POREĐENJE CENA PREVOZA U BEOGRADU I DRUGIM GRADOVIMA U SRBIJI: Evo da li je JEFTINIJE ili SKUPLJE, iznanadićete se!
GSP, Foto: Emilija Jovanović

ceo mesec za 3.300 dinara

POREĐENJE CENA PREVOZA U BEOGRADU I DRUGIM GRADOVIMA U SRBIJI: Evo da li je JEFTINIJE ili SKUPLJE, iznanadićete se!

Prema Šapićevim rečima, "važno je da ljudi znaju koja je cena prevoza u Beogradu, a kolike su cene po Srbiji, "

Objavljeno:

Javni prevoz u Beogradu od 17. maja ove godine funkcioniše po potpuno novom sistemu, nazvanom "Beograd plus", koji je jednostavniji i jeftiniji od prethodnog - "Bus plusa", a koji je u Beogradu postojao 12 godina. Cene za sve karte, bilo one od 90 minuta, mesečne ili za povlašćenje kategorije, jeftinije su nego što su bile u starom sistemu, ali kakve su cene karata u prestonici kada se uporede sa onima koje važe u drugim gradovima Srbije?

Cene novog sistema prevoza u Beogradu uporedili smo sa cenama koje građani u Srbiji plaćaju na mesečnom nivou. Ispostavilo se da je prevoz u Beogradu i do nekoliko puta jeftiniji nego što to plaćaju građani u drugim gradovima naše zemlje.

Novi sistem javnog prevoza u Beogradu zoniran je u tri zone: zonu A, zonu B i zonu C (A+B). Primera radi, cena mesečne karte za zonu A (od Besnog foka – okretnica Dunavac do Ripnja – 60 kilometara) iznosi 2.200 dinara. Ukoliko se vozite u zoni B (od Ripnja do Dudovice – 65 kilometara) mesečno ćete platiti, takođe, 2.200 dinara. Dok, ukoliko putujete u celom prstenu na teritoriji Grada Beograda, u zoni C (od Besnog Foka – okretnica Dunavac do Dudovice – 125 kilometara) mesečnu kartu platićete 3.300 dinara.

GSP
GSPfoto: Emilija Jovanović

Za to vreme, neko ko putuje na relaciji Pančevo – Beograd (18 kilometara) mesečno mora da izdvoji 8.340 dinara. Građani koji se svakodnevno prevoze javnim prevozom na relaciji Subotica – Bajmok (23 kilometara) mesečno izdvajaju, čak, 11.230 dinara, dok mesečna karta na relaciji Jagodina – Paraćin (oko 20 kilometara) iznosi oko 9.000 dinara. Putovanje Požarevac – Kostolac (12 kilometara) građane mesečno košta 6.350 dinara.

Jednostavno gledano po kilometraži - u Beogradu se svakoga dana u mesecu, vozite koliko god puta želite u rasponu od 125 km za cenu od 3.300 dinara, dok u drugim delovima Srbije npr. za pređenih 23 km građani moraju da izdvoje 11.230 dinara.

Cenovnik koji treba da vrati poverenje Beograđana

Beograd plus“, kako je nazvan novi sistem javnog gradskog prevoza prestonice, nije sistem prevoza po ekonomskim cenama (iako su duplo jeftinije od starih cena Bus plusa i, čak, do nekoliko puta niže nego što ih plaćaju građani van Beograda), već je, kako je i objasnio prvi čovek Beograda Aleksandar Šapić, to cenovnik novog sistema javnog prevoza koji je nazvao „cenovnikom koji treba da vrati poverenje Beograđana u njihov grad“.

Beograd plus
foto: Beoinfo

- Jer čemu će služiti niža cena, koju neki sa podsmehom zovu ekonomskom, ukoliko Beograđani neće hteti da je plaćaju, ako ljudi neće hteti da je prihvate. Zato je bitno što smo rasturili stari sistem koji je bio u kandžama privatnika, što smo preuzeli stvar u svoje ruke i što hoćemo da poboljšamo čitav sistem javnog prevoza u Beogradu. To će nam omogućiti da za godinu ili dve imamo nove autobuse, tramvaje, trolejbuse, proširene puteve po gradu… - rekao je gradonačelnik Šapić.

"Siguran sam da će građani, sami, bez ikakve represije plaćati prevoz"

Prema njegovim rečima, "važno je da ljudi znaju koja je cena prevoza u Beogradu, a kolike su cene po Srbiji, da bi uspeli da razumeju da nama cilj nije da na ovim cenama zaradimo ili finansijski oporavimo javni prevoz".

- To prosto nije moguće, jer je javni prevoz godinama unazad devastiran i uništavan, i izdvajanja iz budžeta za to će, nažalost, ostati. To je ono što ovog momenta ne možemo da promenimo. Ali da vratimo poverenje Beograđana u svoj grad možemo. Da uvedemo način plaćanja preko SMS-a koji olakšava naplatu, to možemo. Da pojeftinimo prevoz skoro duplo, i to možemo, i ja duboko verujem da će Beograđani to razumeti, osetiti našu dobru nameru, i kada budu videli konkretne rezultate, siguran sam da će sami, bez ikakve represije početi da plaćaju javni prevoz, kako to i treba da bude – objasnio je Šapić.

Bonus video:

02:11

BUS PLUS ODLAZI U ISTORIJU: Šta očekuje Beograđane u javnom gradskom prevozu? (KURIR TV)

(Espreso / Blic, Kristina Radosavljević)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.