DA LI ĆE NAS UBITI STRUJA U TROLAMA KADA KRENE POTOP? Ove reči iz GSP otkrivaju ISTINU o GLASINAMA na TVITERU
Trolejbusi / Ilustracija, Foto: Nebojša Mandić, Printscreen, Ilustracija/Espreso.co.rs, Profimedia

SVE JE REČENO!

DA LI ĆE NAS UBITI STRUJA U TROLAMA KADA KRENE POTOP? Ove reči iz GSP otkrivaju ISTINU o GLASINAMA na TVITERU

Mnoštvo građana izrazilo je svoju zabrinutost i poslednjih dana izbegavalo je vožnju trolama, koje su usled takvog poteza bivale polu - prazne

Objavljeno:

Prethodnih dana prestonica Srbije bila je pogođena velikim nepogodama! Jako nevreme zahvatilo je Beograd, i za kratko vreme je pala velika količina kiše, od 20 do 40 litara po kvadratnom metru.

Gradske ulice za kratko vreme su se napunile vodom, jer kanalizacija nije mogla da prihvati sve što je palo sa neba, a usled velike količine vode na ulicama, uskoro su krenuli da se javljaju problemi u gradskom prevozu!

Jedan od slučajeva koji svakako nije usamljen, bio je autobus na liniji 706 koji je potpuno prokišnjavao. Voda u samom autobusu je bila do članka, a građani su morali da otvore kišobrane kako bi se zaštitili od pljuska.

Ono što Beograđane najviše uznemirava ipak su trolejbusi koji rade na struju. Mnoštvo građana izrazilo je svoju zabrinutost i poslednjih dana izbegavalo je vožnju trolama, koje su usled takvog poteza bivale polu - prazne.

Baš zbog toga zvali smo GSP da proverimo imaju li građani razloga za strah ili ne.

Slavica Stevanović iz GSP-a navodi da nema razloga za brigu. Prema onome što je rekla za naš portal, građani su u trolama potpuno bezbedni.

"Pojava elektriziranja ne ugrožava bezbednost putnika. Usled smanjenja izolovanosti nekog dela električne opreme na trolejbusu, npr. prilikom obilnih padavina i prodora vode, dolazi do pojave električnog napona između šasije trolejbusa i zemlje. Kada vrednost tog napona pređe određenu vrednost kaže se da se pojavio „napon dodira“ na trolejbusu. Elektriziranje“" , navela je Stevanović.

Ona je takođe dodala da u trolama postoje takozvani KIT aparati koji kontrolišu pojavu "elektriziranja".

"U svim trolejbusima su ugrađeni posebni uređaji, tkz. KIT aparati, koji kontrolišu pojavu „Elektriziranja“. Čim je otkriju, u roku od 0,1 s, izazivaju isključenje napajanja trolejbusa iz kontaktne mreže, uz zvučno-svetlosnu signalizaciju KIT aparata. Po tome vozač zna zbog čega je trolejbus izgubio vuču" , tvrdi ona.

"Ukoliko je elektriziranje bilo ktatkotrajna pojava, što je najčešći slučaj, vozač nakon resetovanja KIT aparata i uključenja napajanja nastavlja vožnju. U protivnom će bezbedno zaustaviti trolejbus, spustiti trolne motke, otvoriti vrata i ispustiti putnike na potpuno bezbedan način. Tada će vozač uključiti prikazivanje poruke „Elektriziranje“ na informacionim panelima i uputiti se ka garaži" , dodala je.

foto: Aleksandar Jovanović Cile

Izmene trolejbuskih linija

Od subote Beograd će ostati sa samo jednom aktivnom trolejbuskom linijom od ukupno sedam koliko ih je do nedavno imao.

Tri linije na kojima saobraćaju trole, 19, 28 i 41, ukinute su sa početkom radova na Trgu republike, dok će još tri, 21, 22 i 29, biti ukinute sa početkom letnjeg režima vožnje.

Dakle, ljubitelji ovih vozila na struju, narednih meseci biće u prilici da se sa njima provozaju isključivo na liniji 40, od Zvezdare do Banjice 2.

Razlog je, između ostalog, činjenica da se njihova garaža nalazi na Dorćolu, a kako ne postoji mreža na Trgu republike, njihovo održavanje je poslednjih meseci izuzetno otežano.

Inače, prema najavama pojedinih gradskih čelnika, trolejbuski saobraćaj bi mogao u doglednoj budućnosti da bude potpuno zamenjen, kao što je slučaj u Moskvi, i to sa električnim autobusima. Za sada postoji samo jedna takva linija, Eko 1 koja saobraća od Vukovog spomenika do naselja Belvil, na Novom Beogradu.

Trole u Beogradu

Od kada je prvi trolejbus svečano predstavljen na prvomajskoj paradi davne 1947. godine, beogradskim ulicama saobraćalo je ukupno 17 različitih modela ovog prevoznog sredstva.

Ideja o uvođenju trolejbusa u prestonici postojala je još pre Drugog svetskog rata, kada je Direkcija tramvaja i osvetljenja u dva navrata, 1938. i 1940. godine raspisala licitaciju za nabavku određenog broja vozila.

Ipak, projekat nije realizovan, a razrušeni Beograd oslobođenje je dočekao sa gotovo uništenom tramvajskom infrastrukturom, tako da je ideja o uvođenju trolejbusa ponovo postala aktuelna.

Konačno, odlučeno je da se trolejbuskom zameni tramvajska linija 1 (Kalemegdan-Savinac) 1947.

BONUS VIDEO:

KAKAV TUŽAN POGLED KAD NE DOBIJE HRANU KOJU VOLI! Preslatki haski se najviše raduje pilećim batacima i krilcima, ali ako mu poturite nešto drugo samo što ne zaplače (VIDEO)

(Espreso.co.rs)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.