OVA DEONICA KROZ BEOGRAD VIŠE NIJE AUTO-PUT, STIŽU PROMENE: Sledi potez kako bi ovaj put bio bezbedan za VOZAČE
Bubanj potok, Foto: Dragana Udovičić

upozorenje za vozače

OVA DEONICA KROZ BEOGRAD VIŠE NIJE AUTO-PUT, STIŽU PROMENE: Sledi potez kako bi ovaj put bio bezbedan za VOZAČE

Deonica auto-puta poznatija kao Dobanovačka petlja pretvorena je u gradsku saobraćajnicu B reda

Objavljeno:

Novom Uredbom o kategorizaciji puteva, koja je nedavno usvojena u Vladi Republike Srbije, deonica auto-puta od nekih 30 kilometara, koja se proteže od petlje Beograd, poznatije kao Dobanovačke petlje, preko Mostara do Bubanj potoka pretvorena je u gradsku saobraćajnicu B reda. Prema rečima stručnjaka, ova odluka trebalo bi da pozitivno utiče na dinamiku gradskog saobraćaja, ali da bi se do toga došlo - dug je put.

Mirko Kovačević iz Agencije za bezbednost saobraćaja u "Jutro na Blic" ističe da sve dok postoji signalizacija koja označava da je ta deonica od petlje Beograd preo Mostara do Bubanj Potoka auto-put, mi se moramo prilagođavati saobraćajnoj signalizaciji, koja je trenutno na terenu.

- Treba naglasiti da je, nakon završetka obilaznice oko Beograda, dobra odluka da ovaj put bude gradska saobraćajnica, jer je ovo važna arterija grada Beograda, kojom za veoma kratko vreme možemo doći sa jednog kraja na drugi - kaže Kovačević.

Navodi i da ovaj deo puta nikada nije ispunjavao uslove da bude auto-put, pre svega zbog kontrolisanog pristupa samom putu.

- Moramo voditi računa o saobraćajnoj signalizaciji. Sada na svim ulaznim rampama imamo saobraćajni znak da se uključujemo na autoput. Moramo prilagoditi saobraćajnu signalizaciju, odnosno kada se skine saobraćajni znak za auto-put, moramo uvesti određene zabrane za određene kategorije učesnika u saobraćaju - kaže Kovačević.

Potrebna nova signalizacija da bi put bio bezbedan za sve

Ističe da još uvek ne može dozvoliti pristup određenim kategorijama učesnika poput pešaka, biciklista, laka elektro-vozila, zatim zaprežna vozila i tako dalje.

- Te zabrane moramo uvesti, jer će ovaj put zadržati profil i širinu samih saobraćajnih traka kao na auto-putu - kaže Kovačević.

Kaže i da je neophodna nova saobraćajna signalizacija i da se ceo put prilagodi da bude bezbedan za sve.

Umesto zaustavne, sada će biti tri trake

Kovačević kaže i da, za zaustavnu traku nema više potrebe, te ćemo sada sa njom imati tri trake, pa će i kapacitet samog puta biti veći što će pozitivno uticati na dinamiku odvijanja saobraćaja.

- Ovaj put potreban je gradu Beogradu, jer putnici koji tranzitiraju kroz našu zemlju imaju alternativu i sve više će ići na obilaznicu oko Beograda, a ovaj put će biti dostupan građanima Beograda - kaže Kovačević za "Blic" TV.

Iz Puteva Srbije i Sekretarijata za saobraćaj naveli su za "Blic" TV da projekat iziskuje više vremena, pa se očekuje da se do nekog konačnog rešenja dođe u narednim mesecima.

Bonus video:

01:29

NOVA SMENA TURISTA: Na Horgošu se čeka tri sata, očekuje se i gužva ka Guči

(Espreso/Blic)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.