SAZNAJEMO!
OVAKO ĆE IZGLEDATI BEOGRAD DO KRAJA OVE GODINE, a evo gde će biti pešačka zona i kako će se odvijati SAOBRAĆAJ!
Kako je preneo gradski sekreterijat za informacije, Nikodijević je naveo da se radi i kompletna rekonstrukcija Resavske ulice od Nemanjine do Višegradske koja podrazumeva zamenu vodovodnih i kanalizacionih instalacija, novi asfalt i nova parking mesta!
Rekonstrukcija Trga republike počela je krajem avgusta prošle godine, a predviđeno je da traje narednih 420 dana, odvijajući se u dve etape. Prva je trajala do sredine marta ove godine, i za to vreme se saobraćaj u ovom delu grada odvijao gotovo nesmetano, dok će sa početkom druge etape – koja treba da krene ovog ponedeljka – doći do malih izmena.
- Rekonstrukcijom neće biti obuhvaćen samo Trg republike, već i Makedonska ulica do Doma omladine, Kolarčeva sve do Terazija, kao i Francuska ulica - naveo je tada zamenik gradonačelnika Goran Vesić.
Ovih dana predsednik Skupštine Beograda Nikola Nikodijević izjavio je da su radovi na rekonstrukciji dela Knez Mihailove ulice kod Palate Albanija završeni, da su ploče zamenjene, a urađena je čvršća i kvalitetnija podloga kako bi sve bilo dugotrajnije.
"Jedan broj ploča je ispucao zbog velike frekvencije građana, ali i zbog završetka zimske sezone, temperaturnih razlika i posipanja soli. Deo problema dolazi i zbog toga što određeni broj ljudi ovuda prolazi svojim kolima što ćemo pokušati da rešimo postavljanjem potapajućih stubića koji će omogućavati ulazak u ovaj deo ulice samo stanarima i vozilima hitne službe", rekao je Nikodijević.
Kako je preneo gradski sekreterijat za informacije, Nikodijević je naveo da se radi i kompletna rekonstrukcija Resavske ulice od Nemanjine do Višegradske koja podrazumeva zamenu vodovodnih i kanalizacionih instalacija, novi asfalt i nova parking mesta.
Za prvu polovinu ove godine najavljen je i početak radova na velikoj deonici - ulica 27. marta, Cara Dušana i Džordža Vašingtona - koje su u lošem stanju i biće kompletno rekonstruisane.
Na internetu su se pojavile i makete Rekonstrukcije centra Beograda, preciznije, Trga Republike, Studentskog trga, Kosančićevog venca i Topličinog venca, tako da se već sada zna kako bi sve trebalo da izgleda.
Što se parking tiče, postoji velika garaža na Obilićevom vencu, a najavljen je i početak radova na dve nove podzemne garaže na Trgu Republike i Studentskom trgu.
Celokupna vrednost radova je 922 miliona dinara.
Glavni gradski urbanista Milutin Folić kazao je da Beograd postaje "grad za ljude" umesto "grada za automobile".
"Na drugu stranu će se takođe pešačka zona proširiti i povezati preko Topličinog venca, Kosančićevog venca i dalje sići na priobalje", rekao je Folić svojevremeno, navodeći da će se radovima pridružiti i arhitekte iz Njujorka.
Vesić je takođe objasnio da projekat obuhvata Makedonsku ulicu do Doma omladine, Kolarčevu ulicu skoro do početka Terazija i Vasinu ulicu.
Projektom je zamišljeno da dva mesta budu posebno obeležena na samom trgu, mesto gde je nekada bila Stambol kapija i gde su bili sahranjeni pripadnici Crvene amije 1944. godine, što će biti kako je rekao "mala šetnja kroz istoriju Trga Republike".
"Mi smo izvođaču omogućili da radi 24 sata, a razlog tome je što ovde nema stanara i može da se radi. Na sajtu Direkcije za građevinsko zemljište postavljene su kamere na samom gradilišlu, a građani će moći u svakom trenutku da prate šta se radi", rekao je Vesić i najavio da će praksa sa kamerama biti na svim većim gradilištima.
Kada je u pitanju zona za pešake,ona je zamišljena je tako da ima četiri dominantne celine – zonu kulture na potezu Vasina ulica – Studentski trg, potom Knez Mihailovu, kao pretežno trgovačku štraftu, a spuštajući se dalje ugostiteljsku zonu formiraće kraj oko Obilićevog i Topličinog venca i ulice Vuka Karadžića i Kralja Petra. Konačno, kao najznačajnija kulturno-istorijska celina u pešačkoj zoni svoje mesto će naći i Kosančićev venac.
Kada je u pitanju saobraćaj i gradski prevoz, od ponedeljka stižu male izmene. Naime, za saobraćaj će praktično biti zatvoren potez od hotela "Balkan", odnosno ugla Terazija i Prizrenske, pa duž Kolarčeve do Narodnog pozorišta. Dakle, sva vozila koja dolaze Prizrenskom iz pravca Brankovog mosta biće usmeravana ili ka Slaviji ili ka Trgu Nikole Pašića.
Vozila koja se budu kretala iz pravca Narodne skupštine i Terazijskog tunela ka Dorćolu moraće da idu zaobilazno Dečanskom, pa zatim kroz Braće Jugovića do Francuske, zbog čega je izvesno da će u ovim ulicama dolaziti do velikih zastoja, ali i da će se gužve preliti i na Trg Nikole Pašića, Terazijski tunel, Brankovu i Brankov most, Bulevar despota Stefana...
Zaobilazno oko Trga republike saobraćaće i linije javnog gradskog prevoza 24, 26, 37 i 44. Najveće promene, ipak, pretrpeće trolejbuski saobraćaj. Najavljeno je ukidanje linija 19, 28 i 41, trole 21, 22 i 29 će od perifernih terminusa voziti samo do Slavije.
Autobusi 31, kao i privremena ekspresna linija koja će biti uvedena od Trga Slavije, saobraćaće kroz Ulicu kralja Milana i njihova okretnica biće kod Palate "Albanija", gde se upravo završavaju radovi.
Kako je rečeno, svi radovi bi trebalo da budu gotovi do kasne jeseni ove godine.
BONUS VIDEO:
ŠESNAESTI PROTEST U BEOGRADU: Kolona ljudi prošetala ulicama!
(Espreso.co.rs)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!