NOVI SISTEM NAPLATE
EVO KAKO ĆE SE PLAĆATI KARTA U GRADSKOM PREVOZU: Poznato i ko će vršiti KONTROLU, obratite PAŽNJU!
Gradonačelnik je podsetio da je doneta odluka da se raskine ugovor sa Turcima
Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić na konferenciji za štampu predstavio je novi način naplate karata u javnom prevozu.
Objasnio je kako će se plaćati karta SMS porukom.
- SMS na broj 9011. Jednostavno će biti. 90, 1, 7 i 30. A90 je za 90 minuta, ukucate A90 na 9011 to je taj broj koji sam govorio, kupujete kartu od 90 minuta. A1 ukucate, dobijate dnevnu kartu, A7 nedeljnu kartu, i A30 mesečnu kartu. Isti princip je za B, i za C koji obuhvata zajedno prvu i drugu zonu.
- Kada vam uđe komunalni milicajac ili beogradski lični, koji će biti jedino ovlašćeno lice kao službeno lice da vrši kontrolu karata, ukoliko ste se odlučili da SMS-om kupite svoju kartu, samo mu pokažete povratnu poruku, pisaće tačno vreme koliko je važeća karta.
- Dnevna karta važiće do 23.59 tog dana. Od tada do 4.00 ujutru je besplatan noćni prevoz, a od 4 ujutru kreće nova dnevna karta da važi. Ovo će biti od danas do vikenda izlepljeno po svim stajalištima, u najvećem broju, ako ne i svim autobusima, unutra na led ekranu kao informacija. Vrlo brzo na reklamnim tablama na stajalištima, kako se budu oslobađala mesta. Šapić je podsetio da je za vikend počelo skidanje validatora.
- U narednih par dana tj do srede bice potpuno skinuti. Ulaz izlaz je kako god želite - rekao je Šapić. Povodom drame oko validatora gradonačelnik Beografa je poručio “Nosite ih kući ako želite”
- Do sada je sve bilo kroz prizmu privatnika koji su dirigovali nasim javnim prevozom. Na prodajnim mestima će svi moći da kupe karte, čak i povlašćene kategorije. Tamo donesu dokaz da pripadaju određenoj kategoriji i tako kupe. Postoje i prodajna mesta na kojima će moći u naredna dva meseca da se kupi samo papir. Na više od 250 prodajnih mesta biće omogućene karte, bice to najprometnija mesta u Beogradu - rekao je on i dodao:
- Ljudi stariji od 65 godina imaće doživotnu karticu za prevoz, do sada morali svake godine da vade mesta i da placaju 450 dinara. U svim gradskim opštinama postojaće jedan salter za sve starije od 65 godina gde će moći da izvade tu novu doživotnu, na licu mesta se prave fotografije i tu ce moći da preuzmu i do kraja života će važiti. Potrebna je samo lična karta - rekao je gradonačelnik.
Podsetimo, gradonačelnik je podsetio da je doneta odluka da se raskine ugovor sa Turcima.
- Od tada je proslo mesec i tri dana. Čitao sam sve kako se raspada. Stari sistem funkcioniše 12 godina. I ako neko misli da može da se rasturi za tri dana… Rekao sam da kreće sve 1. maja u realizaciju i tako je i bilo - kazao je Šapić:
- Mi smo 13. aprila raskinuli ugovor nakon toga je trebalo 7 dana da se sačeka pravosnažnost. Nakon toga osmišljavanje čitavog novog sistema. Živeli su pre toga u zabludi da je taj stari sistem u redu. Sada kada Grad bude kontrolisao ceo sistem, imaće u vidu kakvi su sve propusti.
Šapić je istakao da će karte moći da se kupe putem SMS poruka.
- Preko svih operatora će moći. To smo sve sredili. Naravili smo karte u papirnoj formi, brendirali sve i obezbedili prodajna mesta za one koji neće da kupuju kartu SMS.
Završena su, kako je naveo, idejna rešenja, a javnost će o svim promenama biti obaveštena u roku od tri, četiri dana.
- Svuda će da se postave info kako moze da se uzme karta. I u autobusima i na stanicama svuda. Smart city gps i kompletan sistema pracenja javnog prevoza biće u roku od meseca dana.
Ako to ne bude funkcionisalo biće upravnici u autobusima koji će pratiti to dok GPS ne zaživi.
Šapić kaže i da one poruke koje su se kucale za proveru stanica nisu bile efikasne.
- Svi će biti lišeni tih lažnih informacija. Mesec dana toga neće biti dok ne dođe taj novi GPS. Novi sistem se zove Beograd plus. Prvi put posle 12 godina Grad će imati potpunu kontrolu i novca i podataka u vezi sa javnim prevozom. Nece biti čuvani u nekim bazama u Turskoj. Već ce biti na zvaničnim servisima - kaže Šapić.
Navodi da je došlo do još jedne promene cena.
- Snižena je mesečna karta na 2.200. C zona koja obuhvata ceo grad je sada 3.300 a bila je 3.500, u zoni B spadaju sve prigradake opštine, osim Grocke koja se deli pola. U novom sistemu su sve uprostili. Tačno se zna koji deo pripada kojoj zoni. Maksimalno je sve uprošćeno građanima. Jednostavnije i prostije od ovoga ne postoji. Povratna poruka koja stigne, to je dokaz koji se pokazuje komunalnom policajcu koji ce biti jedino službeno lice koje proverava karte. Noćni prevoz do 4 ujutru je potpuno besplatan. Od 4 kasnije kreće da se naplaćuje redovna karta - navodi Šapić.
Ističe da vraćaju poverenje građanima Beograda. Podseća da je za vikend počelo skidanje validatora.
- U narednih par dana tj do srede bice potpuno skinuti. Ulaz izlaz je kako god želite - navodi on.
Povodom drame oko validatora gradonacelnik Beografa je porucio “Nosite ih kući ako želite”
- Do sada je sve bilo kroz prizmu privatnika koji su dirigovali nasim javnim prevozom. Na prodajnim mestima će svi moći da kupe karte, čak i povlašćene kategorije. Tamo donesu dokaz da pripadaju određenoj kategoriji i tako kupe. Postoje i prodajna mesta na kojima će moći u naredna dva meseca da se kupi samo papir. Na više od 250 prodajnih mesta biće omogućene karte, bice to najprometnija mesta u Beogradu. Ljudi stariji od 65 godina imaće doživotnu karticu za prevoz, do sada morali svake godine da vade mesta i da placaju 450 dinara. U svim gradskim opštinama postojaće jedan salter za sve starije od 65 godina gde će moći da izvade tu novu doživotnu, na licu mesta se prave fotografije i tu ce moći da preuzmu i do kraja života će važiti. Potrebna je samo lična karta - naveo je gradonačelnik.
Bonus video:
(Espreso / Telegraf)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!