PARKINGE MOGU DA GRADE I NAPLAĆUJU PRIVATNICI? Da li će ovo rešiti PROBLEM ili će i dalje da "rade" kofice?
Parking, Foto: Printscreen/Telegram/@serbialive_beograd

večiti problem

PARKINGE MOGU DA GRADE I NAPLAĆUJU PRIVATNICI? Da li će ovo rešiti PROBLEM ili će i dalje da "rade" kofice?

Najveća enigma upravo je garaža na Studentskom trgu jer se očekuje da posle budućih arheoloških istraživanja tu neće moći da se izgradi objekat za automobile

Objavljeno:

Na sednici Skupštine grada usvojena odluka kojom se omogućava da i privatnici mogu ne samo da grade parkinge već i da naplaćuju tu uslugu po tržišnim cenama.

Na svakom koraku automobili – na parking mestima, trotoarima, i na zelenim površinama. Pešaci nemaju kuda da prođu pa moraju da koračaju kolovozom. Kako bi se ubrzalo rešavanje hroničnog problema nedostatka parking mesta, kao jedno od rešenja grada je omogućavanje privatnicima ne samo da grade parkinge nego i da naplaćuju parking uslugu, odnosno da se bave poslom koji je do sada bio isključivo ingerencija „Parking servisa”.

Parking servis
foto: Petar Lazović

Ova novina od minule sednice Skupštine grada postala je i zvanični deo gradske odluke koja reguliše oblast parkiranja. Kako je tada pojasnio gradonačelnik Aleksandar Šapić, usvajanjem ove odluke privatnicima će se omogućiti da na svojim parkinzima po tržišnim cenama naplaćuju parkiranje, odnosno neće morati da prave partnerstvo sa „Parking servisom”.

– Mislim da će to povećati broj parking mesta i garaža – ocenio je Šapić za "Politiku".

To ne znači, kako je pojasnio, da se odustaje od projekata gradnje garaža koje se godinama najavljuju, jer uskoro će biti konkretizovani projekti koji su jedno vreme tavorili, kao što je izgradnja garaža kod Skupštine Srbije. Gradnja četiri podzemne garaže u centru grada (Vlajkovićeva, Fruškogorska, Studentski trg i Trg republike), tema je o kojoj se govori godinama, a naročito u poslednjih četiri-pet. Prestonički oci su skori početak gradnje ove četiri garaže najavljivali još 2017. Tada je procenjeno da će to koštati oko 50.000.000 evra i već tada se znalo da će se graditi u okviru javno-privatnog partnerstva i da će biti podzemne.

Aleksandar Šapić
Aleksandar Šapićfoto: Printscreen/Pink.rs

Odluka o javno-privatnom partnerstvu za podzemne garaže usvojena je krajem septembra 2017. na sednici Skupštine grada. U međuvremenu grad raspisuje javni poziv za ovo partnerstvo, a u jesen 2018. iz Starog dvora konačno obelodanjuju da će partner grada najverovatnije biti konzorcijum „China Shandong International Economic & Technical Cooperation” i „China Transinfo Technology”, što je ubrzo i potvrđeno. Kako je tada ukazano, Kinezi su jedini dali ponudu.

Nekoliko meseci kasnije, u junu 2019. zvanično je i potpisan ugovor o koncesiji za projektovanje, finansiranje, izgradnju, upravljanje i prenos četiri podzemne garaže sa ovom kompanijom. Najavljeno je da će koncesija trajati 40 godina, a partnerstvo će podrazumevati da grad bude nosilac prava svojine nad garažama, a koncesionar će gradu naknadu plaćati u skladu sa dinamikom utvrđenom Ugovorom o koncesiji.

Prema prvobitnim najavama, plan je bio da se četiri garaže izgrade do 2021. Papirološki, kako su ukazivali u gradu, najdalje se otišlo sa dozvolama za garažu na Studentskom trgu, baš onu koja je već duže pod znakom pitanja zbog najavljenih, takođe u više navrata odloženih, arheoloških istraživanja i njihovih rezultata.

Prošle godine iz Starog dvora najavljivali su da je početak izgradnje, koji neće krenuti pre 2022, najizvesniji ipak za garaže u Vlajkovićevoj i Fruškogorskoj. Kada je reč o onoj planiranoj na Trgu republike, prošle jeseni u gradu su navodili da je nesporna ali da će dinamiku njene gradnje diktirati projekat metroa i novog objekta kulture na mestu privremenog tržnog centra „Staklenac”.

Najveća enigma upravo je garaža na Studentskom trgu jer se očekuje da posle budućih arheoloških istraživanja tu neće moći da se izgradi objekat za automobile. Ako tako zaista i bude, iz grada su još prošle godine istakli da se sa Kinezima razgovara o drugim lokacijama, a jedna od njih je Skerlićeva ulica kod Hrama Svetog Save.

Podsetimo, u toku je izgradnja nove podzemne garaže kod hale Pinki u Zemunu, a radovi su počeli početkom ovog meseca. Plato iznad garaže, kako su naveli, biće kompletno sređen i delom će biti uređen kao zelena površina, a delom kao prostor za pešake, a beogradski „Parking servis“ saopštio je da je planirano da radovi traju godinu i po dana.

(Espreso / Politika)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.