REVOLUCIONARNO! Naučnici prave motor kojim ćemo moći ZA SAMO NEKOLIKO GODINA da stignemo do bliskih ZVEZDA! (VIDEO)
Ilustracija, Foto: Profimedia

NAUKA TRIJUMFUJE

Mnogi, ipak, sumnjaju u ovaj metod

Da li ste nekad čuli za frazu "život imitira umetnost"? Dvojica naučnika pokušavaju da potvrde da ovo može da važi i za nauku. Uzimajući primer iz naučnofantastične serije "Zvezdane staze", naučnici dr Hal Fern i dr Džim Vudvord pokušavaju da naprave "impulsni motor" koji će omogućiti da se do najbližih zvezda dođe mnogo, mnogo brže nego što je to sad moguće.

U Star Trek univerzumu, impulsni motori se koriste kako bi se omogućio veoma brz pogon na kratki vremenski period, da se izađe iz orbite meseca ili planete. Ovo takođe ubrzava međuzvezdano putovanje i omogućuje im da "hrabro idu tamo gde niko nije išao pre". Bez toga, ne bi ni postojala Star Trek franšiza, niti milioni fanova koji maštaju o Svemiru. Ali, nažalost, u realnosti je putovanje kroz svemir eonima iza onog što se dešava u seriji.

Prema Fernu, danas bi bilo potrebno oko 16.000 godina da dođemo do najbliže zvezde (izuzimamo Sunce, naravno).

U snimku postavljenom na Youtube kanal Bloomberg Quicktakes, Fern i Vudvord su predstavili pogon zvani "Mach Effect Gravity Assist” (MEGA pogon), kako bi skratili vreme putovanja na ono koje bi moglo da se izvede za vreme jednog ljudskog života.

MEGA pogon se, međutim, oslanja na fiziku koja je za mnoge naučnike kontroverzna. Mahov princip ima mnogo interpretacija, ali Fern se posebno fokusirao na jednu od njih - princip da udaljena materija može da utiče na bliske stvari.

Ovaj pogon radi kao električna četkica: korisćenjem pijezoelektričnih kristala i primenom specifične električne frekvencije postiže se da kristali počinju da se šire i sužavaju. Zbog ovoga ceo uređaj vibrira. MEGA pogon vibrira samo u jednom smeru, što znači da neznatno ubrzava. Fern i Vudvord tvrde da bi ovo moglo da znači da uređaj može da iskoristi gravitacioni potencijal Univerzuma.

Na Youtube snimku ponuđeno je nekoliko primera koji omogućavaju lakše shvatanje naučnih principa koji stoje iza mogućnosti ovog pogona. Fern i Vudvord su dobili i finansije za ovaj projekat, kako bi unapredili svoj prototip. Ali, sve njihove kolege fizičari nisu ubeđeni da će ovo da radi. Na primer, Majkl Mekdonald, aeronautički inženjer, slaže se da bi ovo bilo revolucionarno otkriće, ali kaže da ima sumnje da će da radi.

- Ako je ovo istina, to bi bio pravi zemljotres. Ali ovakve stvari se ne dešavaju često. Bilo bi neverovatno da otkrijemo da Svemir funkcioniše na način za koji pre nismo znali - rekao je on.

SNIMAK KRAĐE U SKADARSKOJ: Pogledajte trenutak teškog lopovluka