ZAŠTO VOZAČI ZAVRŠE U KONTRASMERU NA AUTO-PUTU? Okanović otkrio - Jedan istovremeno i košta života i spasava kazne
Damir Okanović, Foto: Kurir TV

obratite pažnju!

ZAŠTO VOZAČI ZAVRŠE U KONTRASMERU NA AUTO-PUTU? Okanović otkrio - Jedan istovremeno i košta života i spasava kazne

U poslednje vreme svedoci smo sve češće vožnje u kontrasmeru

Objavljeno:

Izazov ili nenamerna greška... I jedno i drugo, ako je u pitanju vožnja u kontrasmeru, pogotovo na auto-putu, može da nas košta života... Nebitno da li izgubljenog, ili osakaćenog...

U poslednje vreme svedoci smo sve češće vožnje u kontrasmeru. Poslednja se dogodila na Milošu Velikom i koštala je života Dejana Jevremova (51), vozača "fijata", koji je, kako je opisao suvozač, pogrešno se uključio u traku..

"Na auto-put smo se uključili na obilaznici kod Ostužnice u smeru ka Novom Sadu. Kada smo došli do uključenja za Miloš Veliki, pogrešno smo se uključili u traku auto-puta Miloš Veliki koja je namenjena za smer Novi Beograd, a išli smo ka Obrenovcu u suprotnom smeru. U toku vožnje sam ga upozorio da se krećemo u porešnom pravcu, nastavili smo da vozimo jer smo tražili gde bismo mogli da se isključimo. Tada je došlo do sudara sa vozilom koje je išlo prema nama. Sve je počelo da gori. Dejan je bio u nesvesti, pokušao sam da ga probudim, ali nisam uspeo. Izašao sam iz kola na njegova vrata, preko njega, izjavio je suvozač nastradalog Dejana.

Nedavno je u kontrasmeru vozio i čuveni trener Ljupko Petrović, kada je izazvao nesreću na novoj obilaznici oko Beograda udarivši u "ševrolet".

Predsednik Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović kaže za Telegraf.rs da postoje dve mogućnosti zašto vozači voze u kontra smeru.

- Prva je da je u pitanju nenamerna greška vozača, a druga da je u pitanju namera - kaže Okanović i nastavlja:

- Ako pričamo o nenamernoj greški, to je samo u pitanju ako saobraćajna signalizacija nije dobra ili nedostaje, odnosno u nedostatku saobraćajne signalizacije ili ako nije postavljena tako da vozačima nedvosmisleno saopštava kuda treba da se kreću. A, ako je u pitanju namera, to može da bude motivisano različitim postupanjem. Može biti izazov za društvene mreže, dokazivanje pred drugarima, ponašanje pod dejstvom psihoaktivnih supstanci - navodi Okanović.

I sam je imao priliku da uveri gde koji znak nedostaje. Navodi i primer gde se na nju čekalo dve godine nakon upozorenja i svih apela.

- Na petlji kod Hitne pomoći Beograd je dve godine nedostajala signalizacija koja bi pokazala vozačima da, ako se uključe ka smeru ka Nišu da će ući u suprotni smer. Tako nešto ne sme da postoji, a dve godine smo od "Puteva Srbije" tražili da postave tu signalizaciju - kaže Okanović.

On ističe da putevi moraju da budu obeležini tako da vozač koji nikada u životu nije prošao nekim putem mora savršeno jasno da zna šta sme da radi, šta ne sme, kuda sme da se kreće i gde je njegov željeni pravac.

- Tako mora da bude na svakom pedlju u Srbiji, a da ne pričam o auto-putevima - ističe sagovornik.

Okanović podseća i koja je kazna za vožnju u kontrasmeru, ali najpre napominje da ne može vozač da odgovara ukoliko nije bio svesan da se ponaša nepropisno.

- Kazna za vožnju u kontrasmeru je od 20.000 do 40.000 dinara ili do 30 dana zatvora, plus 6 kaznenih poena, plus 3 meseca zabrane. Ali, ako vozač nije kriv, mora da odgovara upravljač puta - kaže Okanović.

Osvrnuo se i na druga dešavanja u saobraćaju koja zaokupiraju javnost i poručuje da ne treba da nas čudi ako neko od vozača gledajući drugog koji za iste greške ne snosi nikakve posledice, i igra se sa državom i celim sistemom, pomisli da tako treba da se ponaša.

Bonus video:

00:37

Saobraćajna nesreća u Raški

(Espreso/Telegraf)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.