GURANJE NA VRATIMA, ČEKANJE OD PO 45 MINUTA NA BUS, KOLAPS U SAOBRAĆAJU: Otkriven uzrok nesnosnih GUŽVI u Beogradu
GSP GUŽVE, Foto: Nebojša Mandić

pakao SVAKI DAN

GURANJE NA VRATIMA, ČEKANJE OD PO 45 MINUTA NA BUS, KOLAPS U SAOBRAĆAJU: Otkriven uzrok nesnosnih GUŽVI u Beogradu

Jedna od glavnih tema u Beogradu u poslednjih nekoliko meseci - ima li dovoljno vozača autobusa koji mogu da ispoštuju red vožnje?

Objavljeno:

Popodnevni špic, autobusi dolaze i odlaze kao na traci, dok građani ušiju punih slušalica, čekaju prevoz do kuće.

Tako je bilo sve donedavno, kad špic i gužva nisu samo rezervisani za jutro i veče. Sad, u bilo kom delu dana probajte da uđete u autobus i mislićete da je 17h popodne. Gužve su nesnosne, saobraćaj je u prekidu, autobusi "stoje" i nema ih na vidiku.

Jedna od glavnih tema u Beogradu u poslednjih nekoliko meseci - ima li dovoljno vozača autobusa koji mogu da ispoštuju red vožnje?

foto: Printscreen/Twitter

Iz sindikata vozača upozoravaju da je vozača sve manje, jer mnogi odlaze u inostranstvo da voze za mnogo veće plate.

Uglavnom, u Nemačku. Međutim, mnogi odlaze da rade i u Austriju i u Sloveniju. Ako uzmemo u obzir da je tamo prosečna plata između 1.200 i 2.000 evra, a kod nas negde oko 400 i 450 evra, ne treba da nas čudi što se takve stvari dešavaju.

To je postao državni problem, iz cele Srbije odlaze vozači, ne samo iz Beograda.

Iz izvršnog odbora SOS sindikata GSP „Beograd“ poslali su dramatično saopštenje, a tiče se upravo ovih problema u saobraćaju.

Oni su se osvrnuli na sve učestalije primedbe sugrađana na neredovnost, kašnjenja i izostanak polazaka vozila javnog gradskog prevoza, posebno na autobuskim linijama.

Kažu kako je pravi uzrok sve većeg nezadovoljstva građana i sve lošije realizacije reda vožnje prvenstveno nedostatak vozača. Tako se dešava da samo u jednom saobraćajnom pogonu GSP-a dnevno bude redukovano i do 15 smena vozača usled nedostatka ljudstva, što automatski znači isto toliko manji broj vozila GSP-a na ulicama grada.

GSP GUŽVE
GSP GUŽVE foto: Nebojša Mandić

- Kad na to uzmemo u obzir sve učestalije kvarove i otkaze usled tehničkih razloga, a veće i sistemski planirane nabavke novih vozila u prethodnim godinama nije bilo, nemoguće je postići da se red vožnje ostvari, zbog čega trpi veliki broj građana glavnog grada. To pokazuju zvanične statistike Sekretarijata za javni prevoz i JKP GSP „Beograd“, pa je tako realizacija reda vožnje u pogledu broja ostvarenih polazaka na pojedinim linijama GSP-a jedva 85%, što znači da se 15% od ukupnog broja planiranih polazaka uopšte ne ostvari, nekad i po više polazaka jedni za drugim, saopštili su iz izvršnog odbora SOS sindikata GSP „Beograd“.

Kad je reč o rešenjima vezanim za poboljšanje naplate vozila, kažu da ti poslovi nisu u nadležnosti Gradskog saobraćajnog preduzeća kao komunalnog preduzeća, već Grada Beograda, kao osnivača i vlasnika GSP-a.

GSP GUŽVE
GSP GUŽVE foto: Nebojša Mandić

- Ističemo i činjenicu o broju vozača GSP-a koji je u toku 2018. godine napustio preduzeće na sopstveni zahtev, a to je tačno 170 vozača autobusa, tramvaja i trolejbusa za prvih deset meseci ove godine. Iako se u izjavi predsednika Samostalnog sindikata GSP, kojom se praktično ponavlja izjava v.d. direktora GSP-a kako je u septembru i oktobru primljeno više vozača nego što ih je otišlo iz preduzeća, taj broj je toliko zanemarljiv da je na nivou statističke greške, jer svih prethodnih godina imamo iz meseca u mesec veći broj vozača koji su napustili preduzeće od onih koji su došli na te poslove. Desetine vozača se trenutno priprema za odlazak u inostranstvo i prolaze procese selekcija i prikupljanja dokumentacije neophodne za boravak u inostranstvu, što je ujedno i jedini razlog zbog kojeg je broj odlazaka, samo kratkotrajno, umanjen u odnosu na prethodni period.

Takođe su upozorili na poražavajuću činjenicu da vozači u JKP GSP „Beograd“ i dalje rade i po šest dana u nedelji, da se neretko dešava da se vreme nedeljnog odmora koje je po zakonu propisano ne poštuje, kao i da ne mogu da koriste svoju pauzu od pet minuta na terminusima, zbog redova vožnji koji ne prate realnu saobraćajnu sliku, zbog čega može biti ugrožena i bezbednost putnika i svih učesnika u saobraćaju, odnosno veći su izgledi za nastanak saobraćajne nezgode.

Podsećamo, nakon što je počeo da se primenjuje zimski red vožnje gradskog saobraćaja u Beogradu očekivalo se da će na ulice izaći veći broj autobusa, trolejbusa i tramvaja nego tokom leta, a sad se postavlja pitanje da li će biti dovoljno vozača. Zbog malih plata odlaze u inostranstvo, a u Beograd dolaze vozači iz unutrašnjosti, koji ne poznaju grad.

Pogledajte bonus video:

(Espreso.co.rs)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.