ŠTRAJK MAŠINOVOĐA U NEMAČKOJ! Saobraćaj je paralizovan, traže VEĆE PLATE!
Voz, Foto: Profimeda

ponovo

ŠTRAJK MAŠINOVOĐA U NEMAČKOJ! Saobraćaj je paralizovan, traže VEĆE PLATE!

DB mašinovođama nudi isto povećanje, ali ne odjednom, kako to traži GDL, nego u dva termina, od početka sledeće godine i od 2023

Objavljeno:

Štrajk mašinovođa u Nemačkoj paralizovao je saobraćaj. Kolaps se možda produži i na vikend, što ne bi bilo dobro zbog priliva turista.

Štrajk Nemačkih železnica (Deutsche Bahn) paralizovao je železnički saobraćaj u sredu i usred povratka ljudi s godišnjih odmora doveo do potpunog kolapsa.

Štrajk sindikata mašinovođa (GDL) započeo je u utorak uveče, u teretnom, i u sredu ujutro, u putničkom saobraćaju, i trebalo bi da traje 48 sati, odnosno do petka u dva ujutro. Očekuje se da će se red vožnje vratiti u normalu tek pred kraj nedelje.

Razlog štrajka je odbijanje zahteva da mašinovođe dobiju povećanje plate.

Vozovi Nemačke železnice voze prema odličnom redu vožnje po kome je u saobraćaju tek svaki četvrti voz. Na nekim linijama vozove zamenjuju autobusi.

Uprava DB-a je apelovala na građane da izbegavaju svako putovanje koje nije krajnje nužno.

Štrajkom su pogođene i linije u gradskom železničkom prometu što se posebno oseti u većim gradovima poput Berlina.

Predsednik malog, ali uticajnog sindikata GDL-a Klaus Veselski ocenio je dosadašnji tok štrajka „uspešnim“.

- Moram reći da su kolege vrlo disciplinovano stupile u štrajk - rekao je Veselski.

Strahuje se da bi se prometni kolaps mogao da se produži i na vikend kad se zbog završetka letnih praznika u najmnogoljudnijoj saveznoj pokrajini Severnoj Rajni-Vestfaliji očekuje veliki talas turista iz sredozemnih zemalja.

Najveći nemački automobilski klub ADAC očekuje i zastoje na smerovima iz Hrvatske.

Članovi sindikata odlučili su se na štrajk nakon što je uprava DB-a odbacila zahteve sindikata za povećanjem plata od 3,2 posto i bonusa za pandemiju u iznosu od 600 evra.

DB mašinovođama nudi isto povećanje, ali ne odjednom, kako to traži GDL, nego u dva termina, od početka sledeće godine i od 2023.

Uprava DB-a ukazuje na velike gubitke koje je kompanija u većinskom državnom vlasništvu pretrpela zbog pandemije, kao i troškove pokrivanja šteta poplava koje su poslednjih nedelja zadesile područja na zapadu Nemačke pri čemu su uništeni mnogi delovi železničke infrastrukture.

Analitičari veruju da je štrajk posledica borbe za prevlast između sindikata GDL i mnogo većeg sindikata zaposlenih na željeznci EVG s kojim je DB već postigao dogovor o rastu plata.

(Espreso/Jutarnji.hr)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.