POČELE PRIPREME ZA NOVI NAČIN ULASKA U VOZILA GSP-a: Razmeštaju se APARATI za OVERU KARATA?
aparat za overu karata, Foto: Nemanja Pančić

evo šta se sprema

POČELE PRIPREME ZA NOVI NAČIN ULASKA U VOZILA GSP-a: Razmeštaju se APARATI za OVERU KARATA?

Za razliku od Beograda, pravila ulaska, izlaska i overe karata zaživela su, delimično, u Novom Sadu

Objavljeno:

Gradski i prigradski prevoznici dobili su dopis u kome se obaveštavaju da će „Kentkart” razmestiti aparate za overu karata „radi uređenja protoka putnika”.

Najavio je skidanje reklama sa vozila i ubrzo posle toga one su otišle u istoriju. Najavio je formiranje novog gradskog preduzeća za naplatu i kontrolu karata i ono je, istina uz velike kritike i osporavanja, i formirano. Da gradonačelnik Aleksandar Šapić ne odustaje ni od jedne mere koja se tiče javnog prevoza, a koje je najavio pre nekoliko meseci, potvrđuje i ona na temu reorganizacije ulaska putnika u vozila.

Kako „Politika” saznaje, gradski i prigradski prevoznici dobili su od Sekretarijata za javni prevoz dopis u kome se obaveštavaju da će „Kentkart” razmestiti aparate za overu karata „radi uređenja protoka putnika u vozilu”.

Ipak, na osnovu ovog obaveštenja, u koje su novinari Politike, čini se da će, kada aparati budu razmešteni, organizacija ulaska u vozilo i izlaska iz njega biti nešto drugačija od najavljivane, odnosno da se neće ulaziti isključivo na prednja vrata. Jer, kako stoji u dopisu upućenom prevoznicima, „Kentkart” će aparate razmestiti tako što će u zglobnim vozilima validator instaliran kod drugih vrata biti pomeren kod prvih, a onaj koji je kod trećih biće pomeren kod zadnjih. U solo vozilima validator kod srednjih vrata biće izmešten kod zadnjih.

Ovakvo razmeštanje upućuje da će, ukoliko se validatori iz sredine pomere ka prednjim i zadnjim vratima, ulazak i overa karata biti i kod prednjih i kod zadnjih vrata. Na osnovu ovoga izgleda i da će putnici biti usmeravani da izlaze na srednja vrata gde validatora ubuduće neće ni biti. Hoće li ovo zaista zaživeti u praksi pokazaće vreme, jer i pre nekoliko godina, pokušano je uvođenje slične mere, čak su i vrata bila vidno obeležena (koja su za ulazak, a koja za izlazak), ali ta mera se nije „primila” kod građana.

Autobus
Autobusfoto: Emilija Jovanović

Za razliku od Beograda, pravila ulaska, izlaska i overe karata zaživela su, delimično, u Novom Sadu. Mnogi putnici, naročito kada nisu gužve, ulaze na prednja vrata, kupuju kartu kod vozača ili overavaju mesečnu i tek onda prolaze. Ima i onih koji ulaze na srednja, pa i zadnja vrata, ali isto, kada uđe većina overava karte kod srednjih ili zadnjih vrata. Ne poštuju svi ni pravilo izlaska, ima švercovanja i tamo, ali očito je da se u Srpskoj Atini u prevozu znatno više poštuju pravila. Kada je reč o šoferima u Novom Sadu, za razliku od dela beogradskih kolega, oni regularno prodaju karte, ali mana je što deo njih ne vraća putnicima kusur, odnosno kartu koja je 65 dinara „zaokružuju” na 70 dinara.

Verovatno će biti onih koji će reći: „Lako je u Novom Sadu kada je manji grad i manje je putnika.” U tome ima istine, ali od pitanja da li je to jedan od glavnih razloga zašto ni pre deset godina nisu uspele da se prime u Beogradu mere koje su, koliko-toliko, u Novom Sadu zaživele, važnije pitanje je – koliko je takva mera svrsishodna u glavnom gradu?

Prevoznici smatraju da razmeštanje validatora i pokušaj promene protoka putnika kroz javna vozila ne treba da bude prioritetna mera, odnosno da bi toj meri trebalo da prethodi efikasniji sistem u vezi sa pretplatom karata.

– Ključna je naplata karata, da novac koji se zaposlenima isplaćuje za ove namene bude direktno uplaćivan za markice i da ne može da se iskoristi ni za šta drugo. Kada bi se uvelo to pravilo, samim tim bi više od 60 odsto putnika imalo plaćen mesečni prevoz i za rešavanje problema neplaćanja karata bi ostalo onih tridesetak odsto – smatra Drago Tošić, direktor Konzorcijuma privatnih prevoznika.

(Espreso / Politika)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.