LIFTADŽIJE OJADILE STANARE U BEOGRADU, A POSLE GARANCIJE SLEDI RASPAD: Ne zamene ni SIJALICU, ljudi OČAJNI
Foto: Profimedia

DRAMA

LIFTADŽIJE OJADILE STANARE U BEOGRADU, A POSLE GARANCIJE SLEDI RASPAD: Ne zamene ni SIJALICU, ljudi OČAJNI

Goran Maček, bivši upravnik Stambene zajednice u Pere Segedinca 14 na Novom Beogradu kaže da su ga stanari smenili, jer je sve pare sa računa solitera potrošio na popravke liftova

Objavljeno:

Dovitljivim vlasnicima firmi za popravku liftova posao bukvalno cveta. Naime, ove firme vrebaju solitere koji imaju dobre prihode od reklama i antena, prijavljuju se na tendere za zamenu liftova sa niskim ponudama, a kad dobiju posao i istekne garancija na liftovima se stalno dešavaju kvarovi čije saniranje košta na hiljade dinara.

I da stvar bude još crnja ove firme od svakog stana, zavisno od veličine, u proseku uzimaju oko 300 dinara mesečno za tekuće održavanje liftova, jer u suprotnom ne bi hteli da dođu da "odglave" stanare koji su ostali zarobljeni u liftu. Tako zbog liftadžija stradaju upravnici stambenih zajednica koje stanari krive za praznu kasu u kojoj ne ostane ni cvonjka za krečenje i ostalo održavanje zgrade.

Goran Maček, bivši upravnik Stambene zajednice u Pere Segedinca 14 na Novom Beogradu kaže da su ga stanari smenili, jer je sve pare sa računa solitera potrošio na popravke liftova.

Lift
foto: Profimedia

- Remont dva lifta je završen u januaru 2015. godine. Na tenderu smo dobili tri ponude i stanari su se odlučili za firmu "As Beostan" čija ponuda je bila 3,8 miliona dinara, što je bilo gotovo duplo jeftinije od ponude Gradskog stambenog koje je za oba lifta tražilo oko 7,2 miliona dinara. Potpisali smo ugovor o održavanju liftova na neograničen rok, a garancija na radove je bila pet godina. Prvi veći kvar se desio u maju 2022. za koji smo platili 71.520 dinara, da bi se kasnije desila još tri veća kvara i iz budžeta zgrade je plaćeno ukupno 303.702 dinara - priča Maček.

Da bude još gore u ugovoru nije naznačeno koje obaveze serviser ima za mesečnu nadoknadu koja, zavisno od veličine stana iznosi između 235 i 370 dinara.

- To za 30 dana izađe oko 46.000 dinara, a ni sijalice u kabini nemaju obavezu da menjaju - napominje Maček.

On dodaje da kada su shvatili da im je popravka liftova paprena i da se liftovi često kvare hteli su da zamene firmu za održavanje, ali se ispostavilo da to ne ide tako lako.

Lift
foto: Profimedia

- Čekali smo ponude i pojavila se firma "Kosmaj liftovi" čiji su radnici pregledali naše liftove i rekli da oni mogu da preuzmu održavanje tek kada poprave sve postojeće kvarove. To izgleda kod svih isto i mislim da oni drže lobi i dobro su povezani između sebe. Tako da eventuali kvarovi ne mogu da se predvide, a održavalje nekih stavki je veoma skupo. Sve popravke plaćamo iz budžeta zgrade koji, kad nam svi naši partneri isplate najam krovne konstrukcije, godišnje iznosi 995.000 dinara - objašnjava Maček.

LIFTADŽIJA PRETI TUŽBOM

U firmi "As Beostan" nisu rado dočekali poziv novinara Kurira.

- Nisam imao poziv iz te zgrade tri meseca. Taj soliter je kod mene 10 godina, a od njega sam udaljen 300 metara. Sve je rađeno preko profaktura. Ko ste vi mene da zovete? Zovite upravnika zgrade. Tamo nema nikakvih probelma nema, ja ću da vas tužim - rekao nam je Milan Ožanić, zadužen za remont i održavanje liftova u "As Beostan" i prekinuo vezu.

Dejan Gavrilović iz Udruženja za zaštitu potrošača "Efektiva" ističe da je firma koja je odradila posao odgovorna za sve što se desi u garantnom roku.

- Kad istekne garancija i lift počne da se kvari to je van tih zakonskih rokova i stanari moraju to da plate. A teško je dokazati da je majstor nešto namestio pa da se posle isteka garancije lift pokvari. Ali niko ne može da izbegne odgovornost za uslugu koju naplaćuje na mesečnom nivou - ističe Gavrilović.

Ivana Vuletić, sekretar Udruženja za građevinarstvo u PKS ističe da je naručilac posla morao da se obezbedi ugovorom.

- Izvođač radova mora da ima sve potrebne sertifikate, mora da ima iskustvo, a lift mora da ima sve potrebne sertifikate proizvođača. Naručilac bira nadzorni organ koji treba da kontroliše da li je izvođač radova uradio sve kako treba i ti inženjeri koji rade nadzor moraju da budu licencirani - kaže Vuletić.

Bonus video: RADE ŽIVI BEZ KUPATILA POD VEĆ ISTRAJALIM KROVOM! Majstori se odazvali na poziv, ALI FALI MATERIJALA: Humanitarna akcija!

02:19

RADE ŽIVI BEZ KUPATILA POD VEĆ ISTRAJALIM KROVOM! Majstori se odazvali na poziv, ALI FALI MATERIJALA: Humanitarna akcija!

(Espreso/Kurir/Prenela: D.S.)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.