SVI DETALJI NOVOG SISTEMA NAPLATE U GRADSKOM PREVOZU: Sva pravila i CENOVNIK na jednom mestu! (FOTO)
GSP, Foto: Nemanja Pančić

"beograd plus"

SVI DETALJI NOVOG SISTEMA NAPLATE U GRADSKOM PREVOZU: Sva pravila i CENOVNIK na jednom mestu! (FOTO)

Kada je reč o kupovini papirne karte, broj prodajnih mesta biće povećan u narednim mesecima, na najmanje 250 kiosaka na najfrekventnijim stanicama

Objavljeno:

Novi sistem naplate i kontrole gradskog prevoza "Beograd plus" važi od danas. Sugrđani će moći da kupe kartu slanjem SMS poruke na 9011 ili papirnu na nekom od 15 prodajnih mesta širom prestonice. Za mesec dana to će biti moguće i putem aplikacije.

Ovo je juče najavio gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić i naglasio da će detaljne informacije o novom tarifiranju biti na stajalištima javnog prevoza, u autobusima na LED ekranima, a ubrzo i na reklamnim tablama u gradu.

- Zona A obuhvata sve gradske opštine, a zona B sve rubne odnosno prigradske, osim Grocke koja se deli, te će delovi severno od Vrčina i Zaklopače biti u A zoni, a južno u B zoni - podsetio je Šapić.

On je rekao da cene karata ostaju kao što je najavio pre mesec dana, s tim što su mesečne karte jeftinije nego što je najavljeno - umesto 2.500 dinara biće po 2.200 za zone A i B, a ko bude platio mesečnu markicu za objedinjene zone, to će ga koštati 3.300 dinara. Prvi čovek prestonice rekao je da ovo "cenovnik vraćanja poverenja u Grad".

Cena karte
Cena kartefoto: BEOINFO

- Sistem je veoma jednostavan. Karta A90 je za vožnju od 90 minuta. Tako se, recimo, u poruku ukuca A90 i pošalje na 9011, te tako kupujete kartu od 90 minuta - objasnio je Šapić juče na konferenciji za novinare u Starom dvoru.

- Ukoliko ukucate A1 dobijate dnevnu kartu, A7 nedeljnu kartu i A30 mesečnu kartu. Isti princip je za B i C zonu (C zona obuhvata A i B zonu). Povratna poruka koja vam stigne, kao za parking, je dokaz plaćene karte za javni prevoz.

Kada u vozilo uđe komunalni milicionar, odnosno "beli", koji je jedino ovlašćeno lice da kontroliše karte, putnik će mu pokazati povratnu poruku, ako je kartu kupio putem SMS.

- Na karti od 90 minuta pisaće tačno vreme do kad ona važi. Dnevna karta važi do 23.59 tog dana, a od tog momenta do četiri sata ujutro prevoz je besplatan. Od četiri sata putnik treba da ima novu dnevnu kartu.

Kada je reč o penzionerima, oni će imati doživotnu, personalizovanu karticu za javni prevoz. Već od danas, svi stariji od 65 godina mogu da odu, nezavisno od mesta prebivališta, u zgradu opštine gde će biti postavljeni šalteri Grada Beograda. Potrebno je da ponesu ličnu kartu, a tu će ih službenici fotografisati i odmah idati doživotnu karticu za gradsku vožnju.

Šta sa starim mesečnim i godišnjim kartama

Ko ima godišnju kartu, treba da dođe na jedno od prodajnih mesta i uz dokaz biće mu izdata nova, onaj ko ima mesečnu kartu moći će sa njom da se vozi do kraja maja, dok će od juna kupovati markicu po novom principu. Oni sugrađani koji na sadašnjim, nepersonalizovanim "bus plus" karticama imaju uplaćen novac, takođe mogu da odu u neku od poslovnica JKP "Naplata prevozne usluge" gde će mu se izdati karte u visini iznosa koji su uplatili na "bus plus" kartu. Šapić kaže da će svaki pravni subjekt, odnosno firma koja ima više od pet zaposlenih imati dodatni popust.

Bus plus
foto: Marina Lopicic

Prvi čovek prestonice naglasio je da je završen deo projekta "Smart siti" sa Vladom Srbije i Telekomom, kao nosiocem projekta, koji će se zvati "Pametno upravljanje javnim prevozom".

- Sistem ostavljamo u rukama države. Oni će nam obezbediti sistem GPS uređaja, kompletan sistem praćenja autobusa, obračun pređenih kilometara i optimizaciju kretanja vozila, kao i aplikaciju za praćenje javnog prevoza. Procenjujemo da bi ovo trebalo da bude gotovo za mesec dana. Dok to ne bude spremno, imaćemo, kao i ranije, otpravnike koji će na početnim stanicama brojati autobuse. Tako ćemo, ručno, voditi evidenciju vozila - naglasio je Šapić.

"Lukić radio na manjem broju obrtaja"

NA pitanje zašto je dojučerašnji sekretar za javni prevoz Predrag Lukić podneo ostavku, gradonačelnik Šapić je odgovorio:

- Bivši gradski sekretar za gradski prevoz je fin čovek ali radi na manjem broju obrtaja od potrebnog. Pitajte njega zašto je podneo ostavku. Ja sam ga predložio. Da li sam bio prezadovoljan, pa baš i nisam. Živeo sam u Bečeju, a sekretar za javni prevoz je radio taj vojvođanski broj obrtaja. Miran, tih, polako, za sve ima vremena. E, nekad nema vremena. Ko ne može da me prati, bože moj, idemo dalje - odgovorio je Šapić i dodao da mu je nije poznato da je direktor GSP Zoran Šarac ponudio ostavku.

Karta od 90 minuta košta po 50 dinara za A i B zonu, a za obe je 100 dinara. Dnevna karta za A i B zonu je po 120 dinara, a za obe 150. Mesečna karta za A i B zonu biće po 2.200 dinara, a za obe 3.300.

Kada je reč o kupovini papirne karte, broj prodajnih mesta biće povećan u narednim mesecima, na najmanje 250 kiosaka na najfrekventnijim stanicama.

Bonus video:

02:22

Bus plus odlazi u prošlost

(Espreso / Novosti)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.