NEDOSTAJE NAM VIŠE OD 10.000 VOZAČA: Zarade su veće od 2.000 evra, ali postoji 1 problem!
Ilustracija, Foto: Dado Đilas

stručnjaci tvrde

NEDOSTAJE NAM VIŠE OD 10.000 VOZAČA: Zarade su veće od 2.000 evra, ali postoji 1 problem!

Iako su zarade za ovo deficitarno zanimanje značajno povećane, jedna od velikih prepreka za one koji žele da se njime bave, prema mišljenju Aleksića, predstavljaju strogi uslovi licenciranja

Objavljeno:

Transportna industrija u Srbiji suočava se sa ozbiljnim deficitom profesionalnih vozača. Stručnjaci procenjuju da ih nedostaje više od 10.000.

- Prema procenama predstavnika poslodavaca u Srbiji danas nedostaje oko 12.000 profesionalih vozača, 8.000 u drumskom teretnom transportu, sa C i CE kategorijom i oko 4.000 vozača u sektoru autobuskih prevoznika, sa D i DE kategorijom. Ovo stvara sve veći problem za poslodavce u drumskom transportu i korisnike usluga u Srbiji, zbog čega je podsticanje edukacije radi povećanja njihovog broja izuzetno važno - kaže Goran Aleksić, generalni direktor Srbijatransporta, piše Ekapija.

Kamion
foto: Rina.rs

Vozač kamiona u Srbiji može da zaradi od u proseku od oko hiljadu evra, a idu i do 2.000. Plate vozača u evropskim zemljama istovremeno iznose oko 2.500 hiljade evra u proseku, i mogu da idu i do 4.000. Pritom je važno znati da vozači koji dođu u zapadnoevropske zemlje porodično, imaju manji porez na platu. Samcima se, recimo, od plate koja je 2.300 bruto, odbije 800 evra poreza, a ako imate porodicu taj odbitak je 400 evra - kaže nam Vinko M. koji je godinama vozio kamion u Srbiji, a sada za istu firmu to radi u Nemačkoj.

Plate vozača kamiona u NEMAČKOJ (bruto/mesečno)

Meklenburg - Zapadna Pomeranija 2.742 evra

Hamburg 2.628 evra

Tiringija 2.620 evra

Baden-Vitenberg 2.600 evra

Šlezvig-Holštajn 2.586 evra

Iako su zarade za ovo deficitarno zanimanje značajno povećane, jedna od velikih prepreka za one koji žele da se njime bave, prema mišljenju Aleksića, predstavljaju strogi uslovi licenciranja, čak strožiji nego u mnogim državama EU, kao i visoka cena obuke, navedeno je u saopštenju.

1 / 4 Foto: Profimedia

Otkako je u 2020. uveden novi način sertifikacije vozača, u Srbiji se uspostavljao sistem centara za obuku, sertifikovali su se stručni predavači, registrovali CPC centri, zahvaljujući čemu sada postoji sertifikovano 20 centara za CPC obuku.

Aleksić navodi da se uz to svakako očekuje i donošenje sistemskih mera u cilju unapređenja poslovanja i podsticanja edukacije i time povećanja broja profesionalnih vozača u drumskom transportu.

DIMAK u Srbiji posluje od 2016. godine u okviru globalnih programa Nemačke razvojne saradnje "Migracije za razvoj" i "Migracije i dijaspora" koje u Srbiji sprovodi GIZ GmbH. Zahvaljujući ovoj inicijativi zabeležen je značajan rast u odnosu na 2020. kada je u Srbiji obučeno svega 74 profesionalaca ove vrste.

Svi partneri na ovom programu bili su usmereni na savetovanje polaznika i podršku pri zapošljavanju, zahvaljujući čemu je 75% polaznika do sada dobilo posao, dok su ostali u prilici da ga traže uz veće samopouzdanje i mogućnost pregovaranja o boljim uslovima rada i primanjima.

Bonus video:

03:07

Espreso anketa: Zabrana abortusa u Srbiji?

(Espreso/Blic)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.