auto školu", zaključio je Milošević.
Predlog novih mera je da se ograniči snaga motora za sve vozače do 25 godina, bez obizira koliko dugo imaju vozačku dozvolu
"Do 2013. godine to nije postojalo. Onda su uvedene određene restrikcije u cilju bezbednosti mladih vozača. Ograničena je snaga vozila, vreme kada smete da upravljate, ali mi nikada nismo izmerili dejstvo tih mera. Ako predlažemo nove restriikcije, a ne znamo kakvi su rezultati prethodnih, bojim se da ćemo možda preterati sa time. mnogo je veće ograničenje u mozgu, nego ograničenje motora. Ne protivim se tome da se zadrži sadašnje ograničenje, ali sam zagovornik toga da prvo izmerimo rezultate dosadašnjih, kako bi mogli da korigujemo", zaključio je Okanović u emisiji "Uranak" na televizji K1.
Bonus video:
(Espreso/ Mondo/ K1/ Prenela M.L.)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!