ŠTA PODRAZUMEVA NOVA ODLUKA O JAVNOM PREVOZU: Ko NEĆE PLAĆATI karte, a šta će biti sa ŠVERCERIMA?
Prevoz u Beogradu, Foto: Stefan Jokić

prevoz

ŠTA PODRAZUMEVA NOVA ODLUKA O JAVNOM PREVOZU: Ko NEĆE PLAĆATI karte, a šta će biti sa ŠVERCERIMA?

Ovim dokumentom uvodi se još nekoliko novina u gradskom prevozu

Objavljeno:

Na jučerašnjoj sednici Skupštine grada Beograda pred odbornicima se našla i izmena Odluke o javnom linijskom prevozu putnika na teritoriji grada Beograda, koja će omogućiti nov način naplate i kontrole karata.

Ovim dokumentom uvodi se još nekoliko novina u gradskom prevozu, poput mogućnosti besplatnih karata za učesnike manifestacija u Beogradu, ukidanje letnjeg reda vožnje i smanjenje cene kazne za švercere.

Kada je u pitanju naplata karata, nova Odluka ostavlja prostor za različita tehnička rešenja. Tako se pojam karte u izmenjenoj odluci široko definiše:

Bus plus
Bus plusfoto: Nemanja Pančić

"Vozna isprava je svaki dokument, uređaj, kartica, legitimacija, odnosno druga vrsta isprave kojom se dokazuje status korisnika usluge".

Takođe, lakše će se menjati i tarifni sistem, jer je predviđeno da ga donosi javno preduzeće za naplatu karata, uz saglasnost Gradskog veća.

Što se tiče besplatnog prevoza za vreme manifestacija, ostavljena je sledeća mogućnost:

"Nadležna organizaciona jedinica može, po prethodno dobijenoj saglasnosti gradonačelnika, odobriti legitimaciju za posebne manifestacije (značajni međunarodni skupovi, kulturne i naučne manifestacije, programi razmene studenata, sportski događaji i drugo u kojima je Grad domaćin, suorganizator, pokrovitelj i sl.), kojom se ostvaruje pravo korišćenja usluge prevoza bez naknade (besplatan prevoz)."

Novom, odnosno izmenjenom Odlukom definiše se i način kontrole.

"Kontrolu putnika obavlja kontrolor ili drugo ovlašćeno lice. Kontrolor ili drugo ovlašćeno lice vrše kontrolu voznih isprava i voznih karata lica koja su zatečena u vozilu ili lica zatečenih u rezervisanom prostoru" (Ovo drugo odnosi se na stanice BG voza).

Oni pri kontroli moraju da imaju legitimaciju. Onaj ko nema isprvnu kartu ili odbija da je pokaže dužan je da kontroloru ili ovlašćenom licu da podatke o svom identitetu, nakon čega se izdaje prekršajni nalog.

Cena kazne je snižena.

"Novčanom kaznom od 5.000 dinara kazniće se za prekršaj fizičko lice koje se nalazi u vozilu javnog linijskog prevoza bez važeće karte", stoji u novoj Odluci.

Osim ovih promena interesantna je i novina ukidanja letnjeg reda vožnje.

To ne znači da red vožnje neće moći da se menja, već će se to činiti po potrebi. Dakle, neće biti određenog datuma u toku leta kada sve linije "prelaze" na redukovani red vožnje i početkom septembra kada se vraćaju na zimski.

Kako je ranije najavio gradonačelnik Beograda, plan je da se čitava mreža linija podeli na dve zone. Vremenska karta za jednu zonu, koja važi 90 minuta, koštaće 50 dinara, dnevna 120, a mesečna 2.500.

Učenici starosti do 19 godina i svi Beograđani stariji od 65 neće plaćati prevoz.

Bonus video:

01:07

SEDNICA SKUPŠTINE GRADA BEOGRADA Gradonačelnik Šapić: Rebalans uspešan, stali nismo! Evo i šta je rekao o naplati karata u GSP

(Espreso/ Telegraf.rs)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.