GODINE PROLAZE
AUTOBUSKA STANICA NIKAKO DA SE PRESELI NA NOVI BEOGRAD: Troškovi rastu, a iz sindikata imaju 1 OBJAŠNJENJE
I dalje nije poznato kada će se glavna autobuska stanica preseliti iz centra grada na Novi Beograd, odnosno kada će biti završena.
O tome ne odlučuje Grad već Odbor direktora Beogradske autobuske stanice (BAS) koji čini 11 direktora. BAS u svom vlasništvu ima 3,3 odsto akcija, a ostatak je u rukama malih akcionara.
Ugovor o gradnji autobuske stanice u Bloku 42 između BAS-a i Grada potpisan je 2017. godine. Kamen temeljac je postavljen 2018. godine, a radovi su se zahuktali 2019. godine.
"Mi imamo građevinsku dozvolu koja je izdata u decembru 2021. godine i u kojoj piše da mi za tri godine treba da prijavimo radove, a za pet godina da dobijemo upotrebnu dozvolu, znači imamo još četiri pune godine da završimo", kaže predsednik Nezavisnog sindikata BAS-a Slobodan Kovrlija.
Za izgradnju stanice, BAS je uzeo kredit od 12 miliona od banke, a ostatak je trebalo da finansira iz sopstvenih sredstava. Godine prolaze, troškovi rastu, pojavili su se i dugovi. Zbog pandemije koronavirusa izgubili su oko 35 odsto prihoda.
"Sada su se na našoj parceli, gde smo mi već sagradili jedan deo, pojavila tri vlasnika, porodica Martinović, koji traže upis. Znači, deo koji smo mi uradili radimo na nečijem zemljištu. Ni Grad Beograd nije uradio sve svoje obaveze, a ni mi zbog poznate situacije sa koronom nismo izvršili sve svoje obaveze", ističe Kovrlija.
Svako ko ima 311 akcija može da učestvuje u radu Skupštine akcionara i da glasa. Sa 9.000 akcija može da menja pravilnike. Odluke donosi bord direktora, a potvrđuje Skupština ancionara, takva su pravila u Akcionarskom društvu BAS.
Preduzeće srednje veličine u kojem 30,1 odsto akcija ima Grad, 10 odsto je u vlasništvu PIO fonda, a ostatak pripada radnicima BAS-a i onima koji su akcije ovog preduzeća kupovali na berzi.
Najviše ih imaju oni koji su najduže u BAS-u, a najmanji broj akcija koje ima neko od zaposlenih je devet.
Mali akcionari se nadaju da će sa menadžmentom firme i Gradom naći zajedničko rešenje. Dok se to ne dogodi, putnici će na put i dalje sa stare stanice, između gradilišta i ograde.
(Espreso/RTS)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!