BEOGRAD
SUBVENCIJE ZA POSEBNU KATEGORIJU VOZILA: Osim pomoći do 5.000 evra za vozače, na pomolu još jedna OLAKŠICA?
Merenja tehničkih pregleda pokazuju da više od polovine vozila u Srbiji ili 1,2 miliona vozila emituje veću količinu gasova nego što je propisano
Izveštaj Svetske zdravstvene organizacije pokazuje da je u 2021. godini u gotovo svim većim gradskim sredinama zabeleženo prekomerno čestično zagađenje vazduha. Što se Srbije tiče, problem zagađenja je najprisutniji u našem glavnom gradu, posebno u zimskim mesecima kada vremenski uslovi doprinose da se kvalitet vazduha znatno pogorša.
Prema rečima predsednika opštine Novi Beograd Aleksandra Šapića, glavni razlog zagađenja u Beogradu jesu motorna vozila i individualna ložišta. Podaci pokazuju da se gotovo milion srpskih domaćinstava greje koristeći drva i ugalj, dok s druge strane, imajući u vidu da motorizacija konstantno raste, svi su izgledi da će transport u Beogradu biti sve veći problem.
"Preko 70 odsto automobila koji se kreću u gradu Beogradu spadaju u kategoriju 'Evro 1' i 'Evro 2', dosta je i onih sa motorima Evro 3, a to su sve automobili koji se na zapadu ne koriste za vožnju. Zato je bitno podizanje standarda građana i davanje subvencija od strane države za kupovinu novih ekoloških vozila, odnosno pružanja olakšica za one koji žele novi automobil", naveo je Šapić i ukazao na mogućnost kupovine novih ekoloških vozila svim taksistima:
"Možemo da subvencionišemo ili kupimo potpuno nova ekološka vozila svim taksistima. To bi bio jasan pokazatelj i pravac u kojem Beograd treba da ide i na koji način doživljavamo brigu o životnoj sredini", kazao je kanidat za gradonačelnika.
Inače, merenja tehničkih pregleda pokazuju da više od polovine vozila u Srbiji ili 1,2 miliona vozila emituje veću količinu gasova nego što je propisano. Takođe, od ukupno 2,25 miliona vozila, njih oko 655.000 imaju motore starije od "evro 3" standarda.
Statistika govori da je pre petnaest godina broj automobila na 1.000 stanovnika bio 150, dok danas on premašuje 300. Predviđanja su da će na godišnjem nivou taj broj rasti po stopi od 3,5 odsto, pa se može očekivati da će zagađenje od motornog saobraćaja biti još veće. Iz tog razloga, važno je na vreme preduzeti odgovarajuće mere i sačuvati ekološke oaze koje su naša velika prednost.
Aleksandar Šapić posebno naglašava važnost pošumljavanja i očuvanja Avale, Zvezdarske šume, Košutnjaku, Kosmaja, Ade Huje, Ade Ciganlije, Ratnog ostrva i svih drugih zelenih površina koje su „pluća grada".
"Veoma je važno da sačuvamo pluća našeg grada i pokušamo da svake godine zasadimo što više stabala. U pitanju je povezan sistem, ako očistimo zemlju očistićemo i vazduh", naveo je Šapić koji ima jasnu viziju ne samo čistijeg, nego i zdravijeg grada.
Podsetimo, svi zainteresovani građani i pravna lica, kao i preduzetnici u Srbiji, koji žele da kupe električna ili hibridna vozila mogu da podnesu zahtev za subvenciju Ministarstvu za zaštitu životne sredine do 31. Oktobra ove godine. Visine subvencije zavisiće od tipa vozila, a iznosi se kreću od 250 evra do 5.000 evra.
(Espreso)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!