FASCINANTNO OTKRIĆE U KOSMIČKOM KOMŠILUKU: Otkrivena EGZOPLANETA koja je druga najbliža Zemlji
Umetnički prikaz egzoplanete Barnardove zvezde, Foto: Youtube printscreen

super-zemlja

Astronomi su otkrili novu egzoplanetu koja se kreće oko zvezde koja je jedna od najbližih našem Suncu.

Upravo takve, "bliže" egzoplanete su najpogodnije za potragu za životom van Sunčevog sistema, uz pomoć moćnih teleskopa.

Novootkrivena planeta je tri puta veća od Zemlje, pa spada u kategoriju "Super-zemalja". Ona orbitira oko Barnardove zvezde, koja je "samo" šest svetlosnih godina udaljena od Zemlje.

Astronom Giljem Anglada Eskude i njegov tim ovo otkriće objavili su u časopisu "Nature".

- Mislimo da je u pitanju planeta koja se naziva "Super-zemljom" - verovatno je to stenovita planeta sa masivnom atmosferom. Verovatno je bogata vodom, hidrogenom i ugljen dioksidom, koji su zamrznuti na njenoj površini - rekao je on.

Astronom je ovu egzoplanetu uporedio sa satelitom Saturna Titanom, koji takođe ima debelu atmosferu i sačinjen je od hidrougljenika, a na njemu postoje i kiše i jezera metana!

Planeta je od Barnardove zvezde udaljena približno kao Merkur od Sunca. To je druga najbliža planeta Zemlji, a prva je planeta koja kruži oko naše najbliže zvezde Proksime Kentauri.

Barnardova zvezda je zapravo crveni patuljak, i ima manje energije od Sunca. Planeta koja je orbitira je hladna i temperatura na površini je -150C, međutim atmosfera je dosta toplija.

Planeta je bila komplikovana za uočavanje pošto joj treba 233 dana da obiđe oko planete, pa su astronomi godinama posmatrali Barnardovu zvezdu da uoče trenutak kada planeta prolazi ispred nje.

Holandski astronom Piter van de Kamp je čak 60-tih godina XX veka teoretisao da bi planeta mogla da kruži oko Barnardove zvezde, ali tada su naučnici odbacili njegovu hipotezu. Sada bi novootkrivena planeta mogla čak i da dobije njegovo ime.

BONUS VIDEO:

(Espreso.co.rs/BBC)