EVO ŠTA PUTNICI TREBA DA RADE KADA TURISTIČKA AGENCIJA BANKROTIRA: Slučaj iz Novog Sada privukao VELIKU PAŽNJU
Plaža, Foto: EPA MALTON DIBRA

letovanje

EVO ŠTA PUTNICI TREBA DA RADE KADA TURISTIČKA AGENCIJA BANKROTIRA: Slučaj iz Novog Sada privukao VELIKU PAŽNJU

Nema posebnog roka do kada oštećeni treba da se obrate inspekciji, ali treba što pre da dostave dokumentaciju i upute zvanični zahtev turističkoj inspekciji

Objavljeno:

Aleksandar Seničić, direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija kaže za RTS, povodom slučaja agencije u Novom Sadu koja je bankrotirala, da građani treba što pre da se jave inspekciji. Ukoliko postoji ugovor o putovanju, onda organizator snosi odgovornost, putnici ne treba da brinu, i neće imati nikakvu štetu. Međutim, svi ostali, koji imaju samo neke priznanice i koji su davali novac na poverenje vlasniku agencije, moraće sudskim putem da ostvare svoja prava.

Vlasnik turističke agencije iz Novog Sada, koja je bankrotirala, o tome je SMS-om obavestio one koji su uplatili letovanje. Kakva su njihova prava i šta treba da urade i drugi koji se nađu u sličnoj situaciji?

Aleksandar Seničić, direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija rekao je u Beogradskoj hronici da prvi korak koji treba da preduzmu jeste da se jave sektoru turističke inspekcije u gradu u kome se nalaze, da bi se utvrdilo koliko je putnika bilo.

"Neophodno je da se svi putnici jave, da se uporede dokumentacije i da znamo o kom broju putnika se radi. I svaki slučaj za sebe je vrlo specifičan", dodaje Seničić.

Napominje da se tu radi o agenciji koja je posrednik, o manjoj turističkoj agenciji, koja je po zakonu smela da prodaje samo aranžmane većih agencija, odnosno organizatora putovanja.

"Dakle, ukoliko postoji ugovor o putovanju, u kome je jasno precizirano ko je organizator putovanja, onda organizator putovanja snosi odgovornost za putnike i ti putnici ne treba da brinu", objašnjava Seničić.

Konkretno, navodi, porodice za koje je ustanovljeno da imaju ugovore, svakako će biti poslate na svoje letovanje, oni neće pretrpeti nikakvu štetu.

Svi ostali, prema njegovim rečima, koji imaju samo neke priznanice, gde su davali novac na poverenje vlasniku agencije, nažalost tu će morati da sudskim putem ostvare svoja prava.

Nema posebnog roka do kada oštećeni treba da se obrate inspekciji, ali treba što pre da dostave dokumentaciju i upute zvanični zahtev turističkoj inspekciji, istakao je Seničić.

O čemu moramo da vodimo računa kada uplaćujemo letovanje kod agencije

Seničić ističe da se mora voditi računa, pre svega, da ono što smo dogovorili i ugovorili, bude na ugovoru o putovanju.

“Nikakva usmenainformacija ne proizvodi bilo kakvo pravno dejstvo, dakle ne možemo verovati onome što nam se kaže. Mora biti u ugovoru. Kada potpisujemo ugovor, treba ga naravno dobro pročitati. Na ugovoru mora da stoji vrlo jasno naznačeno ko je organizator putovanja i uz taj ugovor je obaveza da dobijemo i takozvanu garanciju putovanja. Tada smo potpuno sigurni da u bilo kakvim od ovakvih situacija, smo potpuno zaštićeni, da imamo svoje prava koja su zakonom predviđena“, objašnjava Seničić.

Bonus video:

04:13

NOVA HIT DESTINACIJA ZA LETOVANJE! Hoteli su renovirani, a ponude izuzetno povoljne! Najbolji aranžmani DO KRAJA JUNA

(Espreso/RTS)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.