KINESKI ROVER DŽURONG SNIMIO NOVE FOTOGRAFIJE CRVENE PLANETE: Pejzaž Marsa, kamenje i tragovi guma! (FOTO)
Mars, Foto: Profimedia

STIGLO SA MARSA

Kineska nacionalna svemirska uprava objavila je u petak pet novih fotografija Marsa koje je snimio njen rover Džurong, uključujući kamenje na površini Marsa i tragove guma vozila.

Prva fotografija snimljena 26. juna prikazuje pejzaž Marsa sa detektorom površinskih komponenata i klimatskim detektorom rovera dok prelazi Utopiju, prostranu ravnicu na Crvenoj planeti.

Druga fotografija, snimljena 4. jula, takođe prikazuje površinu Marsa.

Na trećoj i četvrtoj fotografiji prikazane su stene na površini, kao i ono što izgleda kao tragovi guma koje je rover ostavio za sobom.

I konačno, peta fotografija u boji takođe prikazuje tragove guma, kao i solarne ploče i antenu rovera.

Džurong je 15. maja uspešno dotakao tlo prostrane ravnice Utopije.

Sa Zemlje je krenuo u julu 2020. godine, unutar kineske svemirske letelice Tianven-1, koja je u februaru ušla u Marsovu orbitu.

Nazvan po kineskom bogu vatre, Džurong je do sada proveo 58 dana na Marsu, prešavši više od 300 metara, prema kineskoj novinskoj službi CGTN.

Tokom svog boravka na Crvenoj planeti, Džurong je putovao na jug koristeći svoju navigacionu kameru za fotografisanje pejzaža Marsa.

Upotrebio je svoj radar za površinsko pretraživanje, meteorološki monitor i instrumente za otkrivanje magnetnog polja za izvođenje naučnih eksperimenata, dodao je CGTN.

EKSKLUZIVNO ZA ESPRESO: Đanluka Vaki!!

(Espreso/Daily mail)