ELEKTRONSKA ILI RUČNA KOČNICA? Mišljenja su podeljena, a EVO i zašto
Kola, Foto: Profimedia

dvoumljenja

ELEKTRONSKA ILI RUČNA KOČNICA? Mišljenja su podeljena, a EVO i zašto

Brojni popularni modeli kao što su Opel Corsa, Seat Leon i BMW Serije 4 su tokom prošle godine ostali bez tradicionalne ručne kočnice.

Objavljeno:

Prema poslednjem istraživanju, čak 83% odsto novih automobila nudi se isključivo sa elektronskom parkirnom kočnicom, dok je manje od petine, tačnije 17% i dalje dostupno sa tradicionalnom ručnom kočnicom. Ovo su rezultati istraživanja sprovedenog u Velikoj Britaniji, a u tekstu pročitajte koji novi modeli i dalje nude "pravu" ručnu.

Pre dve godine je 30% novih automobila imalo tradicionalnu ručnu kočnicu, da bi taj udeo prošle godine bio smanjen na 24%, a ove godine iznosi svega 17%. Dakle, sasvim je jasno da je elektronska ručna kočnica postala novi standard industrije.

Ovo je tek treća godina u kojoj se vrši istraživanje na ovu temu, ali je sasvim jasno da tradicionalne ručne kočnice sve brže nestaju iz modernih automobila.

Brojni popularni modeli kao što su Opel Corsa, Seat Leon i BMW Serije 4 su tokom prošle godine ostali bez tradicionalne ručne kočnice.

Istraživanje pokazuje da brojni proizvođači automobila kao što su Volvo, Alfa Romeo, Jaguar, Porsche i Mercedes u svim svojim modelima nude isključivo elektronsku ručnu kočnicu.

Jedan od faktora takođe je i sve veći broj električnih i elektrifikovanih automobila, koji uglavnom koriste elektronsku ručnu kočnicu, tako da će u bliskoj budućnosti biti sve manje automobila koji imaju tradicionalnu ručnu kočnicu.

Tokom ove godine u Velikoj Britaniji je zabeležen rast prodaje električnih i hibridnih automobila od čak 86 procenata u poređenju sa 2020. Kako je ova država rešila da od 2030. u potpunosti pređe na električne automobile, sasvim je jasno da će pored benzinaca i dizelaša tu biti kraj i za tradicionalne ručne kočnice.

Abarth je jedini proizvođač automobila koji u toj zemlji u celoj svojoj gami nudi tradicionalnu ručnu kočnicu, a sa druge strane, samo 1 procenat Audijeve game ima ovaj tip parkirne kočnice, i to model A1 Sportback.

Ovo su samo neki od sve ređih novih automobila, iz različitih segmenata, koji i dalje poseduju tradicionalnu ručnu kočnicu:

1.Kupe: Ford Mustang

2.Sportski automobil: Mazda MX-5, Toyota GR 86

3.Gradski automobil: Volkswagen Up

4.Hečbek: Seat Ibiza

5.Sportski hečbek: Toyota GR Yaris

6.Krosover: Seat Arona

7.Porodični SUV: Dacia Duster

8.Veliki SUV: Toyota Land Cruiser

9.MPV: Fiat 500L

10.Električni: Nissan e-NV200 Combi

Vozači su po ovom pitanju i te kako podeljeni – jedni smatraju da je elektronska parkirna kočnica komfornija, te je smatraju savremenim rešenjem, dok za tradicionalnu ručnu kažu da je relikvija prošlosti. Sa druge strane su oni koji smatraju da nema bolje opcije od „prave“ ručne kočnice, i ističu da joj više veruju i da se osećaju bezbednije. Koja je vama draža i zašto?

(Espreso/NovaS)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.