DA LI ĆE I GRADSKI PREVOZ POSKUPETI? Prevoznici traže VIŠE CENE, a ovo su kriterijumi koji moraju da se ISPUNE!
GSP, Foto: Profimedia

PORAST TROŠKOVA

DA LI ĆE I GRADSKI PREVOZ POSKUPETI? Prevoznici traže VIŠE CENE, a ovo su kriterijumi koji moraju da se ISPUNE!

"GSP Beograd", "Lasta" i Konzorcijum privatnih prevoznika zatražili su od Grada da ispuni obavezu iz ugovora koja predviđa automatsko povećanje cene!

Objavljeno:

Osetljivi smo na poskupljenja, pa kada čujemo da prevoznici traže više novca od Grada, odmah počnemo da se preračunavamo. Ipak, kako saznajemo, ako poskupljenja i bude ono ne bi trebalo da se odrazi na cenu karata.

"GSP Beograd", "Lasta" i Konzorcijum privatnih prevoznika zatražili su od Grada da ispuni obavezu iz ugovora koja predviđa automatsko povećanje cene po pređenom kilometru dva puta godišnje ako su ispunjena četiri kriterijuma – cena goriva, cene na malo, bruto zarade i kurs evra.

Ako su troškovi na osnovu ovih kriterijuma porasli više od pet odsto i cena po kilometru u martu i septembru automatski treba da se poveća, tvrde prevoznici.

Povećanje od sedam odsto, koje je trebalo da usledi još u oktobru, Grad je odobrio tek u martu, ali ne i GSP-u. Predstavnici prevoznika kažu da su zbog toga pretrpeli velike gubitke i da su se već stekli uslovi da cena po pređenom kilometru bude viša za još 10,4 odsto.

GSP, Koronavirus
foto: Emilija Jovanović

"Najveća stavka u zahtevu za povećanje cene je cena pogonskog goriva, ona čini negde oko 40 odsto ukupne cene. Od kada smo podneli prvi zahtev za povećanje cene, izvršili zaduživanje kod banaka kako bismo povećali zarade voznom osoblju kako bismo ih zadržali na tržištu", kaže Drago Tošić iz Konzorcijuma privatnih prevoznika.

Ističe da je gorivo u poslednjih nekoliko meseci poskupelo za preko 30 odsto.

"I zbog toga očekujemo u najkraćem roku da se reši, jer mi nećemo moći da nastavimo ovako rad", dodaje Tošić.

Cene po pređenom kilometru razikuju se i do 60 odsto. Zavise od toga da li na nekoj liniji vozi minibus, solo ili zglobni autobus, da li neko vozilo saobraća kroz centar grada ili do nekog prigradskog naselja, koliko su česta stajališta i koliko je neka trasa opterećena saobraćajem.

"Cena se može kretati od 100 i nešto dinara pa do 200 dinara. Samo, recimo, uključivanje klima uređaja dodatno povećava potrošnju goriva za 10 do 12 odsto. Ono što je dodatno je stanje trase linije – ona može i do 30 odsto da poveća potrošnju goriva na određenim linijama", naglašava Tošić.

Iz GSP-a nismo dobili sagovornika na ovu temu, a ako je suditi po informacijama iz Sekretarijata za javni prevoz da je od 1. marta odobreno povećanje i da je za novo neophodno da Grad prihvati zahtev, a da potom gradska skupština odobri aneks ugovora, prevoznici ne mogu da očekuju da će njihovi zahtevi biti brzo prihvaćeni.

GSP
foto: Stefan Jokić

U gradu još nisu završeni izbori tako da je pitanje kada će biti konstituisana skupština. S druge strane, nije realno očekivati da će prevoznici još dugo nastaviti da voze po trenutnim cenama.

Nove cene po pređenom kilometru ne znače da će građani više plaćati javni prevoz, jer je Grad i do sada iz budžeta podmirivao dodatne troškove. Kada je reč o međumesnom prevozu, karte na relaciji Beograd–Pančevo poskupele su 15 odsto. Konzorcijum "Ariva litas" je u međugradskom prevozu povećao cene za 10 odsto, a "Lasta" za 15 odsto.

(Espreso / RTS)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.