OTKRIVENA PRVA PLANETA VAN MLEČNOG PUTA? Veličine je Saturna, a nalazi se u galaksiji Mesije 51!
Ilustracija, Foto: Printskrin

NEVEROVATNO

Objavljeno: 15:41h

Astronomi su pronašli nagoveštaje onoga što bi moglo biti prva planeta koja je ikada otkrivena van naše galaksije.

Do sada je pronađeno skoro 5.000 "egzoplaneta" - svetova koji kruže oko zvezda izvan našeg Sunca, ali su sve one locirane u galaksiji Mlečni put. Moguća planeta veličine Saturna, koju je otkrio Nasin rendgenski teleskop "C handra", nalazi se u galaksiji Mesije 51 i na oko 28 miliona svetlosnih godina od Mlečnog puta.

Najnoviji rezultat je zasnovan na tranzitima, gde prolazak planete ispred zvezde blokira deo svetlosti zvezde i daje karakterističan pad količine svetlosti koja se može otkriti teleskopima. Ova tehnika je već korišćena za pronalaženje hiljada egzoplaneta.

Doktorka Rozen di Stefano i njene kolege tražili su padove u osvetljenosti rendgenskih zraka dobijenih od vrste objekta poznatog kao binarni sjaj rendgenskih zraka.

- Metoda koju smo razvili i primenili je jedina trenutno primenljiva metoda za otkrivanje planetarnih sistema u drugim galaksijama - izjavila je za BBC Di Stefano iz američkog Centra Harvard-Smitsonijan za astrofiziku u Kembridžu.

- To je jedinstvena metoda, pogodna za pronalaženje planeta oko rendgenskih binarnih sistema na bilo kojoj udaljenosti sa koje možemo izmeriti svetlosnu krivu.-

Ovaj binarni sistem sadrži crnu rupu ili neutronsku zvezdu koja kruži oko zvezde pratioca čija je masa oko 20 puta veća od sunčeve.

ESPRESO ANKETA: Koji je vaš stav po pitanju vakcinacije?

(Espreso/Blic.rs)