NIKO NEĆE DA VOZI AUTOBUS! GSP traži vozače za 45.000 dinara, napustilo ih 150 ŠOFERA!
Foto: Stefan Jokić

kriza!

NIKO NEĆE DA VOZI AUTOBUS! GSP traži vozače za 45.000 dinara, napustilo ih 150 ŠOFERA!

Gradska saobraćajna preduzeća u potrazi za radnicima zbog odlaska velikog broja zaposlenih

Objavljeno: 19:13h

Za proteklih osam meseci ove godine samo GSP "Beograd" je napustilo oko 150 šofera, vozača nema dovoljno. Gradsko saobraćajno preduzeće "Beograd" i konzorcijum privatnih prevoznika, koji svakodnevno prevoze 1,7 miliona putnika u prestonici, poslednjih godinu dana nemaju dovoljno vozača. Ništa bolja situacija nije ni u SP "Lasta". Zbog skoro četiri puta veće zarade, volan autobusa mnogi menjaju za volan kamiona, i to u zemljama EU.

Rad na gradskim i prigradskim linijama, za platu koja se kreće od 300 do 400 evra, beogradski šoferi sve češće izbegavaju. Osim niske zarade, na odluku da daju otkaz utiču i loši uslovi rada. Prema zvaničnim podacima GSP, juna ove godine ovom preduzeću nedostajalo je 147 vozača autobusa. Navodi se i da je do jula otišlo 176 radnika GSP, a da je na određeno vreme primljeno 245 vozača.

foto: Nebojša Mandić

- Za proteklih osam meseci iz GSP otišlo je oko 150 vozača - priča Nikola Antić iz Saveza ozbiljnih sindikalaca GSP. - Konkurs za nove vozače autobusa već tri godine je stalno otvoren. Mesečno se zapošljava po deset novih šofera, ali ih ode po 20, 30. Loši su uslovi rada, a plate ne prelaze 45.000. Najteže je kad su godišnji odmori i bolovanja, jer tada ni slobodne dane nemaju zbog manjka ljudi. Zato i ne čudi što odlaze da voze kamione za 1.200 do 2.500 evra mesečno.

Naši vozači odlaze u Slovačku, Austriju, Nemačku. Oni bolji, koji su nekada i vozili ture u međunarodnom saobraćaju, najbrže nalaze posao. Oni mlađi, zanat peku na gradskim ulicama, a posle nekoliko godina, kada stasaju kao vozači, odlaze. Da naši ljudi u vožnji gradskim ulicama kao mladi ispeku zanat, pa onda posle nekoliko godina odu da voze kamione po inostranstvu, ne krije ni Drago Tošić, iz konzorcijuma privatnih prevoznika.

foto: Nebojša Mandić

- Već godinu dana nam nedostaju vozači - kaže Tošić. - Od početka godine otišlo ih je oko 130. Na sve načine pokušavamo da ih zadržimo, ali zbog niske cene rada to ne uspevamo. Zato smo i poslali zahtev gradu da koriguje cenu rada, kako bismo mogli da im povećamo plate. Odlazak vozača svih starosnih doba ozbiljan je problem i ako se nešto ne promeni, ne znam kako će prevoz funkcionisati. Sada imamo 2,7 šofera po vozilu. Najveći nam je problem što primimo mlade, oformimo ih kao vozače, a oni onda odu. Istina, odlaze i oni stariji, iskusniji.

Odlazak vozača autobusa problem je i u SP "Lasta", a kako tvrde iz ovog preduzeća, poslednjih meseci odliv stagnira. - Vozača uvek nedostaje, jer kada imamo više vozača za jedno vozilo, možemo da napravimo izbor koga ćemo da pošaljemo na neku liniju - kažu iz "Laste". - Trenutno imamo dva do tri vozača po liniji na međugradskom saobraćaju, a u međunarodnoj posadi od četvoro do šestoro ljudi. Problem je što platna moć prevoznika u Srbiji nije kao u Evropi, a istina je da i privatne kompanije za kamionski prevoz plaćaju mnogo više. Iz "Laste" navode da je plata šofera ispod republičkog proseka, ali da sa dodatnim satima dostigne taj prosek.

Težak posao Vožnja u gradskom saobraćaju je najteži režim rada vozača. Putnici stalno ulaze i izlaze, a oni moraju da vode računa o njima. U saobraćaju učestvuju automobili, biciklisti, pešači koji često pretrčavaju ulicu. Ujedno, vožnja stani-kreni je najteža. Manjak radne snage veliki je problem i za bezbednost u saobraćaju.

(Espreso.co.rs/Večernje novosti)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.