"UVEŠĆEMO OVE RIGOROZNE KAZNE": Oglasio se Okanović i poručio da povedete računa o AUTOPREVOZNIKU!
Damir Okanović, Foto: Profimedia, Dragana Udovičić

pomenuo i prevoznike sa "njive"

"UVEŠĆEMO OVE RIGOROZNE KAZNE": Oglasio se Okanović i poručio da povedete računa o AUTOPREVOZNIKU!

Što se tiče vožnje u alkoholisanom stanju, Okanović ističe kako potojeće kazne nisu male

Objavljeno:

Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja ističe kako ovo jeste doba godine kada u proseku gunu dve osobe dnevno na putevima, te da za njih statistika nije iznendađujuća. Ipak, Okanović smatra da je obaveza da se učini sve kako bi se brojke u budućnosti smanjile u letnjem periodu.

- Uveden je sistem video nadzora, odnosno merenja sektorske brzine na autoputevima, što će svakako pomoći. Bilo bi dobro da se preduzmu još neke mere. Kao na primer: da se uzdržimo od rekonstrukcije i obimnijih radova na autoputevima u jeku sezone i da probamo da se smanje čekanja na graničnim prelazima jer svako zadržavanje i čekanje dodatno zamara vozača i utiče na njegove vozačke sposobnosti, te povećava šansu da se dođe do saobraćajne nezgode - objašnjava Okanović.

Damir Okanović
Damir Okanovićfoto: Printscreen/Pink

Ono što zabrinjeva je činjenica da su u dve nezgode učestvovali putnički autobusi, koji inače važe za najbezbednije drumsko prevozno sredstvo. Ono sa čime mnogi nisu bili upoznati je činjenica da postoji zakon koji obavezuje vezivanje sigurnosnog pojasa i u autobusima. Od 2009. godine, kada je zakon stupio na snagu, nije urađena medijska kampanja na temu vezivanja pojaseva u autobusima.

- To nisu pojasevi na kakve smo navikli u automobilima sa tri tačke vezivanja. Oni postoje samo na prvim redovima, a na svim ostalim su pojasevi koji nalikuju onima iz aviona - ističe Okanović.

Okanović je određeni broj autoprevoznika nazvao prevoznicima "sa njive", te napomenuo da nasuprot njima postoje firme sa dugom tradicijom koji ulažu u vozni park i vode računa o bezbednosti u saobraćaju, kojima bi pre trebalo ukazivati poverenje, naročito kada je prevoz dece u pitanju. Iako su po pravilu skuplji ponuđači na tenderima.

- Kada sam govorio o prevoznicima sa njive mislio sam pre svega na preduzetnike koji nabave polovan autobus po relativno jeftinoj ceni u inostranstvu, koji može da se vozi još dve tri godine, a sledeća stanica je otpad. Takav autobus se doveze u Srbiju, parkira se u nekoj njivi i onda kada se pojavi neki posao - prevoz dece, folklornog društva, sportskog kluba, oni izlaze kao ponuđači sa najjeftinijom ponudom - navodi direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja i dodaje da se u praksi dešava, da bi se doskočilo policijskoj kontroli, koja je obavezna prilikom svakog polaska, da se dođe sa autobusima koji su korektini, deca se ukrcaju, a onda se na prvom pogodnom mestu, posle 5 - 6 kilometara, deca se prebace u drugi autobus koji ne ispunjava uslove.

Autobus
foto: Petar Lazović

Veliki problem, kada su u pitanju masovne saobraćajne nezgode, predstavlja nepostojanje utvrđene procedure rada. Nesreća kod Leskovca nam je podsetnik da moramo da poradimo na tome tvrdi Okanović. Kao jedan od najvećih problema izdvaja nedostatak helikoprerske jedinice hitne pomoći.

- Nemamo dovoljan broj ekipa. One koje dolaze na lice mesta, nisu došle pravovremeno, ne postoji samoorganizacija na licu mesta, deluje se stihijski, a ne organizovano. Nažalosto sve to drastično utiče na verovatnožu preživljavanja onih koji su stradali - ističe Damir.

Što se tiče vožnje u alkoholisanom stanju, Okanović ističe kako potojeće kazne nisu male. Iako je za one sa preko 2 promila alkohola u krvi, propisana kazna 30 dana zatvora, 120 000 dinara, 15 kaznenih poena i 9 meseci oduzimanja dozvole, praksa je pokazala da broj pijanih vozača ne jenjava.

- Mislim da je nužno da se pribegne nekoj oštrijoj sankciji, a to je oduzimanje vozila. Prema reakcijama javnosti, biće da je to pravi pogodak i biće da je to ono što boli - poručuje za kraj Okanović.

(Espreso / Informer)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.